Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto resize afbeeldingen op server als Windows service

Pagina: 1
Acties:

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 00:43
Ik ben op zoek naar een bepaald stukje software en gegoogled wat ik zoek maar krijg geen resultaat.

Ik zoek software die op een server in de achtergrond draait bijv als Windows Service en die continue bepaalde directories op de server scant naar grote afbeeldingen (bijv. *.jpg, *.png etc).
De software moet bijv wanneer een foto een hogere resolutie heeft dan [X] x [X] pixels deze automatisch verkleinen in verhouding. Bijv een afbeelding van 3325 x 2448 automatisch verkleinen naar bijv 1024 x 768 of de verhouding daarvan (bijv max breedte 1024 px)

Heeft iemand een idee of zoiets bestaat? _/-\o_

Heb al gegoogled op:
  • auto image resize
  • image compressor background service
  • auto image processor on server
  • image resizer backgound process
  • service image resizing on server
  • tool for resizing images on server
  • etc..

[ Voor 4% gewijzigd door Urk op 25-01-2015 01:12 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:43
Je profiel zegt: Web ontwikkelaar en systeembeheerder , wellicht heb je ervaring met programmeren?

Er bestaat software zoals http://www.tangotools.com/jpegsizer/automation.htm (zou andere keywords gebruiken dan je nu doet, zoals monitor directory image resize).

Met C# zou je zoiets in elkaar kunnen zetten, zonder er al teveel tijd in te steken.
Er is een System.IO.FileSystemWatcher object dat je kan configureren om bepaalde directories te monitoren en events af te vuren indien er iets wijzigt. In dat event zou je dan voor plaatjes kunnen scannen en het door je business logic halen (incl. resizen).
Lijkt me dat andere talen iets soortgelijks hebben.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Oh, TS kan gewoon code kloppen..

Dat wordt VBscript, batch of een powershell script schrijven om GD aan te spreken. Normaal een *nix tool, maar er is ook een win32 versie van: http://gnuwin32.sourceforge.net/packages/gd.htm

Script vervolgens op de achtergrond laten draaien via de scheduler..

Als ik mij goed herinner wordt GD veel gebruikt voor het resizen op linux machines (wel een trigger na een upload).

Ey!! Macarena \o/

• Urk
mrFoce schreef op zondag 25 januari 2015 @ 01:25:
Je profiel zegt: Web ontwikkelaar en systeembeheerder , wellicht heb je ervaring met programmeren?

Er bestaat software zoals http://www.tangotools.com/jpegsizer/automation.htm (zou andere keywords gebruiken dan je nu doet, zoals monitor directory image resize).

Met C# zou je zoiets in elkaar kunnen zetten, zonder er al teveel tijd in te steken.
Er is een System.IO.FileSystemWatcher object dat je kan configureren om bepaalde directories te monitoren en events af te vuren indien er iets wijzigt. In dat event zou je dan voor plaatjes kunnen scannen en het door je business logic halen (incl. resizen).
Lijkt me dat andere talen iets soortgelijks hebben.
Jazeker, dat klopt ook. Ik ben C# web ontwikkelaar dus ik zou dit zeker opzich zelf kunnen ontwikkelen ondanks dat ik alleen webapps heb gebouwd en nog geen native Windows apps/services, maar dat is volgens mij niet heel anders. ;)
Het idee was meer dat het voor een productie server/netwerk is van een klant van mij en ik bewezen/goed werkende software zocht. Eventueel betaalde software zou dan ook geen probleem zijn.
Mocht dat echt niet te vinden dan zou ik het altijd zelf kunnen ontwikkelen, alleen kost dat wat meer (tijd) dan kant en klare software aanschaffen hiervoor waarschijnlijk ;)
Heb zelf zeker reeds ervaring in resizen van afbeeldingen in webapps, dus dit zou dan een verlengde kunnen zijn.

Dank voor je suggestie voor JPegSizer van Tangotools, deze hebben inderdaad een Plus versie van de software die mappen in de gaten kan houden maar die lijkt niet meer te kopen te zijn zegt de website van TangoTools door "Due to circumstances beyond our control, TangoTools.com is no longer in business. Licenses for our software are no longer available." Helaas dus.... :X

Door je suggestie van andere zoekterm ben ik inderdaad wel wat geschikte software tegen gekomen, ben momenteel even de mogelijkheden aan het vergelijken en kom er nog even op terug.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Ik weet dat IrfanView in batch afbeeldingen kan resizen. Misschien dat je die ook via commandline kan aanroepen elke 5 min. ofzo?

Edit: Ja dus: http://www.makeuseof.com/...iew-tools-working-images/ onder "Resize Lots Of Images At Once". Dan is het gewoon een scriptje/scheduled task maken die IrfanView met de juiste parameters aanroept via de commandline.

[ Voor 53% gewijzigd door ThinkPad op 25-01-2015 14:28 ]

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:59
Ieder command line tool is dmv powershell (en dus ook in C# natuurlijk) erg simpel te verwerken om de boel batchmatig te processen inclusief een monitor functie om een folder in de gaten te houden.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:09

DukeBox

loves wheat smoothies

http://www.imagemagick.org/ is nog ff beter dan infraview. Wordt ook in de grafische wereld gebruikt i.v.m.ondersteuning trimbox e.d. bij pdf. Anders kan het ook met illustrator context en filemaker.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Urk
Mijn bovenstaande vraag is uiteindelijk gelukt met watchDirectory Professional, zelfs een nederlands software product 8)

Het was wel nodig de INI config files iets aan te passen om precies mogelijk te maken wat ik wilde aangezien de software dit niet direct zelf ondersteunde.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Urk schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 23:22:
Mijn bovenstaande vraag is uiteindelijk gelukt met watchDirectory Professional, zelfs een nederlands software product 8)
Wat is het verschil met hotfolder (open source en gratis) ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1