Toon posts:

nieuwe pc kopen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede dag,

Heb vandaag Fifa15 gekocht voor mijn pc. maar hij haakt teveel... lijkt wel teveel lag...

Mijn systeem:

DDR2 8,00 GB RAM
Windows 7
Harddisk 35 GB over.

Pentium R Dual core CPU e6600 @ 3,06
Pentium R Dual core CPU e6600 @ 3,06
Realtek Geluidskaart
Gefore GT 640 4 GB

Systeem eisen van FIFA 15 =

intel core 2 2.4ghz
4 GB ram
10 GB harddisk
videokaart: ati radeon hd 5770 of nvidia geforce 650 gtx

Wat kan de oorzaak zijn denken jullie ??

En als

Groeten,

Mustafa >:) >:)

• The Frys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-03 21:01
Ik denk dat de grootse bottleneck je processor is. Er word gevraagd om een quadcore bij de minimale specs en jij hebt een dualcore met dezelfde clocks die de quad zo moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
en nu ? voor niks gekocht zeker:P ???

Welke processors zijn de beste dan ??

Core i3
Core i5
Core i7

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 01:32 ]

• The Frys
Misschien kan je de settings nog omlaag schroeven anders een nieuwe processor kopen. Zou ik wel kijken voor een 2e hands op het V&A. Deze pc upgraden heeft niet erg veel zin meer, beetje oud met het ddr2 ram.

Edit:

Kijk eerst eens wat je moederboard toelaat qua processors..een i3-i5-i7 gaat er niet op passen. jij hebt een socket 775. Die je opnoemt zijn voornamelijk socket 1150.

[ Voor 30% gewijzigd door The Frys op 26-01-2015 01:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Budget is 300 euro...

Welke moeder board en welke processor adviseer je?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 01:36 ]

• The Frys
Als het je alleen om fifa gaat zou ik zoiets kopen.
V&A aangeboden: Intel Core 2 Quad Q8300 Boxed

Een nieuwe pc, waar het op neer komt ga je niet redden met 300 denk ik. Koop dan een leuke 2e hands

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het probleem is eigenlijk je hele pc, klinkt hard, maar, de GT640 is gewoon een traag ding, en je cpu en mobo zijn erg oud.

voor 300 wordt schier onmogelijk om nieuw iets leuks in elkaar te flansen, tweedehands is een betere keuze, al dan niet gedeeltelijk tweedehands.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
V&A aangeboden: Intel Core 2 Quad Q8300 Boxed

past deze processor wel op mijn pc dan ??

• The Frys
Ja deze gaat er zonder problemen op passen.

Verwijderd

Topicstarter
En wat voor processor heb ik dan ?? zoals de mijne bv 3.06.. ghz

sorry man :P heb niet zoveel verstand van die dingen

Edit:

en wat zou mijn moederboard maximaal aan kunnen ? heb er nu 8GB DDR

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 01:47 ]

• The Frys
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 01:45:

Edit:

en wat zou mijn moederboard maximaal aan kunnen ? heb er nu 8GB DDR
Fifa vraagt om een quadcore (4 cores) en jij hebt een dualcore (2 cores).
(zie hier: http://www.cpu-world.com/...el_Core_2_Quad_Q8300.html )

Je werkgeheugen is niet het probleem, enkel verouderd.

Als je een nieuwe pc aanschaft zal dit met een moederboard zijn met DDR3. Betekend dat je ook opnieuw werkgeheugen moet kopen.

Je kan het op 2 manieren oplossen.
1. Koop een nieuwe pc
2. Zoek een leuke 2e hands processor die geen moeite heeft met de game.

• Tribits
  • Laatst online: 06:48

Tribits

Onkruid vergaat niet

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 01:45:

De E6600 is een 3,06 GHz dual core, de Q8300 een 2.5 GHz quad core. De Q8300 is ouder dan de E6600 die je hebt maar de Q8300 voldoet in ieder geval aan de minimum requirements voor FIFA 15. Maar zelfs met die processor upgrade blijft je videokaart nog steeds een probleem, die voldoet ook niet aan de minimum requirements. Als je die ook upgrade zal FIFA 15 wel redelijk lopen maar dan ben je minimal het dubbele kwijt en zal het systeem nog steeds tekort schieten voor de meeste andere games.

