Toon posts:

Problemen met Macbook Pro medio 2010

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een Macbook Pro medio 2010. Ik heb nooit problemen met mijn mac gehad alleen een probleem met mijn superdrive waar ik aan ben gaan wennen. Toen Yosemite uitkwam heb ik die geïnstalleerd en sindsdien is mijn mac ontzettend sloom met alles. Het duurt een eeuw voordat mijn internet browser is opgestart en bij alles wat ik doe krijg ik dat strandballetje. Ik heb voor mijn werk veel mijn laptop nodig dus ik ben er continu op bezig maar nu wordt ik er echt moe van. Ook als ik mijn laptop wil afsluiten moet ik 5/10min wachten tot die afgesloten is. Ik heb veel zitten google en zat te denken aan om een clean install te doen maar ik weet niet of dit zin heeft? Ik heb een scan gedaan met de schijfhulpprogramma en een trial versie van Smart Utility en ik krijg allemaal errors en ik heb hiervan een printscreen gemaakt alhoewel ik niet zo goed weet hoe ik die hier toevoeg haha. Ik kreeg de melding dat de schijf moest worden hersteld en dat heb ik gedaan tijdens het opnieuw opstarten cmd + r en daar de herstel gedaan met het schijfhulp programma. Helaas krijg ik nog steeds alle errors dus ik ben bang dat me harde schijf toch stuk is. Heeft iemand voor mij tips wat ik nog zou kunnen proberen en weet iemand of een clean install zin heeft? Je zou me er ontzettend mee helpen.

Alvast onwijs bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:42
In zo'n geval kan een clean install echt enorm kunnen helpen hoor! Dat zou ik zeker proberen als ik jou was. En dan nog het liefst in combinatie met een SSD.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
blupmans schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:13:
In zo'n geval kan een clean install echt enorm kunnen helpen hoor! Dat zou ik zeker proberen als ik jou was. En dan nog het liefst in combinatie met een SSD.... ;)
Dan ga ik dat gewoon nog proberen dank je wel! Wat bedoel je precies met: in combinatie met een SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 13:57
Je klachten lijken voornamelijk HDD gerelateerd. Het 13 inch model heeft een hele zwakke kabel van logicboard naar HDD. Het kan ook je schijf zelf zijn. Om zonder de strandbal te werken heb je geen SSD nodig. Om je HDD uit te sluiten kun je hem demonteren en de Schijf in een externe behuizing Plaatsen. Als je daarvan opstart en er zijn geen problemen, dan is het de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mobby1971 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:57:
Je klachten lijken voornamelijk HDD gerelateerd. Het 13 inch model heeft een hele zwakke kabel van logicboard naar HDD. Het kan ook je schijf zelf zijn. Om zonder de strandbal te werken heb je geen SSD nodig. Om je HDD uit te sluiten kun je hem demonteren en de Schijf in een externe behuizing Plaatsen. Als je daarvan opstart en er zijn geen problemen, dan is het de kabel.
Bedankt voor je reactie! Ik heb het 15 inch model heeft die ook een zwakke kabel? Verder heb ik kwa demonteren etc totaal geen verstand helaas. Ik ga morgen Apple support maar bellen en dan kijk ik wel of ik hem door een computer maker maar eens laat nakijken en vragen wat de reparatie ongeveer gaat kosten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Kun je beter bij mij langskomen, ik ben sowieso goedkoper dan Apple ;) Kabeltje of harddisk vervangen is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 13:57
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 15:56:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik heb het 15 inch model heeft die ook een zwakke kabel? Verder heb ik kwa demonteren etc totaal geen verstand helaas. Ik ga morgen Apple support maar bellen en dan kijk ik wel of ik hem door een computer maker maar eens laat nakijken en vragen wat de reparatie ongeveer gaat kosten :-(
Het 15 inch model heeft zelden last van een slechte HDD kabel. Meer kans dat het je Harddisk zelf is. Het zit allemaal niet heel lastig in elkaar. Kan inderdaad best gedaan worden door een handige Tweaker als Sabastius. Mocht je in de buurt van Haarlem wonen kan ik je ook wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mobby1971 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:59:
[...]

Het 15 inch model heeft zelden last van een slechte HDD kabel. Meer kans dat het je Harddisk zelf is. Het zit allemaal niet heel lastig in elkaar. Kan inderdaad best gedaan worden door een handige Tweaker als Sabastius. Mocht je in de buurt van Haarlem wonen kan ik je ook wel helpen.
Dank je wel voor je hulp! :-) Ik heb Sebastius al via bericht gesproken ik woon zelf in de beurt van Spijkenisse dus ik ga nog even goed erover nadenken wat ik doe
Pagina: 1