HDMI aansluiting afgebroken, iemand gezocht die kan soldefen

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-01 13:41
Hi tweakers,

Van een vriend van me is de hdmi aansluiting van zijn videokaart (5xxx serie dacht ik) afgebroken. Alle pinnetjes zijn los. Nu is de kaart nog best goed en is hij natuurlijk ook met dvi of displayport te gebruiken, maar graag wil hij ook een hdmi aansluiting. Ik heb gezocht, het is volgens mij wel te doen maar ikzelf kan dat helaas niet.

Mijn vraag: is er inderdaad een nieuwe aansluiting op te solderen?

Tweede vraag (en ik weet niet of dit hier mag of wellicht in vraag en aanbod): weten jullie waar ik dit kan laten doen, kun jij dit zelf of ken je wellicht iemand?

Alvast bedankt!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01 19:46
Waarom niet gewoon een DP->HDMI of DVI>HDMI adapter gebruiken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Afhankelijk van wat er beschadigd is kun je er best een nieuwe aansluiting opzetten. Ik zou gewoon een advertentie in V&A zetten en kijken of iemand het voor je kan doen.

Maar zonder gezien te hebben hoe erg de schade is is het natuurlijk lastig te zeggen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Om welke kaart gaat het precies? 5xxx zegt zo weinig.

Testing, one, two ...

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:03
Als alleen de soldering los is geraakt valt het wel te repareren.
Als de printsporen van de print zijn getrokken is het heel veel moeilijker. Dat is al heel snel "beyond economic repair"

Als je een (goede) foto kan maken van de schade is het makkelijker te beoordelen.

Vaak hebben telefoon reparatie shops hier wel de juist middelen voor.

Let er wel op dat er hoogstwaarschijnlijk een nieuwe connector moet worden besteld, dus je bent de kaart een paar dagen kwijt.

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:36
Misschien eens deze Tweaker benaderen; Bas z'n knutselblog: Repair iMac 2009 displayportconnector

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ah, weer een mooi klusje voor de Tweaker die de meeste dingen voor je kan fixen op elektronisch gebied. Stuur eens een PM naar Sebastius.

Om te zien wat hij zoal gefixt heeft in de loop van de tijd: Bas z'n knutselblog

[ Voor 0% gewijzigd door sypie op 25-01-2015 15:16 . Reden: ] vergeten. ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Oproepjes als dit horen in V&A en vallen op het forum derhalve onder spam. Slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.