Steam download werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Ik heb problemen met het downloaden van bepaalde spellen met steam.

Ik heb gisteren company of heroes 2 gekocht en het lukt mij niet om deze te downloaden. Eerst lukte het helemaal niet en bleef het steken op 0%. Steam zegt dat het bezig is met "1 item downloading" om vervolgens niks te doen en uiteindelijk op suspended te gaan.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd

- opstarten als administrator
- steam bekijken voor updates
- file integrity
- van server wisselen

Vanmiddag probeerde ik het weer en ging ik van servers wisselen. Duitsland Dusseldorf werkte eerst, maar toen de download op 33% zat kapte hij er weer ineens mee en doet niks meer. Wederom alle opties geprobeerd maar het wil gewoon niet meer lukken.

Heb inmiddels 10 servers in de EU geprobeerd maar verder gaan doet het niet.
Het meest frustrerende is ook dat de company of heroes 2 BETA versie WEL is geheel is gedownload, alleen kan ik daar geen campaign van starten, waar het mij om te doen is.

Ook kan ik Broforce niet updaten, en DOTA2 niet downloaden.
Andere games downloaden dan weer wel als een tierelier, zo heb ik vandaag nog The Wolf Among Us geheel gedownload....

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen? Het komt op mij namelijk over als volledige willekeur...

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 08:21
Ik denk dat je eerder in je lokale netwerk en internetverbinding moet kijken. Kan je meer informatie geven over hoe je verbonden bent met internet?

Heb je bijvoorbeeld een router ertussen en zo ja welke.
Welke ISP heb je?
Hoe ben je verbonden met je netwerk, bedraaid of wireless?
Heb je het probleem op meerdere systemen of alleen op je eigen systeem?

Etc.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Ik ben met wifi verbonden.
Ziggo kabelinternet
Linksys E2000 router

Probleem alleen op 1 systeem aangezien dit mijn enige pc is waar ik steam op heb staan.
Heb router en modem natuurlijk ook al gereset alleen blijft dit probleem zich voordoen.

Ik heb geen utp kabels over die lang genoeg zijn om te proberen of het met een draad ertussen wel lukt.

Zojuist nog geprobeerd om age of empires te downloaden, en dat werkt wel zoals het hoort. Het lijkt alsof het gaat om specifieke titels, wat het in mijn ogen nog vreemder maakt.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 08:21
Heb je al eens geprobeerd om vanuit Steam de Cache te legen van de spellen indien mogelijk.
En kijk eens naar de instellingen per spel in steam (Rechts klikken op spel en kies voor properties.

Kijk daar eens naar LOCAL FILES en UPDATES. Kijk eens of hier iets niet goed staat.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:55
Kwam pas iemand tegen die per ongeluk bij internet explorer een proxy server had aangevinked. Heel Windows trekt de netwerkinstellingen uit dat dialoogvenster dus ook Steam ondervond daar last van.

Iets soortgelijks fout gedaan? Verder kun je hem gewoon op The Netherlands laten staan, haal daar 11MB/s met mijn 90 Mbit Ziggo.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.