Alienware M17X R4 wordt achterlijk warm in chrome.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detrexion
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-04 19:32
Hallo,

Mijn vriendin heeft een alienware laptop die in chrome temps haalt van 85 graden op de CPU.
Virusscan gedaan en daar werd niks gevonden. Chrome opnieuw geinstalleerd helpt ook niet. In firefox overigens ook dezelfde temps.

2 dagen geleden hebben we de laptop uit elkaar gehaald, volledig stofvrij gemaakt en een nieuwe erwt koelpasta op de cpu gedaan.

Ik ben een beetje ten einde raad wat het nog meer zou kunnen zijn, dus misschien hebben jullie nog ideeen wat we eventueel kunnen proberen :)

Alvast bedankt.

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien even hardwareversnelling in Chrome uitzetten (in geavanceerde instellingen, onderaan).
Mogelijk dat dit ook in firefox zit, maar aangezien ik die niet gebruik, weet ik dat niet...

Andere oorzaak kan ik zo niet verzinnen, tenzij het een plugin is die het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detrexion
Blue Knight schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:42:
Misschien even hardwareversnelling in Chrome uitzetten (in geavanceerde instellingen, onderaan).
Mogelijk dat dit ook in firefox zit, maar aangezien ik die niet gebruik, weet ik dat niet...

Andere oorzaak kan ik zo niet verzinnen, tenzij het een plugin is die het doet.
Thanks voor je snelle antwoord :)

Helaas had ook dit geen effect op de temps.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Welke virusscan heb je gebruikt?
Eventueel zou er nog zooi op kunnen staan. Reageerde hij ook traag? Hoge load in Windows? Dan zou ik Windows opnieuw installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detrexion
Malware bites en Kasperki (?).

Vonden beide niet veel spannends.

In idle zijn de temps normaal. Het is meer met Candycrush en die andere kansloze zooi dat de temps omhoog schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
Je weet ook zeker dat alles weer goed gemount is in de laptop zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detrexion
Yes, zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
heb je niet een andere schijf om daar even Windows op te zetten, dan kun je checken of hij koeler draait op een schone install..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detrexion
Enige andere schijf die we hebben is eigenlijk mijn bootdisk en dat vind ik een beetje teveel werk om te proberen :P Ik laat haar wel een clean install doen. Maar gister gekeken en er staat bijna niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-10 08:27
Ik heb zelf ongeveer hetzelfde probleem met een bijna nieuwe Yoga 2 Pro (pricewatch: Lenovo Yoga 2 Pro (59419078): "enorm" cpu verbruik door Chrome, dus die wil ook wel warm worden. Idle is er inderdaad niets aan aan de hand, maar zodra er "beweging" op het scherm komt gaat hij cpu vreten. Zelfs nu ik dit type zorgen de bewegende smilies al voor 10% cpu verbruik. Mij viel het in eerste instantie op bij youtube filmpjes: 40% cpu verbruik en dat leek me nogal hoog. Het allestomste is nog dat IE 11 veel minder verbruikt, het lijkt dus echt een probleem van Chrome.
Heb ook al van alles geprobeerd van wat er op internet te vinden is (reinstall, pepperflash uitschakelen enz) maar niets helpt. Ook natuurlijk scans gedaan en niets, want vrijwel nieuw... (die Lenovo adware had ik na 10 minuten er al af gehaald...).
Pagina: 1