Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
Ik zoek een?
Telefoon

Wat is je budget?
400 euro, zou ook meer mogen, minder natuurlijk ook.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er gewoon de standaard smartphone dingen meedoen+dingen als racespelletjes, zou ook fijn zijn als de boxen een beetje fatsoenlijk geluid produceren. Ik vind een clean Android ervaring ook wel leuk om eens te proberen (komend van een retetrage Galaxy S III) maar als alles gewoon soepel loopt maakt het me niet heel veel uit.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zoals in titel staat:
- OnePlus One
- Sony Xperia Z2
- Sony Xperia Z3

Welke vragen heb je hier nog over?
- Hoe zit het met de garantie wat betreft de OnePlus One?
- Gaat de Xperia Z2 nog updates krijgen aangezien deze al wat ouder is maar bijvoorbeeld wel dezelfde soc heeft?
- Of kan ik beter wachten op de Xperia Z4/OnePlus Two?
- Ik wil weer 2 jaar met deze telefoon gaan doen, zijn ze futureproof (ook wat betreft updates) of ^

Edit:
Bij de Z2/Z3 zou ik een Tele2 abonnement nemen, hopend dat ik overgezet wordt op 4G (woon in de randstad). Voor de OPO zou ik echter een SIM only van Choozze willen nemen, dit is echter alleen maar 3G, maakt dit uit of is 4G echt noodzakelijk? En heeft er iemand trouwens ervaringen met Choozze?

[ Voor 11% gewijzigd door jort99b op 25-01-2015 12:34 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Garantie van de OP is slecht. Ze willen je in bijna elk geval laten betalen. Als zij denken dat iets aan jouw telefoon is veroorzaakt door jezelf, dan kan je dokken of ze sluiten je case.
Ofwel, geef maar wat meer uit, dat is het echt waard.

Voordat je hebt aangegeven dat je je telefoon wilt repareren en dat hij heel bij je aankomt moet je 3 weken wachten.

[ Voor 19% gewijzigd door Frozen op 25-01-2015 13:15 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• jort99b
Frozen schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:14:
Garantie van de OP is slecht. Ze willen je in bijna elk geval laten betalen. Als zij denken dat iets aan jouw telefoon is veroorzaakt door jezelf, dan kan je dokken of ze sluiten je case.
Ofwel, geef maar wat meer uit, dat is het echt waard.
Wat bedoel je met veroorzaakt door jezelf? Lijkt me dat als je je toestel bijvoorbeeld laat vallen dat dit ook echt jou schuld is.
En als ik iets meer uitgeef, wat zou je dan aanraden? Een Z2/Z3 of misschien wel iets heel anders?

Edit:
Ik heb overigens ook verhalen gehoord dat het juist tegenovergesteld was, geen problemen, toestel opsturen, en twee weken later een nieuwe thuisgestuurd.

[ Voor 12% gewijzigd door jort99b op 25-01-2015 13:17 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

jort99b schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:16:
[...]

Wat bedoel je met veroorzaakt door jezelf? Lijkt me dat als je je toestel bijvoorbeeld laat vallen dat dit ook echt jou schuld is.
En als ik iets meer uitgeef, wat zou je dan aanraden? Een Z2/Z3 of misschien wel iets heel anders?
Bijvoorbeeld een kras in het scherm, artifacts op het scherm, speaker die het niet meer doet, etc.
Ik zou je aanraden om voor een lg g3 te gaan. Accuduur is wat minder dan bij de opo maar nog steeds prima. Anders voldoen de Z2 of Z3 ook prima. Ik heb ergens iets gelezen met overhittingsproblemen van de Z2. Of dat waar is kan ik je niet vertellen, hopelijk kan een ander dat. Ik heb namelijk die telefoon niet, mijn OPO komt morgen bij een 147 euro dure schermreparatie vandaan.

• jort99b
Frozen schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:20:
[...]

Bijvoorbeeld een kras in het scherm, artifacts op het scherm, speaker die het niet meer doet, etc.
Ik zou je aanraden om voor een lg g3 te gaan. Accuduur is wat minder dan bij de opo maar nog steeds prima. Anders voldoen de Z2 of Z3 ook prima. Ik heb ergens iets gelezen met overhittingsproblemen van de Z2. Of dat waar is kan ik je niet vertellen, hopelijk kan een ander dat. Ik heb namelijk die telefoon niet, mijn OPO komt morgen bij een 147 euro dure schermreparatie vandaan.
Mijn ouders hebben een algemene verzekering afgesloten voor elektronica, mijn moeder liet bijvoorbeeld haar iPhone in de wc vallen en toen kreeg ze binnen 2 weken het nieuwbedrag op de rekening gestort zonder echt bewijs te hoeven leveren. Zou de OnePlus hier ook ondervallen of geld het alleen voor 'echt Nederlandse' telefoons.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

jort99b schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:24:
[...]

