• Hodor123
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-12-2024
Hallo,

Ik zoek een oplossing om zo eenvoudig mogelijk lokale media te streamen met ondertitels (zonder laptop, zo weinig mogelijk apparaten of afstandsbedieningen). Evt. Later ook streaming diensten zoals netflix.

Ik moet een nieuwe tv kopen dus smart tv kan deel zijn van oplossing. Daarnaast dacht ik aan een nas van synology maar dan de eenvoudigste met 1 hdd (backups interesseert me niet echt) + chromecast + plex app. Chromecast gaat dan in versterker.

Ik vermoed dat dat wel zou moeten werken?

Enkele vragen:
- is een chromecast nodig met een smart tv?
- als ik wat opzoek op fora blijken ondertitels niet altijd gemakkelijk onder een media player (Nas niet zwaar genoeg voor transcoding... Of zoiets). Of zijn er smart tv s die de functie van de mediaplayer overnemen?
- zien jullie betere oplossingen?

Bedankt!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-02 15:52
Plex is geen goeie oplossing met een synology nas aangezien je voor een chromecast veel gaat moeten transcoden. Hiervoor ga je dan een laptop of andere pc moeten gebruiken gezien de cpu in je nas veel te traag is. De makkelijkste oplossing lijkt mij XBMC op een raspberry pi (is tikje duurder dan chromecast afhankelijk van hoeveel je erbij moet kopen) met je synology nas. Smart tv kan ook maar zou ik afraden wegens het gebrek aan codecs en de slechte snelheid/interface.