Omdat de NAS te traag wordt wil ik graag een server samenstellen. Dit hoeft niet een hele snelle server te zijn, maar ik wil graag wel dat alles een beetje soepel loopt. Verder wil ik graag een zuinige server, omdat deze 24/7 aan zal staan.
Ik wil hier graag Windows Server 2012 op zetten, met een DNS-server, DHCP-server, webserver (SQL server), printserver en een bestandenserver. Als het kan zou ik er ook graag Plex op willen draaien.
De server zal vooral voor intern gebruik zijn en dus niet heel intensief gebruikt worden (maximaal 3 computers tegelijk, Plex wordt alleen maar op de tv gebruikt).
Ik vraag me af of de gekozen processor hier wel aan kan voldoen, vooral met Plex. Ik denk dat de 8 GB RAM wel voldoende is, en storage is helemaal geen probleem.
Mijn budget is rond de € 200, tenzij ik echt veel betere performance kan krijgen voor wat meer. Ik heb al 6 schijven en zou ze graag allemaal ook kwijt kunnen, vandaar dit moederbord.
Dit heb ik samengesteld:
Deze hardware heb ik al:
Hebben jullie nog aanmerkingen op mijn samenstelling?
Ik wil hier graag Windows Server 2012 op zetten, met een DNS-server, DHCP-server, webserver (SQL server), printserver en een bestandenserver. Als het kan zou ik er ook graag Plex op willen draaien.
De server zal vooral voor intern gebruik zijn en dus niet heel intensief gebruikt worden (maximaal 3 computers tegelijk, Plex wordt alleen maar op de tv gebruikt).
Ik vraag me af of de gekozen processor hier wel aan kan voldoen, vooral met Plex. Ik denk dat de 8 GB RAM wel voldoende is, en storage is helemaal geen probleem.
Mijn budget is rond de € 200, tenzij ik echt veel betere performance kan krijgen voor wat meer. Ik heb al 6 schijven en zou ze graag allemaal ook kwijt kunnen, vandaar dit moederbord.
Dit heb ik samengesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Celeron G1840 Boxed | € 33,95 | € 33,95 |
1 | ASRock B85M Pro4 | € 59,95 | € 59,95 |
1 | Cooler Master N200 Window | € 38,71 | € 38,71 |
1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,95 | € 30,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 163,56 |
Deze hardware heb ik al:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
4 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 50,82 | € 50,82 |
1 | Corsair Value Select CMV8GX3M1A1600C11 | € 67,92 | € 67,92 |
1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 77,- | € 77,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 195,74 |
Hebben jullie nog aanmerkingen op mijn samenstelling?