Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Draadloze verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumers,

Ik ben al enkele jaren gebruikers van een Cisco router (EPC3925) welke ik van Ziggo heb gekregen. Sinds enkele weken/maanden valt het internet van deze verbinding regelmatig weg. Aan de andere kant van ons huis, waar het signaal wordt verzorgd door een aangesloten (zeer oude) Linksys modem, is dit niet het geval. Deze modem doet niets met het signaal dat van de Cisco komt en zet dit simpelweg door in andere ruimtes aan de andere kant van het huis. Door de stroom zeer kort van EPC3925 af te halen, werkt het draadloos netwerk weer enkele dagen. Hierna treedt het probleem opnieuw op. De EPC3925 zelf blijkt via het IP adres wel bereikbaar wanneer ik geen draadloos internet meer heb.

Ik heb hierover contact gehad met de klantenservice van Ziggo. De medewerker adviseerde mij de channel width aan te passen omdat het mogelijk aan het signaal van de buren ligt. Toen heb ik deze van de standaard 6 naar 11 gezet. Dit bleek niet te werken dus heb ik ook 2 geprobeerd. Dit bleek helaas ook zonder effect.

Komt jullie dit bekend voor en zijn er mogelijke oplossingen, of is het toch het verstandigst om weer contact op te nemen met Ziggo?

Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2015 20:02 ]

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Welke apparatuur staat er in de buurt van je modem welke ook op de 2.4 GHz band werkt? Vergeet non-computers niet, zoals magnetrons. Welke andere netwerken overlappen de jouwe?

Volgens mij zit er op die modems NBD? De makkelijkste oplossing is om gewoon een nieuw moden te laten komen. Die heb je dan dinsdag in huis.

Verwijderd

Topicstarter
Trommelrem schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:43:
Welke apparatuur staat er in de buurt van je modem welke ook op de 2.4 GHz band werkt? Vergeet non-computers niet, zoals magnetrons. Welke andere netwerken overlappen de jouwe?

Volgens mij zit er op die modems NBD? De makkelijkste oplossing is om gewoon een nieuw moden te laten komen. Die heb je dan dinsdag in huis.
Er staat een magnetron/oven combi binnen het bereik, maar deze staat hier al 1,5 jaar en dit probleem doet zich pas sinds kort voor.

Daarnaast is het zo dat het probleem zich niet continu voordoet. Wanneer ik de stroom er even vanaf haal werkt hij daarna wel weer. Dit effect is echter tijdelijk, na een paar dagen doet het probleem zich op nieuw voor.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Heb je toen de problemen begonnen misschien een nieuw apparaat in het netwerk opgenomen, of software geinstalleerd zoals een bittorrent client, etc?
Ik denk aan een compatibiliteitsprobleem. Ik had zoiets ooit toen ik een netwerk printer installeerde en na verloop van tijd kapte de router er mee en moest ik die steeds resetten.

Is er nieuwe firmware beschikbaar voor de router? (Kan zijn dat Ziggo dat automatisch installeert)

Een andere oorzaak is misschien een slechte netvoeding adapter. Misschien heb je een compatibel exemplaar om te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ploink schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:13:
Heb je toen de problemen begonnen misschien een nieuw apparaat in het netwerk opgenomen, of software geinstalleerd zoals een bittorrent client, etc?
Ik denk aan een compatibiliteitsprobleem. Ik had zoiets ooit toen ik een netwerk printer installeerde en na verloop van tijd kapte de router er mee en moest ik die steeds resetten.

Is er nieuwe firmware beschikbaar voor de router? (Kan zijn dat Ziggo dat automatisch installeert)

Een andere oorzaak is misschien een slechte netvoeding adapter. Misschien heb je een compatibel exemplaar om te proberen.
Bedankt voor je reactie ;) . De software etc. is niet veranderd. Toen ik contact heb gehad met Ziggo is de software ook gecontroleerd, deze bleek up-to-date te zijn. Die netvoeding zou ik kunnen proberen. Maar deze Cisco EPC3925 verzorgt ook internet via draad (LAN) en daarmee zijn nooit problemen. Bovendien heeft de Linksys ook geen problemen, terwijl deze hier ook met een LAN verbinding op is aangesloten. Zouden daar ook geen problemen mee moeten zijn als het aan de voeding ligt?

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:29:
[...]
..... Zouden daar ook geen problemen mee moeten zijn als het aan de voeding ligt?
Als de voeding veroudert of stervende is, dan wordt de rimpelspanning groter, het voltage is minder stabiel. Op een gegeven moment kan dit problemen geven met het apparaat, maar het is onvoorspelbaar wat de symptomen zijn. De ene component zal gevoeliger zijn voor storing dan de andere.

Verwijderd

Topicstarter
Ploink schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:39:
[...]

Als de voeding veroudert of stervende is, dan wordt de rimpelspanning groter, het voltage is minder stabiel. Op een gegeven moment kan dit problemen geven met het apparaat, maar het is onvoorspelbaar wat de symptomen zijn. De ene component zal gevoeliger zijn voor storing dan de andere.
Nieuwe voeding lijkt helaas ook niet te werken.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
Ziggo modems zijn berucht qua wifi

Bespaar jezelf een hoop ellende/moeite/tijd, koop een fatsoenlijke router en laat je modem in bridge zetten ;)
Pagina: 1