Toen de eerste Ultimaker in de verkoop ging, moest je printen vanuit het Cura programma,
je maakte je instellingen, en dan druk je op print, werd de printer via USB aangestuurd.
Nu met de Ultimaker+ krijg je standaard de Ulticontroller erbij, dat is een klein kastje met beeldscherm, en printer door op "save G=code" knop te klikken, en wordt de print informatie naar een geheugen kaart opgeslagen, die je dan vervolgens in de Ulticontroller steekt, en dan de printer aan stuurt.
De Dual extruder is nog heel experimenteel, en kan veel problemen geven tijdens het printen, ook moet je, je 3D tekening daar ook op aanpassen, dat elke kleur of ander materiaal apart getekend wordt, die in Cura samengevoegd wordt tot een object,
omdat de twee nozzles op de zelfde hoogte zitten loop je de kans op omduwen van je print, en druppels van de andere kleur of materiaal op de kleur, een zooitje dus.
ik raad je aan om deze pas aan te schaffen als je zelf meer ervaring hebt, en dan is er misschien een betere optie
Als je echt reserve onderdelen wilt kopen, doe dan 2 extra nozzles, Hot end isolator tube, een peek, een set Belts en een bowden tube.
de rest kan je zelf printen.
wel kan het zijn dat je bestelling levering wat langer kan duren, omdat ze alles als een pakket willen sturen, en als niet alle reserve onderdelen op voorraad zijn, kan dat de levering verlengen !
en achteraf bestellen is altijd mogelijk, en je hebt ze zeker niet direct nodig.
wel kan je alvast rollen print materiaal bestellen, zodat je al aan de slag kan als je de printer binnen krijgt (Ultimaker levert een gratis rol PLA bij de bestelling van een printer)
een van de verbeteringen die je gelijk kan printen zijn een extra ventilator ophanging en een bowdentube connector, ik zal tzt de tekeningen opsnorren voor jullie.
En je kan altijd een PC ernaast zetten voor de webcam, en dan kan je ter plekke een je settings aanpassen en inladen in de printer

maar om er speciaal een PC voor te kopen, ben je met een IPcam misschien goedkoper uit
en je bent altijd welkom, stuur maar een PM en dan spreken we wat af

Ik ben Modelmaker van beroep, en ik help graag andere met mijn ervaring, ook omdat ik vind dat 3D printen iets is wat iedereen moet leren en begrijpen
Mijn omgebouwde Ultimaker kan 20X20X40cm printen, ik heb deze voor een speciaal project omgebouwd, omdat Ultimaker geheel open source is, kan je alle tekeningen en onderdelen lijsten gratis downloaden,
ik heb de tekening gewoon naar mijn hoogte aangepast en CNC uitgefreesd, daarbij heb ik voor zelf kleine aanpassingen gemaakt om het frame en bed stabiel te houden.
[
Voor 7% gewijzigd door
absrnd op 29-01-2015 20:17
]