Windows verkenner ziet ssd niet

Pagina: 1
Acties:

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden een Samsung 850 Evo 250gb ssd aangeschaft, maar ik heb een probleem...

De verkenner ziet de ssd niet, maar de rest wel. Met de rest bedoel ik:
- taakbeheer
- piriform speccy (temps programma)
- AMD Raptr (recording programma)

-EDIT-
Ik heb een paar dingen geprobeerd:

- Windows updates bijwerken
- Pc opnieuw opstarten
- Pc resetten

Ik weet niet waar het aan kan liggen, kunnen jullie mij helpen??

Dank!

[ Voor 14% gewijzigd door pwillemske op 25-01-2015 15:46 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-01 17:54

hostler

Yeahhh dude!

Heb je wel een partitie gemaakt dan?

• pwillemske
  • Niet online
hostler schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:46:
Heb je wel een partitie gemaakt dan?
nee, ik heb er niks mee gedaan, alleen maar aangesloten op de SATA, daarna drivers en de Samsung Magician Software geïnstalleerd, en die ziet 'm ook. :/
-EDIT-
En ook de stroomkabels aangesloten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door pwillemske op 25-01-2015 15:49 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Zou je dat niet eerst eens doen dan?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 13:44

Shunt

Boe

pwillemske schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:48:
[...]

nee, ik heb er niks mee gedaan, alleen maar aangesloten op de SATA, daarna drivers en de Samsung Magician Software geïnstalleerd, en die ziet 'm ook. :/
-EDIT-
zie daar dan ook je antwoord ;)
Maar waarom probeer je überhaupt een SSD in te bouwen en dan via Windows hier iets mee te doen?
99% van de gevallen zou je juist Windows vers op een nieuwe SSD willen installeren (dan maakt hij dus automatisch de partitie aan) Wat wil je gaan doen met de SSD?

[ Voor 26% gewijzigd door Shunt op 25-01-2015 15:50 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:08

• pwillemske
  • Niet online
cctl01 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:49:
Oke, dan zal ik dat is gaan proberen...dank
Shunt schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:49:
[...]

zie daar dan ook je antwoord ;)
Maar waarom probeer je überhaupt een SSD in te bouwen en dan via Windows hier iets mee te doen?
99% van de gevallen zou je juist Windows vers op een nieuwe SSD willen installeren (dan maakt hij dus automatisch de partitie aan) Wat wil je gaan doen met de SSD?
Ik wil er binnenkort Windows op gaan zetten (die heb ik al op mn hdd). En later ook nog BF4 en GTA 5 als ie uit is.
Dankje!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

pwillemske schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:48:
[...]

-EDIT-
Dan zou ik een partitie aanmaken. Dat kun je doen via schijfbeheer.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

cctl01 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:49:
:D

Ff naar computerbeheer/schijfbeheer.

En trouwens: vergeet niet de schijf te alignen (wellicht dat die samsung software dat voor je gedaan heeft).

• pwillemske
  • Niet online
Allemaal alvast bedankt! Ik ga het proberen voor mekaar te krijgen, jullie krijgen antwoord zodra het gelukt is...nog een fijn weekend!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Je doet net alsof het allemaal heel moeilijk is, maar het is nog geen 20 seconden werk. Het is overigens niet iets om te "proberen". Dit hoor je gewoon de toen als je een nieuwe schijf aansluit. (m.u.v. externe schijven als WD)

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Ach kom, als je het nog nooit gedaan hebt is het altijd "spannender" natuurlijk.
Je hebt wel gelijk hoor met wat je zegt, maar dat maakt natuurlijk nog niet dat het voor iedereen gesneden koek is (vooral sinds tweakers.net de mainstream omarmt heeft).

Nou ben ik nog wel benieuwd of TO z'n huidige OS-disk wil gaan clonen of dat ie een nieuwe installatie gaat doen?

