Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 22:03

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Topicstarter
Ik heb al van alles gelezen hier en geprobeerd, maar kom helaas niet verder. Wellicht dat iemand me verder kan helpen.

Mijn internet komt binnen op een Ziggo Cisco EPC3925 EuroDocsis modem. Volgens de gateway status heeft deze een internet IP-adres van 94.xxx.xx.xxx. Default gateway is 94.xxx.yy.yyy (laatste 2 cijfergroepen dus anders dan van het internet IP-adres. Volgens de beheermodule is het een dynamic adres, maar de laatste weken is het steeds hetzelfde. Het LAN IP-adres is 192.168.178.1.

Aan dit modem hangt mijn Asus RT-AC56U / AC1200 router met een LAN-kabel. De Ziggo modem heeft DCHP server aan staan, en geeft adressen uit van 192.168.178.10 tot 192.168.178.73. De Asus router krijgt als adres 192.168.178.16.

De Asus RT-AC56U / AC1200 router krijgt dus zijn internetsignaal via de Ziggo modem. In de beheermodule geeft deze als WAN IP-adres 192.168.178.16 aan (komt dus overeen met wat de Ziggo modem aangeeft). Ook in de Asus router staat DCHP aan. Deze geeft IP-adressen uit van 192.168.1.100 tot 192.168.1.149.

Nu heeft de router de mogelijkheid tot het toegang geven tot aangesloten devices, AI Cloud genaamd. Deze gebruikt poort 443. Ik heb in AI Cloud mijn desktop PC opgenomen, en een map op mijn NAS. Het lukt dan wel om via mijn eigen wifi-netwerk van de Asus router met een ipad of telefoon naar deze AI Cloud mappen te gaan en die te openen.
Het lukt echter niet als ik dat probeer via het wifi netwerk van de Ziggo modem of van buitenaf (via 3G). Het is net alsof ik dan niet door het Ziggo modem heen kom. Ik heb al geprobeerd om de poorten 21 en 443 bij Port Range Forwarding door te sturen, werkt ook niet. Ik heb ook geprobeerd om de Asus router 192.168.178.16 als DMZ op te nemen, ook geen succes.

Eenzelfde probleem heb ik met de Linksys NAS die aan de Asus router hangt. Deze heeft IP-adres 192.168.1.157 van de router gekregen, maar is niet via FTP (poort 21) te benaderen.

Opmerkelijk: als ik met een poortscan programma mijn Ziggo wifi scan, krijg ik alleen poort 80 (http) en 1600 (upnp). Maar géén 21 (ftp) of 443 (icloud). Ik vind in de geavanceerde instelling helemaal niets waarmee ik die poorten zou blokkeren, of juist open kan zetten.

Hieronder een screener van ipconfig als ik dat op mijn desktop PC draai (hangt aan de Asus router via een LAN kabel).

Wie kan me verder helpen, of heeft tips?

Afbeeldingslocatie: http://vanexel.com/imageswatches/ipconfig.jpg

...
..
.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Misschien staat hier nog meer info in.
Het Grote Poortmappingsverhaal

Zelf zou ik de asus router een andere ip reeks geven, 10.16.1.0, zodat je niet 2 routers hebt die dezelfde ip adressen kunnen uitgeven.

http://www.wikihow.com/Connect-Two-Routers
Zoek met google op:
How to Connect Two Routers

[ Voor 17% gewijzigd door jan99999 op 25-01-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-06 00:16

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Probeer het eens zo te doen.
Eerst DHCP uitzetten op de Asus.
ASUS ip veranderen in 192.168.178.200. (zodat je deze ook kunt bereiken)
Asus aansluiten via de lan en niet via de wan.

Zo heeft elk apparaat een ip adres in dezelfde range. Volgens mij moet het dan wel lukken.

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 12% gewijzigd door Slashx op 25-01-2015 17:13 ]

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis_88
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-06 23:00
Klantenservice Ziggo bellen en vragen of ze de ''routerfuncties'' willen uitzetten op jou Cisco van Ziggo, beide daarna even herstarten. Ik heb dat ook gedaan ( bezitter van Asus RT-N66u ) bij mij was daarna alles plug and play, ook de Asus clouddienst.

