Een kameraad van mij gaat met een maand op zichzelf wonen, hij heeft momenteel enkel een (zeer verouderde/trage) laptop en gebruikt 'thuis' voornamelijk de PC van zijn vader. Om deze reden wil hij een eigen PC samenstellen om mee te kunnen gamen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal worden gebruikt voor van alles en nog wat, hij speelt veel online pokerspellen maar speelt met regelmaat ook met ons mee met CS:GO, CoD4 en verscheidene andere shooters van de afgelopen ~10 jaar. Ook moderne games wil hij graag spelen, maar daar kwam hij tot dusver niet aan toe.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€650,- een paar euro meer doet hem de das niet om maar veel verder kan het budget niet worden uitgerekt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voor zover ik weet niet, hij gaat gamen op een 1680x1050 monitor, welke op den duur word vervangen door een monitor met een hogere resolutie. Verder natuurlijk standaard muis/toetsenbord en audio.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien hij geen genie is op het gebied van computers gaat het mij er voornamelijk om dat de HW enige tijd mee kan gaan en hooguit een keer een upgrade van de GPU vereist. Een degelijke i5 en SSD zijn dan ook een must.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Edit: Nieuw. 2e hands wil hij niet aan beginnen, en kan ik hem ook niet toe overhalen.
Ga je overklokken?
Nee. Sowieso is daar met dit budget weinig ruimte voor.
Wat ik momenteel heb samengesteld:
CPU: Spreekt voor zich.
Mobo: Spreekt voor zich.
GPU: Ik ben al een tijdje de weg kwijt wat betreft GPU's, het aanraden van enkele maanden terug was nog de HD7950 (omdat deze zo goedkoop te krijgen was) maar deze periode zijn we ook al weer voorbij.
HDD: WD Blue is lekker voor allerdaags gebruik, aangezien het systeem (Hem kennende) heel de dag aan blijft staan kies ik niet voor een WD Green die nogal agressief is qua powermanagement.
Behuizing: Standaard kastje met voldoende uitbreidingsmogelijkheden, al gaat mijn voorkeur (aangezien ik de boel ga inbouwen) naar een kastje waarin de HDD's richting de zijpanelen wijzen.
RAM: Spreekt voor zich.
Voeding: Spreekt redelijk voor zich, een krachtigere voeding zal niet nodig zijn - ook niet met een flink zwaardere GPU, veel lager als dit wil ik (omwille van kwaliteit/kwantiteit) ook niet gaan.
SSD: Spreekt voor zich.
Hebben jullie nog suggesties of is dit inpakken en wegwezen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal worden gebruikt voor van alles en nog wat, hij speelt veel online pokerspellen maar speelt met regelmaat ook met ons mee met CS:GO, CoD4 en verscheidene andere shooters van de afgelopen ~10 jaar. Ook moderne games wil hij graag spelen, maar daar kwam hij tot dusver niet aan toe.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€650,- een paar euro meer doet hem de das niet om maar veel verder kan het budget niet worden uitgerekt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voor zover ik weet niet, hij gaat gamen op een 1680x1050 monitor, welke op den duur word vervangen door een monitor met een hogere resolutie. Verder natuurlijk standaard muis/toetsenbord en audio.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien hij geen genie is op het gebied van computers gaat het mij er voornamelijk om dat de HW enige tijd mee kan gaan en hooguit een keer een upgrade van de GPU vereist. Een degelijke i5 en SSD zijn dan ook een must.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Edit: Nieuw. 2e hands wil hij niet aan beginnen, en kan ik hem ook niet toe overhalen.
Ga je overklokken?
Nee. Sowieso is daar met dit budget weinig ruimte voor.
Wat ik momenteel heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 171,- | € 171,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | MSI Radeon R9 270 2GB GAMING | € 157,95 | € 157,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 430W | € 53,90 | € 53,90 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 61,01 | € 61,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 664,66 | |
CPU: Spreekt voor zich.
Mobo: Spreekt voor zich.
GPU: Ik ben al een tijdje de weg kwijt wat betreft GPU's, het aanraden van enkele maanden terug was nog de HD7950 (omdat deze zo goedkoop te krijgen was) maar deze periode zijn we ook al weer voorbij.
HDD: WD Blue is lekker voor allerdaags gebruik, aangezien het systeem (Hem kennende) heel de dag aan blijft staan kies ik niet voor een WD Green die nogal agressief is qua powermanagement.
Behuizing: Standaard kastje met voldoende uitbreidingsmogelijkheden, al gaat mijn voorkeur (aangezien ik de boel ga inbouwen) naar een kastje waarin de HDD's richting de zijpanelen wijzen.
RAM: Spreekt voor zich.
Voeding: Spreekt redelijk voor zich, een krachtigere voeding zal niet nodig zijn - ook niet met een flink zwaardere GPU, veel lager als dit wil ik (omwille van kwaliteit/kwantiteit) ook niet gaan.
SSD: Spreekt voor zich.
Hebben jullie nog suggesties of is dit inpakken en wegwezen?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken