Medion PC wil steeds van Seagate Expansion starten

Pagina: 1
Acties:

• Wierema
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Hoi,
Ik heb vandaag mijn Samsung Story 1.5 TB externe HDD vervangen door een Seagate Expansion 4 TB Desktop Drive. Ook deze drive ga ik puur gebruiken voor back up en synchronisatie, dus hij hangt altijd aan mijn PC, de MEDION AKOYA P5341 F NL.
Echter als ik mijn nieuwe drive aansluit, dan start mijn PC niet meer op. Hij blijft hangen in het 'Medion' scherm en Windows start niet op. Ik kan daarna prima via ctrl-alt-delete opnieuw starten, dus vastlopen doet ie niet. Ik heb inmiddels begrepen dat dit dus gebeurd als de PC van een andere drive wil starten, waar ie vervolgens niets op kan.
Echter, in de bios heb ik inmiddels alle mogelijke Bootopties gedisabled, behalve de interne SSD, waar natuurlijk Windows op staat. Maar hij blijft booten vanaf de Seagate. Pas als ik 'm disconnect, dan gaat ie verder...

Met mijn Samsung was dit nooit een probleem.... Hellupp!
Alvast bedankt voor jullie tips.
Gr. Ronald

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-01 18:14
In de bios legacy usb uitzetten

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Herkenbaar probleem, heeft een vriend van mij ook gehad met een externe schijf. Heb het euvel nooit weten op te lossen.. Het was een oude laptop met USB2.0 waar een USB3.0 externe schijf aan hing.. Als Windows aangaf te starten, kon die zonder problemen aangesloten worden..

Ook met alle optie uit om te booten van USB maakt niet.. Laptop een oude core2duo met 32bits vista..

Ey!! Macarena \o/

• Wierema
Binbero: je bent een engel. Dank je wel, dit lost het inderdaad op! RaZ, misschien heb je er ook wat aan.

Ik kan weer verder!
Nogmaals dank!

• Wierema
Toch nog een vraagje. Wat heeft zo'n bootvolgorde dan voor zin, als dat overruled wordt door zo'n USB Legacy? En hoe kan het dat het voorheen met mijn Samsung schijf wel goed ging?