• pwillemske
  • Niet online
Sorry voor het late antwoord! Het is gelukt, ik probeer geen clean install te gaan doen. Het was achteraf binnen 5 minuten gebeurd. (en domme ik ga er meteen 2 uur voor vrijhouden...). Ik zag via de Samsung migration software dat als ik mijn os erop wil zetten, meteen mn hele ssd vol zit...vreemd. Maar ik zet er eerst bf4 op, en daarna pas mn os. (zie mn andere, niet de bedoeling, tweede topic).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Doe jezelf een plezier,

Maak een clean installop je ssd, (en ervaar windows opnieuw)
en installeer battefield op je hdd

Iperf

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-01 21:05
Je wilt juist je OS op je SSD zodat alles lekker snel werkt, voor je BF4 zijn alleen de laadtijden iets minder...

Zoals Fish aangeeft, doe echt een verse installatie. Dan zal je SSD het beste werken. Vergeet hem in je bios niet op AHCI te zetten van te voren.

Je geeft aan dat met een migratie je hele SSD direct vol zit. Dit waarschijnlijk omdat hij ook al je andere bestanden mee neemt. Ik raad aan hem als volgt in te richten:

- koppel je oude schijf los
- koppel je SSD aan
- stel in bios je SSD schijf in op AHCI
- verse installatie, waarbij je je oude schijf eerst loskoppeld hebt! Anders kun je problemen tegenkomen.
- zodra je OS lekker werkt (met virusscan etc), sluit je je oude HDD aan.
- verwijs de mappen in Mijn documenten van je SSD naar een locatie op je HDD, vooral Downloads. Data bewaar je op je HDD, downloadden doe je op je HDD. Games kun je installeren op je SSD, deze is groot zat.
- Gooi je oude OS versie van je HDD weg (of laat deze staan als nood-OS).

[ Voor 69% gewijzigd door luuksnijmegen op 30-01-2015 15:47 ]

• pwillemske
  • Niet online
luuksnijmegen schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:43:
Je wilt juist je OS op je SSD zodat alles lekker snel werkt, voor je BF4 zijn alleen de laadtijden iets minder...

Zoals Fish aangeeft, doe echt een verse installatie. Dan zal je SSD het beste werken. Vergeet hem in je bios niet op AHCI te zetten van te voren.

Je geeft aan dat met een migratie je hele SSD direct vol zit. Dit waarschijnlijk omdat hij ook al je andere bestanden mee neemt. Ik raad aan hem als volgt in te richten:

- koppel je oude schijf los
- koppel je SSD aan
- stel in bios je SSD schijf in op AHCI
- verse installatie, waarbij je je oude schijf eerst loskoppeld hebt! Anders kun je problemen tegenkomen.
- zodra je OS lekker werkt (met virusscan etc), sluit je je oude HDD aan.
- verwijs de mappen in Mijn documenten van je SSD naar een locatie op je HDD, vooral Downloads. Data bewaar je op je HDD, downloadden doe je op je HDD. Games kun je installeren op je SSD, deze is groot zat.
- Gooi je oude OS versie van je HDD weg (of laat deze staan als nood-OS).
Ik ga vandaag microsoft bellen voor een nieuwe code, ik heb nu 32-bit os...#faile
Dus dat word een clean install. Waarvoor is dat AHCI?? maar het moet wel lukken, als ik geen code krijg moet ik een licentie kopen, maar dat is geen probleem. Maar ik moet mijn ssd toch wel als schijf 0 zetten zodat ie daarvan boot ipv de hdd (als mn oude os er nog op staat).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:44

TommieW

Numa numa.

pwillemske schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 09:26:
[...]

