Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SerSam1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11 08:12

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Hallo,

Zit hier met een vaag probleem.
Ik heb een 2dehands yarvik tablet overgenomen die een fout melding geeft zodra android opgestart is.
Het wel bekende probleem van Android.process.acore is gestopt. Dit blijft continu doorgaan waardoor ik niks kan doen in android zelf. Ook zit er geen volumeknop op waardoor er geen factory reset mogelijk is door middel van knoppen.

Na wat uren gelezen te hebben op het internet kwam ik erachter dat je de tablet ook kan resetten met Android SDK. Dus ik alles gedownload + ADB. Maar zodra ik de opdracht wipe data doorgeef krijg ik bij alle bestanden permission denied. Blijkbaar moet de tablet geroot zijn en dat is die niet.

Dus daarna probeerde ik adb shell reboot recovery, dit werkte wel naar mijn verbazing.
De tablet herstartte en kwam daarna in recovery mode. Maar helaas krijg ik gelijk een foutmelding van E: can't open /cache/recovery/command".

Nu ben ik ten einde raad en weet ik het gewoon echt niet meer. Weet misschien iemand wat deze foutmelding in houd? Moet ik het command aanpassen of iets?

Alvast bedankt! :)

• SerSam1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11 08:12

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
;(

• Da Fox
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11 08:26
Ik heb een soortgelijke Yarvik tablet (gehad). Deze was vrij eenvoudig te rooten, volgens mij hoefde je alleen maar de juiste su-binary naar de tablet te pushen, en dan SuperSU te installeren.

Wat ik echter eerst zou doen als ik jou was, is gewonnen lekker de stock firmware opnieuw er op zetten. Dan is je tablet meteen lekker 'vers' :)

De update software en ROM zijn inmiddels niet meer direct beschikbaar op de Yarvik website, maar enige tijd geleden werkten de download links zelf nog wèl. Deze heb ik toen nog via archive.org kunnen achterhalen. Vaak stond op het yarvik forum een link naar de meest recente firmware. Kijk dus eens rond op de gearchiveerde yarvik site en/of forum, wellicht heb je geluk en werkt het nog steeds. Anders is er nog de site http://www.rockchipfirmware.com/ , waar ook veel yarvik roms op te vinden zijn.

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami