Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruiken om films te streamen vanuit Kodi, en daarnaast gamen (gebruik de TV als scherm, deze is fhd, dus geen 4k voorlopig).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 700.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD 256gb van Sandisk
HDD - Samsung, al wat ouder maar ik verwacht deze nauwelijks nodig te hebben.
Be Quiet 530W voeding. Ik verwacht dat deze gewoon past in de Node 304.
Ik heb een Scythe Mugen 2 liggen. Ik weet niet of deze past in een kleine kast als deze aangezien hij best wel groot is. Anders moet ik daar nog een andere koeler voor hebben.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, geheugen, videokaart, kast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, 7 jaar geleden AMD gehad. Altijd goed bevallen eigenlijk, intel is volgens mij toch een stukje krachtiger.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De keuze naar de node 304 is gemaakt om het ook stil te houden, dus geluid is wel een dingetje. Als het stil in de huiskamer is wil ik hem het liefst niet tot nauwelijks horen.
Ga je overklokken?
Ga ik niet vanuit.
Ik ben voor deze kast gegaan omdat deze erg compact is en in mijn TV kast geplaatst kan worden.
Voor de videokaart heb ik een R290x in gedachten, 2e hands is denk ik een prima optie.
Ik ben voor 1 bankje geheugen gegaan zodat ik later de mogelijkheid heb deze uit te breiden naar 16gb.
Het moederbord is meer een gok, dus hier zou ik graag wat over willen horen.
Processor geen k, deze zijn puur voor het overklokken (als ik het goed heb begrepen?)
Gebruiken om films te streamen vanuit Kodi, en daarnaast gamen (gebruik de TV als scherm, deze is fhd, dus geen 4k voorlopig).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 700.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD 256gb van Sandisk
HDD - Samsung, al wat ouder maar ik verwacht deze nauwelijks nodig te hebben.
Be Quiet 530W voeding. Ik verwacht dat deze gewoon past in de Node 304.
Ik heb een Scythe Mugen 2 liggen. Ik weet niet of deze past in een kleine kast als deze aangezien hij best wel groot is. Anders moet ik daar nog een andere koeler voor hebben.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, geheugen, videokaart, kast.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, 7 jaar geleden AMD gehad. Altijd goed bevallen eigenlijk, intel is volgens mij toch een stukje krachtiger.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De keuze naar de node 304 is gemaakt om het ook stil te houden, dus geluid is wel een dingetje. Als het stil in de huiskamer is wil ik hem het liefst niet tot nauwelijks horen.
Ga je overklokken?
Ga ik niet vanuit.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 209,95 | € 209,95 |
| 1 | ASRock H97M-ITX/ac | € 90,95 | € 90,95 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M1A1600C10B | € 71,49 | € 71,49 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 438,34 | |
Ik ben voor deze kast gegaan omdat deze erg compact is en in mijn TV kast geplaatst kan worden.
Voor de videokaart heb ik een R290x in gedachten, 2e hands is denk ik een prima optie.
Ik ben voor 1 bankje geheugen gegaan zodat ik later de mogelijkheid heb deze uit te breiden naar 16gb.
Het moederbord is meer een gok, dus hier zou ik graag wat over willen horen.
Processor geen k, deze zijn puur voor het overklokken (als ik het goed heb begrepen?)