Mijn ouders hebben een algemene verzekering afgesloten voor elektronica, mijn moeder liet bijvoorbeeld haar iPhone in de wc vallen en toen kreeg ze binnen 2 weken het nieuwbedrag op de rekening gestort zonder echt bewijs te hoeven leveren. Zou de OnePlus hier ook ondervallen of geld het alleen voor 'echt Nederlandse' telefoons.
Dat staat in de voorwaarden van de afgesloten verzekering. Het lijkt me sterk dat een chineze telefoon er niet onder valt. Let wel op dat er vaak een eigen risico aan zo'n verzekering hangt.

• jort99b
Frozen schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:27:
[...]

Dat staat in de voorwaarden van de afgesloten verzekering. Het lijkt me sterk dat een chineze telefoon er niet onder valt. Let wel op dat er vaak een eigen risico aan zo'n verzekering hangt.
Bedankt! Ik ga er eens naar vragen en anders wordt het waarschijnlijk de Z2.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:01
Echte oververhittingsproblemen heeft de Z2 niet. Alleen wanneer je in warme omstandigheden (de zomer) lange tijd achter elkaar (in mijn geval 10+ minuten) in 4K filmt, dan crasht de camera. Bij al het andere gebruik, ook foto's maken en 1080P filmen, is hier totaal geen sprake van.

Als de keuze moet vallen tussen deze 3 telefoons, dan zou ik zeggen neem de Z2. Het verschil in gebruik tussen de Z2 en Z3 is minimaal, alleen is de Z2 veel goedkoper. De Z3 schijnt het nog net iets beter te kunnen doen qua accu, maar op 4G/LTE haal ik met mijn Z2 eigenlijk altijd 2 tot 3 dagen tussen charges, met zo'n 5 uur screen-on time gedurende die 2 a 3 dagen. Voor meer info kun je eens mijn review van de Z2 bekijken.

Je kunt natuurlijk wachten totdat de Z4 gereleased wordt om te zien hoe die telefoon wordt. De Z3 zal op dat moment wel flink in prijs dalen, maar of je wilt wachten is natuurlijk de vraag.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:31
Om een vraag te beantwoorden; Sony gaat de gehele Xperia Z serie updaten naar Android 5.0. De Z4 komt waarschijnlijk pas rond april of mei en zal weinig verschillen met de Z3. 2 jaar met een nieuwe telefoon doen moet makkelijk kunnen.

• jort99b
Eigenlijk ben ik een beetje ongeduldig...
Wat betreft die verzekering dat wordt gewoon vergoed dus de garantie is geen probleem.
Ik neig eigenlijk (volledig tegen jullie advies in) toch naar de OPO, dit omdat ik het gewoon een hele mooie telefoon vind en de software me ook erg aanspreekt.
Zou de afwezigheid van 4G echt een gemis zijn? Zo heel veel doe ik niet met mobiel internet, alleen whatsappen en af en toe facebook checken en een filmpje op youtube (en dat maakt niet uit als het in lage kwaliteit is).

[ Voor 3% gewijzigd door jort99b op 25-01-2015 13:38 ]

• Moi_in_actie
Qua snelheid, afhankelijk van hoe snel de 3G/H+ verbinding van een provider is, zul je 4G denk ik niet echt missen. Ik gebruik zelf Vodafone en hun 3G is meestal tot zo'n 15Mbit/s, meer dan genoeg voor de zaken die jij noemt.

Echter, en ik kan dit helaas geen waterdichte test noemen, is mijn ervaring dat de Z2 het qua accuduur een stukje beter doet op 4G. Op mijn werk, in het gebouw, heb ik namelijk zeer zelden tot geen 4G ontvangst en zit ik dus vrijwel altijd op H+. In de tijdspanne van 9 tot 5 verbruikt mijn telefoon, met ongeveer hetzelfde gebruik, redelijk wat meer dan wanneer ik dit thuis doe waar ik altijd 4G heb. Ik heb echter het vermoeden dat het extra stroomverbruik hoofdzakelijk komt doordat de telefoon op het werk steeds switched (of in ieder geval probeert) tussen 3G, H+ en 4G. Ik zou het eigenlijk eens alleen thuis moeten uitproberen, de ene dag met 4G en de andere op H+.