Ik ga vandaag microsoft bellen voor een nieuwe code, ik heb nu 32-bit os...#faile
Dus dat word een clean install. Waarvoor is dat AHCI?? maar het moet wel lukken, als ik geen code krijg moet ik een licentie kopen, maar dat is geen probleem. Maar ik moet mijn ssd toch wel als schijf 0 zetten zodat ie daarvan boot ipv de hdd (als mn oude os er nog op staat).
Een nieuwe code ga je echt niet krijgen van Microsoft. Je hebt kans dat je productcode gewoon ook op 64 bits werkt, maar dat weet ik niet zeker. En waarom moet je per se 64 bits hebben? Heb je meer dan 3 GB RAM? Gebruik je software die alleen in 64 bit te krijgen is?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• pwillemske
  • Niet online
TommieW schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 09:35:
[...]

Een nieuwe code ga je echt niet krijgen van Microsoft. Je hebt kans dat je productcode gewoon ook op 64 bits werkt, maar dat weet ik niet zeker. En waarom moet je per se 64 bits hebben? Heb je meer dan 3 GB RAM? Gebruik je software die alleen in 64 bit te krijgen is?
Ja, ik heb 8gb ram en wil de nieuwste games spelen, dus 64-bit is wel handig he! (bij games word het standaard dat 32-bit niet meer ondersteund word (zoals titanfall en gta 5)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je kan gewoon je 32bit code gebruiken voor een 64 bit installatie ;)

• pwillemske
  • Niet online
AktiveHate schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 09:49:
Je kan gewoon je 32bit code gebruiken voor een 64 bit installatie ;)
De licentie die ik heb is alleen 32-bit ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zou toch gewoon geldig moeten zijn, licenties zijn niet architectuur of taal gebonden.

• pwillemske
  • Niet online
AktiveHate schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 10:02:
Zou toch gewoon geldig moeten zijn, licenties zijn niet architectuur of taal gebonden.
Oww, dan ga ik is kijken, maar moet zometeen weg, dus word vanmiddag

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:32
(jarig!)
Sorry dat ik je topic kaap, maar heb een soortgelijke vraag. Ik ga binnenkort voor het eerst een SSD installeren. Werkt het tegenwoordig gewoon als een traditionele harde schijf? Dus gewoon aansluiten en Windows installeren of moet je nog allerlei foefjes uithalen met partities etc.? Kan me vaag herinneren dat dit in het begin zo was, omdat ie anders sneller sleet of zo. Het is voor een kennis en ik wil gewoon de volledige SSD gebruiken voor zijn Windows en programma's (voor opslag heeft ie al een externe harde schijf). Deze persoon wil gewoon zo min mogelijk gezeur (en ik ook).

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Inbouwen, windhoos installeren en vooral afblijven met tweaks...

[ Voor 4% gewijzigd door Swordlord op 01-02-2015 10:19 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:10

Onbekend

...

Er zjin geen speciale aanpassingen meer nodig t.o. een normale harde schijf.

En inderdaad, een verse installatie is vaak beter dan een kloon maken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
chim0 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:16:
Sorry dat ik je topic kaap, maar heb een soortgelijke vraag. Ik ga binnenkort voor het eerst een SSD installeren. Werkt het tegenwoordig gewoon als een traditionele harde schijf? Dus gewoon aansluiten en Windows installeren of moet je nog allerlei foefjes uithalen met partities etc.? Kan me vaag herinneren dat dit in het begin zo was, omdat ie anders sneller sleet of zo. Het is voor een kennis en ik wil gewoon de volledige SSD gebruiken voor zijn Windows en programma's (voor opslag heeft ie al een externe harde schijf). Deze persoon wil gewoon zo min mogelijk gezeur (en ik ook).
Gewoon als een HDD behandelen en geen rare fratsen uitvoeren om te "tweaken". Windows weet zelf als het een SSD betreft dat hij bijvoorbeeld de dagelijkse defrag moet uitschakelen. Niks aan doen dus!

https://discord.com/invite/tweakers

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:32
(jarig!)
Kijk, dat klinkt hartstikke goed! d:)b

Dank voor de snelle reacties! _/-\o_
Pagina: 1