Als je de harddisk uit je oude systeem meeneemt kom je overigens nog een heel eind voor iets meer dan 300 euro. Iets over budget maar je komt er een stuk verder mee dan die upgrades. Belangrijkste pijnpunt is dat dit syteem maar 4GB RAM heeft maar dat kan je later altijd makkelijk upgraden.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 860K Boxed€ 68,95€ 68,95
1Gigabyte GA-F2A58M-HD2€ 39,-€ 39,-
1XFX Radeon R7 260X 2GB€ 110,-€ 110,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,95€ 30,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 31,95€ 31,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 311,80

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Verwijderd

Topicstarter
Welke proceccor zouden jullie mij adviseren?

Wil namenlijk alleen processor veranderen.

Graag een goede processor die mij wel een eind stuk brengt. Budget tussen 0/100 euro.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou echt niks meer in je oude systeem stoppen, dat is weggegooid geld. Je noemt eerder een budget van 300 euro. Stop dat in het systeem van Tribits of een leuk 2e handsje, daar heb je meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond,

Welke processor zouden jullie mij adviseren ?? voor 775 socket

waar je goed op kan gamen.

http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 19:46 ]

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Eigenlijk geen dus, een Q6600 staat bij bepaalde games nog als minimum maar vraag me niet waarom. Het ding is nu acht jaar oud of zo dus zal binnenkort gewoon niet meer voldoen. Die Q9550 is enorm overprijsd. Presteert iets beter dan eerstgenoemde maar is dat geld echt niet waard.

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys and ladys !!

Heb een 2de hands PC gekocht.. gegevens:

Processor:

Intel core 2 Quad q6600 2.4 GHZ

600 GB hard disk
100 GB SSD

4 GB DDR

En wat vinden jullie ervan ??

Video kaart het zelfde.... Welke is beter??

Geforce GTS 250 512 mb??
of de mijne ?

Gefore GT 640 4 GB

Zit illegale Windows erop.. wil graag opnieuw instaleren weet iemand een programma die alle updates van zelf installeer?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 01:54 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-03 09:07
Als het goed is is de gts 250 "beter" Het zijn beide niet echt goede game kaarten maar een spelletje FIFA op lage settings zal waarschijnlijk nog wel gaan. Je hebt er toch niet veel voor betaald hoop ik?

-Edit-

Over illegale windows hebben op tweakers en daar gaan we dan ook maar geen advies over geven :)

Of je moet bedoelen dat je er legale windows op wil installeren.

[ Voor 30% gewijzigd door Baloes op 27-01-2015 02:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 02:02:
Als het goed is is de gts 250 "beter" Het zijn beide niet echt goede game kaarten maar een spelletje FIFA op lage settings zal waarschijnlijk nog wel gaan. Je hebt er toch niet veel voor betaald hoop ik?

-Edit-

Over illegale windows hebben op tweakers en daar gaan we dan ook maar geen advies over geven :)

Of je moet bedoelen dat je er legale windows op wil installeren.
Ik heb legale Windows.. moet ik dan helemaal opnieuw installeren die ding??? of is er ook mehode dat je naar legaal kan omzetten zonder installatie?

• Baloes
Nope. Helemaal opnieuw installeren is het beste en het slimste om te doen. Wat hebbie nou voor die PC betaald dan?

En zit er een beetje voeding in dat ding?

Verwijderd

Topicstarter
120 euro voor betaald.

• Baloes
Nou ja veel meer kun je natuurlijk ook niet verwachten voor 120 euro en je zit natuurlijk aan een krap budget. Fifa zal er op gespeeld kunnen worden, dat is het belangrijkste toch? De gts 250 zit op ong 70% van het niveau van een r7 250 en kijkend op youtube schijnt de q6600 idd FIFIA te kunnen draaien.

Dus dan zou ik zeggen ff windows opnieuw installeren en ik hoop dat je er veel en lang plezier van gaat hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks man! heb al opnieuw geïnstalleerd.. nu nog 350 updates te gaan @ windows :P.. 2.5 GB LOL!

Maar deze is toch 4 x dan de processor ? ze zeiden van wel dus..

• The Frys
Kan je die 640 niet in SLI zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Zo ver verstand heb ik niet.....

Hoeveel GB RAM kan deze pc aan denken jullie ?? zie namelijk 2 Slots heb nu 2x2 erin.

en waar het goedkoopst ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 02:51 ]

• The Frys
Dat hangt van het type moederboard af wat je nu hebt. Dat kan je bekijken in het programma CPU-Z. In het tabje motherboard. Daar staat een modelnummer google naar de specificaties ;)

• Baloes
Heb je niet toevallig een lijst met de specificaties van die PC of een link naar de advertentie via welke je hem kocht?