Als puntje bij paaltje komt is 4G wel fijn, maar het ligt aan de prijs. Heb je goede 4G dekking, kost het je niet te veel en heb je een enigszins ruime databundel (2GB+) dan kan het t wel waard zijn. Ik betaal slechts €2.50 per maand extra voor de upgrade van 3G naar 4G en dat is het mij zeker wel waard. Daarbij gebruik ik tegenwoordig bijna nooit meer Wifi (te lui om het thuis aan te zetten, op het werk is het vrij traag) en heb ik een 11GB databundel die zelfs met veel Youtube of Twitch kijken niet op krijg.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• jort99b
@Moi_in_actie
Bedankt! Dan denk ik toch dat het de OPO wordt.
Wat betreft de accuduur van jouw Z2, dit komt inderdaad waarschijnlijk doordat de ontvangst slecht is, een slechte verbinding kost meer stroom dan een goede.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Moi_in_actie schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:51:
Qua snelheid, afhankelijk van hoe snel de 3G/H+ verbinding van een provider is, zul je 4G denk ik niet echt missen. Ik gebruik zelf Vodafone en hun 3G is meestal tot zo'n 15Mbit/s, meer dan genoeg voor de zaken die jij noemt.

Echter, en ik kan dit helaas geen waterdichte test noemen, is mijn ervaring dat de Z2 het qua accuduur een stukje beter doet op 4G. Op mijn werk, in het gebouw, heb ik namelijk zeer zelden tot geen 4G ontvangst en zit ik dus vrijwel altijd op H+. In de tijdspanne van 9 tot 5 verbruikt mijn telefoon, met ongeveer hetzelfde gebruik, redelijk wat meer dan wanneer ik dit thuis doe waar ik altijd 4G heb. Ik heb echter het vermoeden dat het extra stroomverbruik hoofdzakelijk komt doordat de telefoon op het werk steeds switched (of in ieder geval probeert) tussen 3G, H+ en 4G. Ik zou het eigenlijk eens alleen thuis moeten uitproberen, de ene dag met 4G en de andere op H+.

Als puntje bij paaltje komt is 4G wel fijn, maar het ligt aan de prijs. Heb je goede 4G dekking, kost het je niet te veel en heb je een enigszins ruime databundel (2GB+) dan kan het t wel waard zijn. Ik betaal slechts €2.50 per maand extra voor de upgrade van 3G naar 4G en dat is het mij zeker wel waard. Daarbij gebruik ik tegenwoordig bijna nooit meer Wifi (te lui om het thuis aan te zetten, op het werk is het vrij traag) en heb ik een 11GB databundel die zelfs met veel Youtube of Twitch kijken niet op krijg.
11gb? Van het werk of zelf betaald? Ik ben benieuwd hoe veel je dat per maand kost. :)

• Moi_in_actie
Frozen schreef op maandag 26 januari 2015 @ 00:40:
[...]

11gb? Van het werk of zelf betaald? Ik ben benieuwd hoe veel je dat per maand kost. :)
Dat is privé, een oude aanbieding van Vodafone (uit begin 2013) waar je 1GB + 10GB extra kreeg. Kost mij (inclu. 4G) iets van 34 euro per maand.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:31
jort99b schreef op zondag 25 januari 2015 @ 13:37:
Zou de afwezigheid van 4G echt een gemis zijn? Zo heel veel doe ik niet met mobiel internet, alleen whatsappen en af en toe facebook checken en een filmpje op youtube (en dat maakt niet uit als het in lage kwaliteit is).
De OPO heeft wel 4G-mogelijkheden, als je maar op het T-Mobile netwerk zit. Dus even uitzoeken welke providers dat zijn.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Moi_in_actie schreef op maandag 26 januari 2015 @ 00:44:
[...]

Dat is privé, een oude aanbieding van Vodafone (uit begin 2013) waar je 1GB + 10GB extra kreeg. Kost mij (inclu. 4G) iets van 34 euro per maand.
Woowwwwie dat is zeker niet slecht. 34x24 is ongeveer 800e, -400 voor de telefoon. Betaal je dus uiteindelijk 17e per maand aan puur abo. Wat je er dan voor terug krijgt is zeker niet slecht als ik kijk wat je vandaag de dag simonly voor die prijs krijgt...

• Moi_in_actie
Frozen schreef op maandag 26 januari 2015 @ 00:52:
[...]

Woowwwwie dat is zeker niet slecht. 34x24 is ongeveer 800e, -400 voor de telefoon. Betaal je dus uiteindelijk 17e per maand aan puur abo. Wat je er dan voor terug krijgt is zeker niet slecht als ik kijk wat je vandaag de dag simonly voor die prijs krijgt...
Ow sorry, het is wel sim-only, maar het loopt zover ik weet in ieder geval tot 2032 door voor dezelfde prijs. Het eerste jaar was het ook maar €17.50 (zonder 4G), het 2e jaar en nu blijvend is het €32.50 met 4G (net even nagekeken op de afschriften).

edit: ik kan vast voor minder ook best leuke aanbiedingen vinden, maar tegenwoordig verbruik ik vrij veel (5-8GB per maand) en ik vind het wel fijn om mij eigenlijk nooit zorgen te hoeven maken dat mijn bundel op raakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Moi_in_actie op 26-01-2015 00:58 ]

Pagina: 1