Beste mede-tweakers,
Ik ga deze week een Sony DSC-RX10 (specs) aanschaffen, die ontzettend alround gebruikt gaat worden. Soms zal ik lekker lichtgewicht met alleen de camera op stap gaan, soms met tassen vol gear. Daarom zou ik graag wat advies willen hebben bij het aankopen van accessoires voor deze camera.
De camera gaat dus gebruikt worden voor zowel foto- als videografie. Het zal vooral een camera worden voor als mijn primaire activiteit niet fotograferen is, maar ik toch wel foto's wil kunnen maken. Ook zal hij zo nu en dan gebruikt worden als ik primair op stap ben om met goede foto's en vooral video's thuis te komen.
Wat wil ik dus graag hebben:
Nog wat andere dingetjes:
.
Balance
Ik ga deze week een Sony DSC-RX10 (specs) aanschaffen, die ontzettend alround gebruikt gaat worden. Soms zal ik lekker lichtgewicht met alleen de camera op stap gaan, soms met tassen vol gear. Daarom zou ik graag wat advies willen hebben bij het aankopen van accessoires voor deze camera.
De camera gaat dus gebruikt worden voor zowel foto- als videografie. Het zal vooral een camera worden voor als mijn primaire activiteit niet fotograferen is, maar ik toch wel foto's wil kunnen maken. Ook zal hij zo nu en dan gebruikt worden als ik primair op stap ben om met goede foto's en vooral video's thuis te komen.
Wat wil ik dus graag hebben:
Geheugen:
Ik wil twee statieven en een camera stabilizer (voor video). De camera is 832g, maar omdat er misschien nog accessoires bijkomen moeten de statieven en stabilizer minimaal 1kg aankunnen. De statieven en stabilizer moeten een makkelijke manier van vervoer hebben! Dus of ingeklapt in een rugzak of met een eigen tasje + schouderband erbij.
|
Nog wat andere dingetjes:
- Ik er geen moeite mee om iets te importeren vanuit de middle of nowhere, zolang het maar goed spul is en de winkel enige vorm van goede reputatie heeft
.
- Ik heb de RX10 nog niet gekocht, dus bundels zijn ook mogelijk. Ik ga deze echter voor €743 bij de BTW vrije dagen van de Mediamarkt kopen, en anders voor €769 bij Amazon.de, dus het moet bij elkaar wel goedkoper blijven.
- Budgetten hoeven absoluut niet op, overkill is niet nodig. Suggesties zijn over het budget gaat moeten echt een significantie meerwaarde bieden om overwogen te worden.
- Heb ik hierboven iets niet genoemd maar denk jij dat het een must-have is voor elke camera- of RX10-eigenaar? Kom maar door!
Balance