Verwijderd

Topicstarter
Baloes schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 02:53:
Heb je niet toevallig een lijst met de specificaties van die PC of een link naar de advertentie via welke je hem kocht?
https://www.mediafire.com/?71j6jo858p2sl1m

• Baloes
Je hebt dus een intel moederbord modelnr. DG41TY. Hierop kun je maximaal 2x4GB DDR2 geheugen (667 of 800 Mhz) kwijt.

Gaat niet meevallen om dat goedkoop te vinden. Op marktplaats kost je dat 50 euro.

Maar fifa draait toch ook gewoon op 4gb dus ik zou dat geheugen niet meer upgraden en eerst maar eens kijken of het een beetje lukt om met de gts 250 fifa te spelen op aanvaardbare instellingen. Zoniet dan kun je eventueel beter een andere videokaart aanschaffen.

Wanneer je een andere videokaart nodig zou hebben plaats dan eerst even het merk en typenummer van je voeding hiero. Om dat te weten te komen moet je na het uitzetten van je pc even het zijpaneel er af halen en kijken op de voeding welk merk en type het is. Desnoods plaats je ff een fototje.

Op grond daarvan kun je dan weer advies krijgen mbt een geschikte kaart.

[ Voor 45% gewijzigd door Baloes op 27-01-2015 04:37 ]

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp heb je nu 2 oude overjarige socket 775 PC's?
In je oude zit volgens OP 8 GB geheugen, kun je beter de Q6600 daarop zetten.
GT 640 of GTS 250 maakt niet veel uit, zijn beide langzaam.

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk bedankt allemaal voor jullie informatie

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 11:43

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb het idee dat er een paar dingen mis zijn:
* Zwakke CPU
* Zwakke GPU

En in het algemeen is het een vrij... antiek beestje.

TS: je bent misschien bet uit met een nieuwe PC, in plaats van dat je hier nog meer geld aan uitgeeft. Spaar nog een maandje, en ga eens kijken naar: reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2015

Het basisgamesysteem zal je wel blij kunnen maken. Dat is beter dan wat DDR2 geheugen uit een of andere schroothoop trekken, een 775 CPU zoeken die (hopelijk) werkt op je moederbord, een videokaart die wéér marginaal zal zijn (die 640 van je ligt onder het gewenste niveau, de GTS250 zal ik ook niet snel aanraden), en erger nog: het risico lopen dat je voeding een HELEMAAL nieuwe kaart niet trekt...

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-03 17:47
je gaat weinig hebben aan een upgrade. gewoon een hele nieuwe is het beste

The Reality LAN, 18 tm 20 September 2026

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-03 09:22

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Ja dan moet de TS wel budget hebben voor een nieuwe. Imo is die €120 euro 'weggegooid geld'. Ik had toch voor de eerste genoemde lijst gekozen op basis van een AMD CPU van Tribits, hiermee had je een degelijk systeem gehad voor de komende tijd.

• Jacco011
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Misschien beter een console kopen? Alleen zijn de prijzen voor games dan wel duurder.
Ik had het Tweakers systeem van 325 euro gekocht, daar heb je veel meer aan. De GTS 250 gaat het waarschijnlijk amper trekken op Full HD op minimum. DDR3 en 128 cores zeggen genoeg, een wonder dat je DirectX 10.1 hebt met deze kaart.

Die 120 euro is al 37% van de het Tweakers systeem en je hebt nu eigenlijk 2 PC's die geen huidige 3D games kan draaien. Geen handig besluit, maar dat is mijn mening.

• henkbas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-10-2025
Ik weet niet of het al eerder genoemd is maar je videokaart is een GT640 en de minimum kaart die aangegeven wordt is een gtx650....

los van het feit dat het tijd wordt om je hele computer te upgraden zou ik eerst maar eens met de videokaart beginnen.

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-03 15:58
henkbas schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:34:
Ik weet niet of het al eerder genoemd is maar je videokaart is een GT640 en de minimum kaart die aangegeven wordt is een gtx650....

los van het feit dat het tijd wordt om je hele computer te upgraden zou ik eerst maar eens met de videokaart beginnen.
Goede tip. Maar pas wel op met lukraak upgraden. De GT640 verbruikt erg weinig en de voeding van kant-en-klare PCs is vaak netjes uitgemeten. Ik zou hier met klem adviseren eerst even te kijken hoeveel vermogen de voeding levert en hoeveel ampere er op de 12v lijn geleverd kan worden voordat een 'dikke' grafische kaart aanschaft wordt.

