Even een vraagje m.b.t. openssh; ik heb deze op mijn thuisserver geinstalleerd, maar ik niet inloggen via sftp, dan verbreekt hij de verbinding, erg vervelend. Shell werkt overigens wel gewoon.
Als ik op mijn desktop-pc namelijk bij mijn bestanden moet is het namelijk erg handig. Of via de telefoon.
Verbinding maken doet hij wel, maar zo gauw als ik inlog krijg ik (bijv. via de telefoon - sftp): a network error has occured communicating with host 192.168.x.x
Ook met winSCP (windows client) krijg ik foutmeldingen. Dit probleem heb ik overigens sinds ik Linux mint heb geinstalleerd. Eerder kwam dit probleem niet voor.
Iemand een idee?
Als ik op mijn desktop-pc namelijk bij mijn bestanden moet is het namelijk erg handig. Of via de telefoon.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| mainstream@oxytocine-pc ~ $ dpkg -l openssh-server Desired=Unknown/Install/Remove/Purge/Hold | Status=Not/Inst/Conf-files/Unpacked/halF-conf/Half-inst/trig-aWait/Trig-pend |/ Err?=(none)/Reinst-required (Status,Err: uppercase=bad) ||/ Name Version Architecture Description +++-==============-============-============-================================= ii openssh-server 1:6.6p1-2ubu amd64 secure shell (SSH) server, for se |
Verbinding maken doet hij wel, maar zo gauw als ik inlog krijg ik (bijv. via de telefoon - sftp): a network error has occured communicating with host 192.168.x.x
Ook met winSCP (windows client) krijg ik foutmeldingen. Dit probleem heb ik overigens sinds ik Linux mint heb geinstalleerd. Eerder kwam dit probleem niet voor.
Iemand een idee?