Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 652677

Topicstarter
Vorige week is de iphone 5 van een vriendin in het water gevallen.
Hierna heeft ze hem laten drogen in rijst voor een paar dagen.
Hierna startte de iphone wel op en werkte hij volledig maar wou hij niet meer opladen.
Ondertussen is de batterij terug leeg gelopen en doet hij dus niets meer.
Wat zou hier het probleem kunnen zijn ? Na wat googlen begon ik te denken dat het aan de docking connector zou kunnen liggen en dacht deze morgen is te demoteren en de contactpunten eens te reinigen met contactspray en als dit niet zou lukken eventueel een nieuwe docking connector te halen.
of moet ik in een compleet andere richting zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597256

haal eerst maar eens de hele iphone uit elkaar, en maak hem schoon met alcohol, en kijk maar eens wat ie dan doet. er komt namelijk corrosie op het moederbord en dat vinden ze ook niet leuk het zou daar aan kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor het snelle antwoord. dus gewoon alle connecties eens reinigen ?
voor de rest werkte hij wel volledig naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:07
Anoniem: 652677 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 23:07:
Nu ja, maar de vraag is bij dit soort gevallen altijd: voor hoelang? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thaan schreef op zondag 25 januari 2015 @ 23:08:
[...]

Nu ja, maar de vraag is bij dit soort gevallen altijd: voor hoelang? ;)
momenteel dus tot de batterij leeg is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 652677 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 23:07:
bedankt voor het snelle antwoord. dus gewoon alle connecties eens reinigen ?
ja dat klopt, gewoon het moeder bord in een bakje met pure alcohol leggen. en dan met een tanden borstel voorzichtig over het moederbord heen poetsen en het is aan te raden de batterij te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:07
Anoniem: 652677 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 23:09:
[...]

momenteel dus tot de batterij leeg is :)
Ik bedoel dus, hoelang werkt hij nog goed tot de corrosie op de elektronica begint in te bijten & hij vanzelf raar gaat doen/zaken niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok bedankt, zal dit morgen alvast proberen eventueel nog ideeen moest het toch nog fout gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gewoon uit elkaar halen, en schoon maken met 90 of 100% alcohol en nieuwe accu erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok bedankt voor de antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
michiel, ik vermoed dat je chip van je oplaadconnector defect is.
deze bepaald welke van de 8 pinnen oplaad of data vervoerd.

indien je een nieuwe (orginele) nodig hebt kun je me contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
frankym schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:05:
michiel, ik vermoed dat je chip van je oplaadconnector defect is.
deze bepaald welke van de 8 pinnen oplaad of data vervoerd.

indien je een nieuwe (orginele) nodig hebt kun je me contacten.
ik ga eerst eens kijken of het reinigen met alcohol helpt, anders mag je een bericht van mij verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Is goed Michiel,

Ik hoor het wel van je.
Ik hoop voor je dat het met alcohol is op telossen,zou natuurlijk wel fijn zijn als dat lukt😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
is het nog gelukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654702

Beste, ik heb onlangs een iPhone 5 gekocht op internet, deze heeft een aantal uren perfect gewerkt, toen ik hem terug willen pakken was hij helemaal dood! Reageerde nergens op, soms gaat hij na een half uur aan oplader spontaan aan, ene keer start hij dan in dfu op, andere keer blijft hij op t appel logo staan, daarna wordt t scherm strepen of rood of blauw en gaat dan uit. Krijg hem dan ook niet meer aan. Batterij en Dock connector zijn reeds vervangen volgens verkoper. Er staan enkel de standaard Apple app op.

Als ik hem zo verbindt met iTunes, zwart scherm zegt iTunes wel dat er een iPhone is aangetroffen ....etc dan herstel, software uitpakken..... En dan wachten op iPhone. Dan foutmelding, omdat deze dan moet opstarten wat hij niet doet.

Bizar😨 gisterenavond heel de avond de iPhone aan de oplader gehad, geen enkele teken van leven, vannacht de batterij afgekoppeld, deze ochtend de connector weer verbonden, de iPhone geeft gelijk het Apple logo, springt op dfu modes met het iTunes scherm, gelijk aan de computer gehangen en weg is hij weer, weer geen leven meer in.
Heeft u een idee wat het zou kunnen zijn? Wrs iets op het moederbord.

Mvg Marleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:27
Anoniem: 654702 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:25:
Beste, ik heb onlangs een iPhone 5 gekocht op internet, deze heeft een aantal uren perfect gewerkt, toen ik hem terug willen pakken was hij helemaal dood! Reageerde nergens op, soms gaat hij na een half uur aan oplader spontaan aan, ene keer start hij dan in dfu op, andere keer blijft hij op t appel logo staan, daarna wordt t scherm strepen of rood of blauw en gaat dan uit. Krijg hem dan ook niet meer aan. Batterij en Dock connector zijn reeds vervangen volgens verkoper. Er staan enkel de standaard Apple app op.

Als ik hem zo verbindt met iTunes, zwart scherm zegt iTunes wel dat er een iPhone is aangetroffen ....etc dan herstel, software uitpakken..... En dan wachten op iPhone. Dan foutmelding, omdat deze dan moet opstarten wat hij niet doet.

Bizar😨 gisterenavond heel de avond de iPhone aan de oplader gehad, geen enkele teken van leven, vannacht de batterij afgekoppeld, deze ochtend de connector weer verbonden, de iPhone geeft gelijk het Apple logo, springt op dfu modes met het iTunes scherm, gelijk aan de computer gehangen en weg is hij weer, weer geen leven meer in.
Heeft u een idee wat het zou kunnen zijn? Wrs iets op het moederbord.

Mvg Marleen.
heb jaar geleden precies hetzelfde gehad met mijn iphone. probleem bleek uiteindelijk in het geheugen te zitten. echter kon ik dit zelf niet verhelpen. en moest ik mn iphone opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654702

En weet je wat ze toen gedaan hebben? Deze is helemaal leeg, behalve de standaard app en t systeem natuurlijk
Pagina: 1