Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Complete home cinema set (TV, speakers, NAS, mediaplayer)

Pagina: 1
Acties:

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-11 13:55
Ik zoek een?
Compleet nieuwe setup van TV, speakers, NAS en mediaplayer.

Wat is je budget?
TV: ongeveer 3000 euro;
Speakers: ongeveer 2000 euro;
NAS: ongeveer 500 euro (incl. harde schijven);
Mediaplayer: ongeveer 200 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
films in zo goed mogelijke kwaliteit en muziek op een zo gemakkelijk mogelijke manier af te spelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Tot nu toe gaat mijn voorkeur uit naar het volgende:
TV: Samsung UE65HU8500
Speakers: Sonos Playbar, Sub en twee Play:3's
NAS: Synology DS214+
Mediaplayer: Mede8er MED600X3D-WP

Welke vragen heb je hier nog over?
Over de TV en speakers ben ik al voor 99% zeker.
Graag wil ik een NAS server aanschaffen om muziek en met name films op te slaan en te downloaden middels Sabnzbd+/sickbeard/couchpotato. Het zal in de toekomst met name gaan om (3D) uhd materiaal, maar voorlopig zal het bij (3D) full hd dvd's en (3D) bluray dvd's blijven. Gebruiksgemak is daarbij een must.

Ik heb op dit moment een Synology DS 212j en een Mede8er (MED400X2S of MED400X2S indien ik mij niet vergis). Met name bij het uitpakken van grote rar-bestanden (>4,5GB) duurt dit erg lang en het afspelen van full-hd materiaal op de (momenteel: +/- 8 jaar oude Philips) TV werkte vrijwel nooit omdat het beeld erg schokkerig was of het bestand simpelweg niet geopend werd.

Nu overweeg ik een Synology DS 214+ i.c.m. 2x WD Red 2.0 TB SATA-600 en een Mede8er MED600X3D of MED600X3D-wp aan te schaffen. Kunnen jullie mij vertellen of dit een doeltreffende opstelling voor mijn gebruik zal zijn of raden jullie mij een andere opstelling aan? Kunnen jullie mij daarnaast vertellen of een mediaplayer als de Mede8er eigenlijk wel noodzakelijk is, of dat ik alle films rechtstreeks van de NAS naar de TV kan streamen en alle muziek rechtstreeks van de NAS naar de Sonos?

Ik ben een absolute n00b op IT gebied, dus gebruiksgemak vind ik erg belangrijk. Alle suggesties zijn van harte welkom! _/-\o_

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:07
de vraag is of dit aan je huidige spulen ligt,of niet gewoon aan je netwerk, ook de 212j zou gewoon probleemloos moeten kunnen werken met de mede8er.

Uitpakken met je inderdaad niet met deze nas doen,daarvoor is ie gewoon te traag.

De vraag is doe je dit allemaal draadloos???Zou ja dan heb je daar al een probleem te pakken.

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Zou die 1% die je nog niet zeker bent maar benutten om echt geluid in huis te halen.
Voor dat geld haal je heel wat beters en mooiers !

• DutchJudge
freaky35 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:13:
De vraag is doe je dit allemaal draadloos???Zou ja dan heb je daar al een probleem te pakken.
Nee, alles is bedraad.

Ik lees overigens net dat je met DS video icm samsung geen mediaplayer nodig hebt...

https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/597

[ Voor 24% gewijzigd door DutchJudge op 25-01-2015 19:13 ]

• DutchJudge
Grandisimo schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:05:
Zou die 1% die je nog niet zeker bent maar benutten om echt geluid in huis te halen.
Voor dat geld haal je heel wat beters en mooiers !
Zoals? Ik wil niet zoals ik nu heb een hele hifi toren zoals ik nu van Denin op zolder heb staan, ik hoop het in de woonkamer wat minder opvallend te maken.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
Persoonlijk zal ik wegblijven bij Sonos. Zover mij bekend is kan Sonos niet overweg met DTS, DTS-HD en Dolby TrueHD. Als je UHD wilt en 3D dan lijkt het mij dat je ook het maximale uit het geluid wilt halen.

Gemak dient misschien de mens maar voor € 2000,- kan je echt wel een mooie receiver en speakerset kopen.
DutchJudge schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:11:
[...]

