Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Al sinds een aantal maanden heb ik het volgende probleem:
Ik heb een PopcornHour, waar alle films op gedownload worden. Deze kopieer ik via de Popcorn naar een Externe HDD die ik eraan gekoppeld heb. Vanaf de Popcorn kijk ik mijn films (die op de externe HDD staan) op de televisie, ik kan films via de laptop beheren, bewerken, verplaatsen etcetera.

Het idee van de externe schijf was dat ik die dan op vakanties of naar anderen mee kon nemen, om zodoende meteen de hele collectie films bij me te hebben.

Helaas...
Zodra ik de harde schijf van de Popcorn loskoppel en inplug in mijn laptop werkt hij niet meer. "Schijf moet eerst geformatteerd worden" geeft hij aan.

Technische info:
Besturingssysteem: Windows7 32bits.
Harde schijf: WD Elements 2,5, 2Tb
Popcorn A200.

Wat ik eerst dacht, was dat het zou liggen aan het feit dat de schijf op mijn laptop normaal als netwerkschijf draait en dat hij daarom nu niet herkent zou worden. Na een clean install van mijn laptop (SSD erin gezet, dus echt clean) heb ik eerst die schijf erbij gepakt... niets.

Zou het kunnen liggen aan een ander besturingssysteem van de Popcorn? Ik heb geen idee waar dat op draait (Linux?) maar het zal iig W7 zijn. Ik zie niet waarom het zou uitmaken, gezien het feit dat het een externe schijf is die normaliter overal plug en play zou moeten zijn.

Ik heb al verschillende keren op internet gezocht, maar kom niet verder dan 'help mijn externe schijf doet het niet meer en ik wil mijn gegevens bewaren!'. Mijn probleem is meer 'help, mijn HDD doet het op de Popcorn wel maar op mijn laptop niet.'

Tips zijn welkom!
Groet
Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Is de harde schijf niet in een raar formaat geformateerd (EXT3 ofzo), welke Windows niet wil lezen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ext3 een raar formaat? Nou ja zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Mijzelf schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:17:
ext3 een raar formaat? Nou ja zeg.
Dat kon ik na een beetje Googlen vinden. Lijkt mij dat Windows NTFS prettiger vind.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
Je kunt die schijf mounten met ext2fsd.exe (of een variant daarvan) onder Windows. Daarna kan je er gewoon op lezen en schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat mounten heb ik inderdaad geprobeerd, met Ext2FSD... maar hij weigert dan inzicht te geven in de mappenstructuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:11
Probeer het eens met Ubuntu.
Pagina: 1