Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeee
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-03 13:25
Beste,

Ben van plan om binnenkort een rMBP 13" te kopen (weet nog niet of het 128GB of 256GB moet zijn). Zit een beetje rond te kijken waar ik het beste kan kopen, bij Apple zelf of bijvoorbeeld bij Dixons of Mediamarkt (komende woensdag 21% BTW actie, komt neer op +/- 17% korting :?). Dixons zegt 3 jaar garantie te bieden op Apple producten en Mediamarkt 2 jaar.

rMBP word gebruikt voor studie en media / mailen / surfen etc. Over 6 maanden ook nog voor licht foto / video bewerken.

rMBP zal mijn iPad vervangen voor dagelijks gebruik (werkt nog behoorlijk goed na 4 jaar volop gebruik!). Zal thuis veel gebruikt worden, onderweg niet zoveel en op school om aantekeningen etc. te maken. Vanaf september hoop ik weer in het buitenland te zitten voor 1 (school)jaar. Betekend dus dat internationale Apple garantie wel een streepje voor heeft op Dixons / Mediamarkt.

Kortom, bied het kopen bij Dixons / Mediamarkt iets wat het kopen bij Apple zelf niet doet?

Bedankt,

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:03
Bij de Apple online store of Apple store zelf kopen. Daarbij is Apple zelf verplicht het tweede jaar consumentenrecht te verlenen. Een derde jaar garantie bij een van de andere partijen is meer een wassenneus: als er stront aan de knikker is moet je zelf een behoorlijke bijdrage doen en het duurt altijd langer dan je zou willen.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 13:53
Bij Mediamarkt is de 13 inch rMBP sowieso iets goedkoper. Volgens mij maakt het weinig uit voor je 2 jaar garantie; heb een iPhone bij Mediamarkt gekocht waar de Apple store in Amsterdam gewoon service op heeft verleend en een vervangend exemplaar geleverd.

http://500px.com/Abd3licious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
3 jaar garantie op Apple producten kan iedere AASP sowieso, zo lang je het product maar niet bedrijfsmatig aanschaft is er geen probleem.

Dixons, AMac en Mediamarkt geven allemaal 3 jaar garantie op hun Apple producten, welke bedrijven dit nog meer doen hou ik niet echt bij.

Dit is mijn persoonlijke ervaring trouwens.

[ Voor 24% gewijzigd door joon op 09-02-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Dubbelcheck ook even of de Apple producten niet uitgezonderd zijn van de BTW actie. Er staat me iets van bij dat dat namelijk zo is.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

IMO moet je Apple producten altijd bij Apple zelf kopen; zij leveren de beste service op hun eigen spullen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:04
CyBeR schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:04:
IMO moet je Apple producten altijd bij Apple zelf kopen; zij leveren de beste service op hun eigen spullen.
Is beste service beter dan een langere garantieperiode?! Het is maar net waar je het belang legt. Apple geeft in ieder geval niet op papier 3 jaar garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Stef42 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:07:
[...]

Is beste service beter dan een langere garantieperiode?! Het is maar net waar je het belang legt. Apple geeft in ieder geval niet op papier 3 jaar garantie...
Apple houdt zich netjes aan de wetgeving, dus ook na dat eerste jaar krijg je garantie. Als je écht geen gezeik wilt moet je AppleCare nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Belangrijkste voordelen van AppleCare zijn vooral dat:

- niemand gaat zeuren over aankoopbewijzen
- je bij elke Authorized Service Provider ter wereld terecht kunt, ongeacht waar je hem gekocht hebt

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Afhankelijk van waar je je opleiding volgt, kom je wellicht bij Apple zelf ook nog in aanmerking voor onderwijskorting. Kijk hier even: http://store.apple.com/nl...mpaigns/education_pricing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamisaus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-09 09:48
Ik overweeg ook een aankoop op rMBP of Macbook air 13 inch 8Gb. Hierbij is het waarschijnlijker dat ik voor de rMBP ga. Ik ben afgelopen zaterdag bij Mediamarkt geweest. Heb daar even met een verkoper gepraat. Hij zei dat in het kader van de BTW-dagen Apple niet mee doet met de actie, maar dat ik wel beter woensdag terug kan komen omdat hij dan waarschijnlijk aantrekkelijker geprijst is. Hij adviseerde mij overigens om gelijk te komen als de actie begon omdat ze waarschijnlijk binnen een uur zijn uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeee
Thanks allemaal voor de reacties.

