IPS of toch TN scherm voor gamen??

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views

• .Niek.
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-02 14:39
Ik dacht dat ik er wel uit was, een ips scherm.. betere kleuren, betere kijkhoeken,
maar omdat ik mijn monitor vooral voor gamen wil gaan gebruiken is een snelle reactie tijd volgens mij ook wel belangrijk...

ik twijfel tussen deze twee (lijkt mij de beste koop voor mijn budget van 145 euro)

- IPS: pricewatch: LG 24MP55HQ-P Zwart
- TN: pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart

Hoop dat jullie me kunnen helpen :)

Gortjes, Niek

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16
Het hangt ook vanaf wat voor games je speelt.

The devil is in the details.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De reactietijd van TN is snel genoeg voor ongeveer iedere game, alleen als je erg competief twitch shooters speelt kan zo'n 144hz TN nog interessant zijn.

IPS is een hele leuke techniek, maar ik vind het contrast wat tegenvallen, AMVA+ heeft een veel beter contrast, maar, de goedkoopste 24" daarvan zit is net wat boven jouw budget: pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

People as things, that’s where it starts.

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ja, de reactie tijd van tn's zijn heel goed, maar de kleur van de tn's zijn niet zo goed. Daarom nemen toch de meeste een ips. Maar zolang je scherm onder de 8ms is is het goed hoor.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Als je casual gaat gamen, dus niet professioneel, dan zullen héél veel ips'jes voldoen. Zelfs al ging je pro gamen dan zou deze ips nog zelfs voldoen: pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart of pricewatch: Dell P2414H
Afbeeldingslocatie: http://www.tftcentral.co.uk/images/dell_u2415/lag.png

Ik zou persoonlijk even wachten en de LG bij de mediamarkt halen voor 130 euro vanaf woensdag! :) Beste deal die je kan krijgen.

[ Voor 42% gewijzigd door Frozen op 25-01-2015 18:57 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) :X. Move naar CAA. Daar br00ky in "Aanschaf 24 inch monitor, voor Gamen.".

[ Voor 30% gewijzigd door br00ky op 25-01-2015 19:00 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.