Dit geldt (in mindere mate) ook voor het GTS250 systeem, maar aangezien deze wat meer prik nodig heeft zal de voeding hoogstwaarschijnlijk ook iets steviger zijn.

Echter, gezien de herhaaldelijke meldingen van TS dat hij er niet zo veel verstand van heeft vraag ik me af of dit haalbare kaart is.

[ Voor 8% gewijzigd door A Lurker op 27-01-2015 13:22 ]

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04-2025
Mussii

Als ik jouw was zal ik gewoon een hele nieuwe pc kopen. Je kan wel nu een leuke videokaart of processor kopen, maar dit verhelpt het probleem voor Fifa 15 (tegen dure prijs), maar Fifa 16 zal al niet meer gaan of andere spellen. Als je toch al geld uit geeft, waarom gelijk niet in een keer goed? Kun je 5-6 jaar vooruit! Anders besteed je nu 300 euro en volgend jaar weer 300 en dan weer 300 terwijl je voor de 600-900 een goede pc hebt voor Fifa die jaren mee gaat

• MedionAkoya
  • Laatst online: 16-03 23:11

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 02:49:
Zo ver verstand heb ik niet.....

Hoeveel GB RAM kan deze pc aan denken jullie ?? zie namelijk 2 Slots heb nu 2x2 erin.

en waar het goedkoopst ?
Ik zou zeggen koop een nieuwe pc. Ik heb zelf ook mee lopen kutten. later heb ik besloten om een compleet nieuwe te kopen. een goede keuze (misschien ben je nog jong, dan snap ik het wel. maar het is geldverspilling om nog in je oude systeem te investeren).

Prijs RAM-geheugen is in verhouding tot dagwaarde van systeem met Q6600 erg hoog.
Dus niet waard om het te upgraden. :/

De goedkoopste RAM-geheugen kan in Pricewatch kijken, ik neem aan dat je reepjes van DDR2 800 mhz (PC2-6400) in je moederbord heb geprikt.

http://tweakers.net/categ...8TMrT9bAXaFzT6viDMlMyXNcP

[ Voor 20% gewijzigd door MedionAkoya op 27-01-2015 17:58 ]

Trein?

Verwijderd

Topicstarter
Hey Jongens.

Heb een buurman die voor mij pc wil upgraden voor 600 euro is deze wel waard??

Lijst:

Cooler Master K-380
Intel® Core i7 4790 3.6 GHz
Cooler Master Hyper 412
Motherboarrd: Gigabyte Z97X-SOC Force
AMD Radeon R9 290X 4GB
500 GB Sata III Harde schijf
bluray brander
Asus Xonar DG Geluidskaard
Alleen het DDR moet ik zelf kopen.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit voor 600 euro? Van de vrachtwagen afgevallen zeker...

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:18:
Dit voor 600 euro? Van de vrachtwagen afgevallen zeker...
2de hands he onderdelen...

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Daar kan je dan niks van zeggen dan. De cpu+mobo+gpu kosten alleen nieuw al 800+ euro. Extreme, extreme overkill voor je wensen, maar zelfs als je dit zou aanschaffen en weer verkopen heb je een deal.

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-03 12:22

amas

Law of Nature: Chaos

Je gaf aan een budget van €300 te hebben, ga daar dan niet €700 van maken. Het best lijkt me om die oude PC aan de kant te schuiven en een goede 2de handse PC te kopen, daar ga je veel meer plezier van hebben en kost je ook weinig geld. V&A aangeboden: i5 Game pc 8gb ram ssd water koeling enz !! is bijvoorbeeld een goede en ligt ook in je budget.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Vind het eigenlijk nog redelijk aan de prijs. Het zal best een klein fortuin gekost hebben in zijn tijd maar het is nu toch een systeem van vijf jaar oud. Leuk voor FIFA15 nu maar er zijn waarschijnlijk al games van de huidige generatie die je niet meer kan spelen. Het voordeel van 2e hands is dat Windows doorgaans bij de prijs inbegrepen is (zie het er hier trouwens niet bij staan) maar een nieuw systeem biedt betere prestaties voor een vergelijkbare prijs. Zeker als je er rekening mee houdt dat die 60GB SSD eigenlijk nauwelijks meer bruikbaar is.

Pagina: 1