Eigenaren vragen stellen via de pricewatch.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenVenNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-08 07:01
Ik hoop dat dit de juiste plek is om mijn idee te spuien.

In de pricewatch kun je aanvinken 'willen' en 'hebben'.

Is het een mogelijkheid bij 'hebben' een optie te creeren dat je kunt aangeven dat mensen contact met je mogen opnemen omtrent dit product.

Soms heb je vragen die je niet snel op internet en fora beantwoord kunt krijgen. Omdat het om een product uit een niche markt gaat of alleen door gebruikservaring beantwoord kan worden. Dan kun je bij het product in de pricewatch zoeken welke tweaker deze in zijn of haar bezit heeft. Je zou dan via PM je vraag kunnen uitzetten aan iemand die ook echt ervaring met het product heeft.

Hoef je de fora ook niet vol te gooien met vragen die maar net toevallig door de juiste persoon moeten worden gezien.

Is jouw vraag naar wens beantwoord dan zou je de persoon in kwestie met een positieve waardering kunnen belonen.

Lijkt me een mooie toevoeging aan tweakers! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:43

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Daar mag een productmanager over nadenken, dus bij deze move ik dit topic naar Mooie Features :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Leuk idee :) Al snap ik goed dat standaard de 'heb ik'-namen niet zichtbaar zijn. (Zeg ik met bezoekerspet op). Een opmerking:
BenVenNL schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:17:
Hoef je de fora ook niet vol te gooien met vragen die maar net toevallig door de juiste persoon moeten worden gezien.
Als zoiets wordt ontwikkeld, dan zou ik het liefst vraag en antwoord wel (gelinkt aan het product) publiek willen zien. Immers kan/zal de vraag ook voor een ander relevant zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het idee dat we bezoekers vragen laten stellen aan Tweakers gebruikers is recentelijk nog in ons team voorbij gekomen. Daar zien we zeker wat in. Ik weet alleen niet of 'Hebben' daar de juiste ingang voor is. Je zit dan inderdaad met privacy issues (maar we zouden gebruikers de keuze kunnen geven om hier wel/niet getoond te worden en wel/geen vragen te beantwoorden). Dus het is zeker een mogelijkheid en die zullen we dan ook meenemen in de overweging hoe we vraag/antwoorden het beste kunnen gaan ontsluiten in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:50

WCA

Mooi idee! Goed haalbaar lijkt mij ook!

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een idee om een oproep te plaatsen voor een product en de eigenaren een bericht ontvangen, waar ze op kunnen reageren. En als je reageert weet de gene die een oproep plaats pas dat je dat product hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:50

WCA

En om te stimuleren om dat te doen kan de vrager afhankelijk een 0, +1 of zelfs een +2 uitdelen :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:45:
Is het een idee om een oproep te plaatsen voor een product en de eigenaren een bericht ontvangen, waar ze op kunnen reageren. En als je reageert weet de gene die een oproep plaats pas dat je dat product hebt.
Dit +1! Ik wil best reageren op vragen als die in het algemeen bij het product geplaatst worden, maar persoonlijk aangesproken worden op een product dat ik heb vind ik een beetje creepy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 22:21
Pathogen schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:00:
[...]

Dit +1! Ik wil best reageren op vragen als die in het algemeen bij het product geplaatst worden, maar persoonlijk aangesproken worden op een product dat ik heb vind ik een beetje creepy.
Inderdaad hier wil ik wel af en toe een notificatie voor ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Mij lijkt het ook wel een mooie feature en ik zou het niet erg vinden om af en toe eens een vraag te kunnen beantwoorden over het product dat in mijn bezit is ;).
Echter, zoals F_J_K al terecht aangeeft, het is makkelijk als iedereen dit kan zien. Voor producten die niet bij veel mensen aanwezig zijn kan dit prima op de productpagina. Maar er zijn ook talloze Ervaringen-forumtopics over sommige producten, hoe ga je daar mee om? Laat je dan de vraag in het topic stellen? Hoe geef je de vraag in dat geval weer bij het product? Of laat je de vraag niet in het forumtopic stellen en krijgen mensen een vraag waarop het antwoord al (meerdere keren) in het forumtopic genoemd is?
Leuk idee, maar nog wel wat haken en ogen zo lijkt het :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 22:21
Waarom niet het beste van 2 werelden pakken? en productkoppeliingen bij forumtopics nog meer onder de aandacht brengen? Ik zou ook een notificatie van een forumpost met productkoppeling van een product dat in mijn "heb ik" lijstje staat niet erg vinden.. (zelfs niet voor posts en vragen bij mijn "wil Ik" lijstje.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We zijn van plan om later dit jaar functionaliteit te bouwen om het vraag & antwoordproces te verbeteren.

Veel gebruikers nemen het product als ingang als zij op zoek zijn naar informatie over dat product. Voor hun is het makkelijker om vraag & antwoord te integreren in de productomgeving. Dit hoeft niet uit te sluiten dat vraag & antwoordtopics niet tegelijkertijd bestaan op het forum.

Ervaringentopics zijn een ramp wat betreft doorzoekbaarheid. Ze zijn ok voor gekletst door regulars maar als we eerder gestelde vragen doorzoekbaar willen maken zullen we de ervaringentopics moeten ontvlechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 14:16

Hedva

Blobfish

BenVenNL schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:17:
Komt nu over alsof het 'gesloten' gesteld wordt en dat andere gebruikers deze vragen/antwoorden niet kunnen zien. Ik weet niet of dat ook je intentie was, maar ik denk dat het juist handig is dat de vragen en antwoorden daarop openbaar zijn, zodat iedereen ze kan zien. Zo worden niet twee keer dezelfde vraag gesteld.

Ik vind het een goed idee en ik zie het voor me als een soort Q&A wat bij elk product kan staan. Vragen door tweakers, antwoorden door tweakers die het product hebben. Een lijst van vragen die je uit kunt klappen als je er op drukt, waar dan antwoord(en) van tweakers onder staan (op volgorde van votes/kwaliteit)

Alleen waar er vragen gesteld worden, en meerdere mensen een antwoord hebben, ontstaan er al snel (grote) discussies. Dat wil je liever niet op die plek hebben maar op het forum lijkt mij.

Op een vraag als: "Werkt dit ook onder een temparatuur van -10 C?" is het gewoon een duidelijk antwoord; ja of nee. Maar op het moment dat iets gesteld wordt als "Is deze iPad beter dan een Surface tablet?", dan krijg je een hele lading subjectieve antwoorden en met een beetje geluk een legioen fanboys die de strijd aan gaan en elkaar besmeuren met zweet van opwinding als ze aan hun geliefde product denken.

Dus ja, dat lijkt me nog wel een uitdaging om dat te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 21:22

Milmoor

Footsteps and pictures.

Waarom geen topicforum genereren vanuit de product pagina (gelijk even linken op deze pagina) met een PM naar degenen die het product hebben?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Pagina: 1