Let wel als je de routerfuncties uitschakeld op jou Cisco van Ziggo, enkel alleen nog je LAN-1 poort het doet en de telefoonlijn, en verder niets meer, dan gaat alles via jou Asus router...

Just idea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Dennis_88 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:21:
Klantenservice Ziggo bellen en vragen of ze de ''routerfuncties'' willen uitzetten op jou Cisco van Ziggo, beide daarna even herstarten. Ik heb dat ook gedaan ( bezitter van Asus RT-N66u ) bij mij was daarna alles plug and play, ook de Asus clouddienst.

Let wel als je de routerfuncties uitschakeld op jou Cisco van Ziggo, enkel alleen nog je LAN-1 poort het doet en de telefoonlijn, en verder niets meer, dan gaat alles via jou Asus router...

Just idea
Is een goed idee, ik wist niet dat dit mogelijk was. Alleen: dan mis ik ook de wifi van de Ziggo modem waarschijnlijk, en die gebruik ik nu net veel.

Zou het geen optie zijn om de Ziggo modem/router te vervangen voor een ander merk en type waar ik wel alles zelf in kan stellen, of werkt dat niet met een Ziggo abonnement?
:z

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Slashx schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:11:

Zo heeft elk apparaat een ip adres in dezelfde range. Volgens mij moet het dan wel lukken.

Heb de stappen doorlopen, maar werkt niet helaas.
Grappig is dat toen ik eraan begon, ik de configfiles heb gebackupped, en nogmaals geprobeerd wat wèl en niet werkte. En ineens kon ik wèl via het interne Ziggo wifi netwerk in de AI Cloud van de Asus router (???). Alleen van buiten af dóór de Ziggo modem naar mijn Asus router werkt nog steeds niet.

Stapje voor stapje zullen we maar denken.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Topicstarter
Slashx schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:11:

Hier ga ik de komende dagen nog eens goed op studeren, bedankt voor het meedenken en delen van de link.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-06 00:16

Slashx

WOT: Mr_Slashx

wvexeltweakers schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:31:
[...]

Heb de stappen doorlopen, maar werkt niet helaas.
Grappig is dat toen ik eraan begon, ik de configfiles heb gebackupped, en nogmaals geprobeerd wat wèl en niet werkte. En ineens kon ik wèl via het interne Ziggo wifi netwerk in de AI Cloud van de Asus router (???). Alleen van buiten af dóór de Ziggo modem naar mijn Asus router werkt nog steeds niet.

Stapje voor stapje zullen we maar denken.
Port range forwarding ingesteld op 192.168.178.200. ?? internal en external op 443 en natuurlijk vinkje bij enabled.

Routers en modem resetten na de verandering.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646678

wvexeltweakers schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:28:
[...]

Is een goed idee, ik wist niet dat dit mogelijk was. Alleen: dan mis ik ook de wifi van de Ziggo modem waarschijnlijk, en die gebruik ik nu net veel.

Zou het geen optie zijn om de Ziggo modem/router te vervangen voor een ander merk en type waar ik wel alles zelf in kan stellen, of werkt dat niet met een Ziggo abonnement?
Waarom gebruik je de wifi van de Asus niet? Die lijkt mij vele malen stabieler dan de wifi van het Ziggo modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat doet hij al - maar hij wil niet daarnaast ook de WiFi van de EPC3925 kwijtraken. Erg begrijpelijk - twee APs is beter dan een, zelfs al is een van de twee vrij zwak.

TS, zeker dat je niet de AC56U via WAN-poort met de EPC3925 verbonden heb? Dat zou wat je ziet kunnen verklaren. Als je DHCP uitgezet hebt, moet je juist via een van de LAN-poorten verbinden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_88
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-06 23:00
wvexeltweakers schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:28:
[...]

Je kan bijv ook het Wifi van je Asus gaan gebruiken, dat doe ik hier thuis ook. Of het mogelijk is een compleet andere modem te nemen? dat zal haast wel alleen heb k het idee dat daar hoge kosten aan zitten...
Pagina: 1