Nu heeft Dixons wel een aanbieding, 10% korting. Duurt tot en met komende woensdag 28 januari. (Link)
Whieee schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:02:
Dubbelcheck ook even of de Apple producten niet uitgezonderd zijn van de BTW actie. Er staat me iets van bij dat dat namelijk zo is.
Je hebt gelijk, net gekeken en Mediamarkt geeft aan dat Apple is uitgesloten van de 21% BTW actie. (Kan sinds vandaag ook geen Apple producten meer op hun site vinden 8)7)
Bamisaus schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:26:
Ik overweeg ook een aankoop op rMBP of Macbook air 13 inch 8Gb. Hierbij is het waarschijnlijker dat ik voor de rMBP ga. Ik ben afgelopen zaterdag bij Mediamarkt geweest. Heb daar even met een verkoper gepraat. Hij zei dat in het kader van de BTW-dagen Apple niet mee doet met de actie, maar dat ik wel beter woensdag terug kan komen omdat hij dan waarschijnlijk aantrekkelijker geprijst is. Hij adviseerde mij overigens om gelijk te komen als de actie begon omdat ze waarschijnlijk binnen een uur zijn uitverkocht.
Klinkt raar, Apple doet niet mee met BTW actie maar kan toch korting op komen? Zal MM dat dan uit eigen zak betalen? Ook vervelend dat Dixons actie eindigt op woensdag en die van MM begint.
fondacio schreef op maandag 26 januari 2015 @ 00:58:
Afhankelijk van waar je je opleiding volgt, kom je wellicht bij Apple zelf ook nog in aanmerking voor onderwijskorting. Kijk hier even: http://store.apple.com/nl...mpaigns/education_pricing
Had ik gezien ja, maar MM is op de 13'' 128GB sowieso goedkoper, en Dixons met de 10% korting goedkoper op ieder model. Daarom overweeg ik om daar de rMBP 13'' 256GB te kopen.
Stef42 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 21:07:
[...]

Hier komt het eigenlijk op neer voor mij, gooi daar het (voor mij) redelijke verschil in prijs bij en de keus word moeilijker.

Misschien is dit een betere vraag: stel ik koop een rMBP bij Dixons, zit in Italië en in X maanden gaat er iets kapot buiten mijn schuld om. Als ik dan naar een Apple Store ga in Italië, valt het onder de garantie of niet? Situatie 1, X = 6 maanden, situatie 2, X = 18 maanden.

Nu terug de boeken in! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nikeee schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:13:
Misschien is dit een betere vraag: stel ik koop een rMBP bij Dixons, zit in Italië en in X maanden gaat er iets kapot buiten mijn schuld om. Als ik dan naar een Apple Store ga in Italië, valt het onder de garantie of niet? Situatie 1, X = 6 maanden, situatie 2, X = 18 maanden.
Nee. Voor garantie moet je van rechtswege altijd naar de verkopende partij gaan. Feitelijk is Apple je niks verplicht als je niet bij hen koopt.

Gelukkig echter is Apple coulant en kun je het eerste jaar wel bij ze terecht, ongeacht waar je gekocht hebt. En als je AppleCare koopt dus zelfs drie jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeee
Net rMBP 13" 128GB besteld bij Dixons voor €1195! Moet wel tot volgende week dinsdag wachten |:( Ook nog een magic mouse erbij gedaan, is denk wel een fijne toevoeging voor thuis.

Bedankt voor de hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moodshifter
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-03 12:32
Veel plezier met je aankoop!
Pagina: 1