Mini-ITX systeem

Pagina: 1
Acties:

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruiken om films te streamen vanuit Kodi, en daarnaast gamen (gebruik de TV als scherm, deze is fhd, dus geen 4k voorlopig).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 700.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD 256gb van Sandisk
HDD - Samsung, al wat ouder maar ik verwacht deze nauwelijks nodig te hebben.
Be Quiet 530W voeding. Ik verwacht dat deze gewoon past in de Node 304.
Ik heb een Scythe Mugen 2 liggen. Ik weet niet of deze past in een kleine kast als deze aangezien hij best wel groot is. Anders moet ik daar nog een andere koeler voor hebben.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, geheugen, videokaart, kast.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, 7 jaar geleden AMD gehad. Altijd goed bevallen eigenlijk, intel is volgens mij toch een stukje krachtiger.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De keuze naar de node 304 is gemaakt om het ook stil te houden, dus geluid is wel een dingetje. Als het stil in de huiskamer is wil ik hem het liefst niet tot nauwelijks horen.

Ga je overklokken?
Ga ik niet vanuit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 209,95€ 209,95
1ASRock H97M-ITX/ac€ 90,95€ 90,95
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M1A1600C10B€ 71,49€ 71,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 438,34

Ik ben voor deze kast gegaan omdat deze erg compact is en in mijn TV kast geplaatst kan worden.

Voor de videokaart heb ik een R290x in gedachten, 2e hands is denk ik een prima optie.

Ik ben voor 1 bankje geheugen gegaan zodat ik later de mogelijkheid heb deze uit te breiden naar 16gb.

Het moederbord is meer een gok, dus hier zou ik graag wat over willen horen.

Processor geen k, deze zijn puur voor het overklokken (als ik het goed heb begrepen?)

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-03 12:31
Ik denk dat een r9 290(x) het te warm krijgt in zo een klein kastje....
Kijk eens naar een kaart die wat minder warmte ontwikkeld.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een NUC, als het voornamelijk streaming is, is dat momenteel een perfecte oplossing
pricewatch: Intel NUC Kit D54250WYKH Core i5-4250U

Met wat geheugen erbij blijf je vast wel onder de 700€

• Philpend
  • Laatst online: 22-03 13:05
FreshMaker schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:20:
Een NUC, als het voornamelijk streaming is, is dat momenteel een perfecte oplossing
pricewatch: Intel NUC Kit D54250WYKH Core i5-4250U

Met wat geheugen erbij blijf je vast wel onder de 700€
Mag je wel even uitleggen hoe je een stevige videokaart in die NUC plaatst...... :o

En hoe je die met een 65W voeding aan de praat krijgt.... :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Philpend op 25-01-2015 11:39 ]

• meenkdrie
  • Nu online
Redesign1 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:16:
Ik denk dat een r9 290(x) het te warm krijgt in zo een klein kastje....
Kijk eens naar een kaart die wat minder warmte ontwikkeld.
Ja hier ben ik ook wel een klein beetje bang voor. Een GTX970 is dan het alternatief, welke toch wel redelijk prijzig is.

Iemand die ook daadwerkelijk kan bevestigen dat een r9 290 het te warm gaat krijgen?

• Philpend
De 304 komt uit reviews als een erg goed koelend kastje. Ik heb zelf geen ervaringen met deze kast en de 290, maar heb wel een review voor je:

http://nl.hardware.info/r...ktop-wordt-mini-conclusie

Deze kast krijgt een gold award mede om de goede koeleigenschappen.

• meenkdrie
  • Nu online
Philpend schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:13:
De 304 komt uit reviews als een erg goed koelend kastje. Ik heb zelf geen ervaringen met deze kast en de 290, maar heb wel een review voor je:

http://nl.hardware.info/r...ktop-wordt-mini-conclusie

Deze kast krijgt een gold award mede om de goede koeleigenschappen.
Ja vanuit daar min of meer een keuze gemaakt, het design en de grote speelde ook mee.

Vanaf hier: https://pcpartpicker.com/b/gz7hP6

Kom ik wel tot de conclusie dat de 290 moet kunnen. Alleen mijn scythe mugen 2 lijkt me erg krap worden.

• Philpend
Je mugen 2 gaat volgens mij gewoon passen, er is ruimte voor een 16,5 cm cpu koeler en die mugen 2 is 15,6 cm hoog.

Je moet wellicht wel even kijken naar je voeding, die mag maximaal 16 cm lang zijn als je er, zoals jij, ook een lange videokaart in wilt zetten. Als je voeding modulair is moet die zelfs nog iets korter zijn.

http://www.fractal-design...ode-series/node-304-black

Edit: als je de 304 in een tv- kast gaat zetten die niet goed ventileert kan het wel een warmte probleem opleveren. Kijk dus even naar de ventilatie van die tv kast.

[ Voor 17% gewijzigd door Philpend op 25-01-2015 13:01 ]

• meenkdrie
  • Nu online
Philpend schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:55:
Je mugen 2 gaat volgens mij gewoon passen, er is ruimte voor een 16,5 cm cpu koeler en die mugen 2 is 15,6 cm hoog.

Je moet wellicht wel even kijken naar je voeding, die mag maximaal 16 cm lang zijn als je er, zoals jij, ook een lange videokaart in wilt zetten. Als je voeding modulair is moet die zelfs nog iets korter zijn.

http://www.fractal-design...ode-series/node-304-black

Edit: als je de 304 in een tv- kast gaat zetten die niet goed ventileert kan het wel een warmte probleem opleveren. Kijk dus even naar de ventilatie van die tv kast.
Mijn voeding is niet modulair, maar de ventilatie in de TV kast kan idd problemen gaan opleveren. Ik heb op dit moment alleen het front van de Lade erin zitten die nog open en dicht kan. Deze zou eventueel open kunnen maar de airflow zal niet ideaal zijn.

Je brengt me toch wel aan het twijfelen om de PC naast de bank te plaatsen, alhoewel ik dan voor een micro atx systeem zou gaan.

Is er een simpele methode om de meten of ik genoeg lucht krijg op de plaatst van de PC?

EDIT::

Toch nog even gekeken naar de ruimte in de TV kast, maar ik ga er vanuit dat er genoeg lucht in kan komen. Stel het is niet het geval verstop ik de pc wel ergens anders, of ik probeer iets met een ventilator.

Eerst moet ik mijn laptop nog verkopen en dan ga ik de spullen bestellen, iemand nog opmerkingen aanmerkingen op het moederbord + geheugen of is dat prima zo?

Ik hoor het graag :)

[ Voor 15% gewijzigd door meenkdrie op 26-01-2015 16:49 ]

Pagina: 1