Nee, alles is bedraad.

Ik lees overigens net dat je met DS video icm samsung geen mediaplayer nodig hebt...

https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/597
Hier het zelfde. De synology moet dan gaan transcode (tv's ondersteunen vaak ook geen DTS en hoger) en je hebt dan wel een redelijk krachtige nas nodig die dat on the fly kan. Ik adviseer sowieso een losse mediaspeler.

[ Voor 45% gewijzigd door Deef_K op 25-01-2015 19:19 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:07
hij heeft al een losse mediaspeler,die zou echt prima moeten werken met de synology, wat voor router gebruik je nu?

De mede8ter zou de encoding moeten doen en dat moet toch geen probleem opleveren normaal gesproken dan.

En ik zou echt een losse mediaspeler houden,die in tv's zit zijn vaak nogal beperkt,z ekers qua doorsturen van verschillende audio formaten.

Overgens zou ik ook een mooie reciever uitzoeken en een paar goede speakers erbij.
En sonos links laten liggen. Zekers met zo'n budget kan je wel wat moois uitzoeken. :)

zoiets b.v:

http://hificorner.nl/spea...boston-acoustics-360-pack

en dan een mooie reciever erbij :)

En dan nog een sub :)
Dit zal je veel beter geluid opleveren als Sonos en en het is flexibeler qua mogelijkheden

aha je wilt minder opvallend... 8)7,echter klein en onopvallend is altijd een compromis..

[ Voor 66% gewijzigd door freaky35 op 25-01-2015 20:00 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gezien het enorme budget voor de tv moet het vrij eenvoudig zijn om een geschikte tv te vinden. Naar mijn mening van je makkelijk een deel hiervan stoppen in andere onderdelen van je installatie dan wel overhouden.

Mijn advies zou net als enkele van mijn voorgangers zijn om niet voor een 100% Sonos installatie te kiezen. Het is te beperkt in de (aansluit)mogelijkheden en is gewoonweg te duur voor wat je er voor krijgt. Sonos heeft het streaming aspect absoluut goed uitgewerkt maar hier kun je ook gebruik van maken als je alleen kiest voor een Sonos Connect. Dan heb je nog steeds dat gebruiksgemak. Die Sonos Connect sluit je aan op een receiver die alle denkbare (aansluit)mogelijkheden en features heeft. Koop hier nog een mooie speakerset bij en je hebt het beste van beide werelden.

Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om de mediaspeler weg te halen. Streamen via de ingebouwde mediaspeler van een tv heeft de nodige nadelen zoals de gebrekkige ondersteuning van diverse codecs en het in de meeste gevallen niet weergeven van externe ondertitelingsbestanden. Met een externe mediaspeler ben je beter af. Koop er een Intel NUC bij en draai hier Kodi op; werkt ideaal.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

DutchJudge schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:16:
[...]

Zoals? Ik wil niet zoals ik nu heb een hele hifi toren zoals ik nu van Denin op zolder heb staan, ik hoop het in de woonkamer wat minder opvallend te maken.
Jij denk dat Sonos de enige is met oplossingen die uit minder bestaan dan een versterker en 6 speaker? ;) Los van dat verhaal, reken er maar op dat je er in geluidskwaliteit aardig op achteruit gaat tov wat je nu hebt. Imho een betere oplossing:
- Slimline receiver zoals de Pioneer VSX-S310/510 of Marantz NR
- 2 losse speakers en subwoofer (bijvoorbeeld Kef eitjes, B&W M1 of zelfs CM1, Mordaunt Short Genie kun je tweedehands voor erg leuke prijzen scoren)
- Sonos Connect als Sonos je ook gaat om de streaming mogelijkheden (Pure Jongo A2 is een leuk alternatief dat bakken geld scheelt)

En zelfs dan zul je niet bereiken qua surround wat je nu hebt met 5 speakers :) Wellicht moet je wat meer vertellen over wat je wilt: wil je dezelfde of betere geluidskwalteit of neem je genoegen met minder tbv minder zichtbare apparatuur, wat heb je nu precies, wil je streamen, zo ja wil je multiroom enzovoort. Waarom Sonos?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1