Nieuw systeem voor vader

Pagina: 1
Acties:

• bandai007
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-11-2025
Hallo iedereen,

Na jaren een laptop te hebben, wil mijn vader overschakelen naar een desktop. Hij vroeg daarom aan mij om hem samen te stellen vermits ik zelf een samengesteld systeem heb. Ik kom hier even polsen of ik de juiste keuzes heb gemaakt.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn vader doet de dagelijkse huis-tuin en keuken dingen: facebook, email, lichte fotobewerking, eventueel een lichte game. Hij is op amateur-niveau bezig met muziek. Een van zijn eisen was daarom een degelijke geluidskaart.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag niet meer dan 1000 euro kosten (incl. scherm en besturingssysteem).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet vooral een degelijk, betrouwbaar systeem zijn dat enige tijd mee kan. Ik denk dat het in dit geval een goede keuze is om geen grafische kaart toe te voegen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 171,-€ 171,-
1MSI B85M-P33 V2€ 52,50€ 52,50
1WD Black WD7502AAEX, 750GB€ 0,-€ 0,-
1Creative Sound Blaster Z (retail)€ 73,90€ 73,90
1Cooler Master Force 500€ 31,-€ 31,-
1Acer K222HQL (HDMI) Zwart€ 108,33€ 108,33
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 94,90€ 94,90
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 27,95€ 27,95
1be quiet! Shadow Wings SW1 120mm high-speed , 120mm€ 11,02€ 11,02
1GeIL Dragon RAM GD38GB1333C9SC€ 66,11€ 66,11
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,97€ 11,97
1Seasonic G-series 360 watt€ 56,90€ 56,90
1Crucial MX100 128GB€ 61,01€ 61,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 766,59

Kunnen hier nog dingen aangepast worden?

Alvast bedankt!

bandai

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:00
Wat verstaat hij onder 'een lichte game'?

En er kan genoeg aangepast worden. Dat beeldscherm wil je bijvoorbeeld niet vanwege het TN paneel.

Waarom moet er een geluidskaart in? Wat heeft die te bieden dat de audiochip en uitgangen op het moederbord niet hebben? Toms Hardware heeft een poos geleden onboard audio met geluidskaarten en high-end spul vergeleken en hun conclusie was dat de meeste mensen het verschil niet zullen opmerken. Dus als je pa slechts amateuristisch aan de slag gaat met audio-bewerking dan kan hij net zo goed gebruik maken van de audiochip op het moederbord.

Die HDD, heb je die al? Dan liever niet in het lijstje zetten maar apart noemen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• bandai007
Hij speelt af en toe games van Telltale en af en toe Fifa. Het hoeft dus geen gamePC te zijn. De HDD moet nieuw aangekocht worden dus die komt in de lijst. Mijn vader is bezig met internetradio. De geluidskaart is een van zijn eisen. Ik heb hem hierop ook gewezen maar blijft bij zijn standpunt. Het is immers zijn PC. Heb je, naast de geluidskaart, nog opmerkingen?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:00
Laat hem de review van Toms Hardware lezen;
http://www.tomshardware.c...gh-end-pc-audio,3733.html

En dan met name de conclusie;
http://www.tomshardware.c...end-pc-audio,3733-19.html

Heb je al benchmarks opgezocht over hoe Fifa en die andere spellen het doen op de iGPU van de Core i5?

HDD zou je misschien een 1TiB schijf kunnen nemen, die kosten tussen de €50 en €60.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• bandai007
Oké bedankt! De igpu zou moeten voldoen. Hij heeft fifa 14 en die zou hier prima op moeten draaien. Nogmaals, hij is geen gamer. Als hij speelt, dan is dit meestal een point and click game zoals Broken sword en The wolf among us. Maar ook dit is een zeldzame gebeurtenis. Alvast bedankt voor de links en het advies! :)

• Dennis_88
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-03 20:32
Prima setupje! Wat al eerder vermeld is neem idd een 1TB schijf vanwege de prijs. Wellicht een idee om nog eens te kijken voor Corsair intern geheugen, kwalitatief beter naar mijn idee, ik heb zelf ook GeIL geheugen gehad en dat was een en al drama...

Succes verder ermee

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:46
Mijn vader doet de dagelijkse huis-tuin en keuken dingen: facebook, email, lichte fotobewerking, eventueel een lichte game. Hij is op amateur-niveau bezig met muziek. Een van zijn eisen was daarom een degelijke geluidskaart.
Als ik dit lees als uitgangspunt vind ik een systeem op basis van een I5 nogal overkill. De andere kant, met een budget van € 1000,= euro is het wel een begrijpelijke keuze.
Maar een systeem op basis van een celeron of pentium zou toch wel aanmerkeijk goedkoper uitkomen.
Ik zou wel een 256GB SSD nemen.

• bandai007
Okido, ik zal er naar kijken. Die 256 SSD is een goede tip want in de mx reeks kost hij niet zoveel meer. Ik zal eens vragen of hier nog budget voor is ;)

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:46
Ik zou zeggen lees de BBG nog eens door. Persoonlijk denk ik dat je minstens 100 euro minder uit kunt geven met een systeem op celeron/pentium basis en nog steeds voldoende preformance hebt voor de gevraagde eisen.
Pagina: 1