[Frontpage] Toename reacties sinds het laatste bezoek.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1ncam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-12-2021
Hoi,

Ik denk dat het een goed idee is om naast de hoeveelheid huidige reacties van een artikel ook te laten zien hoeveel reacties erbij zijn gekomen sinds de laatste keer dat je het artikel hebt gelezen.

Ik weet niet precies hoe je dat op een visueel prettige manier zou kunnen doen.

Dit is een feature van op reddit (native of res) en ik vind dat erg prettig. Ik ga nu niet zo snel terug naar hetzelfde artikel, terwijl als ik op de front page meteen zou zien dat van een leuk artikel er sinds de laatste keer dat ik het las er 150 reacties bij zijn gekomen, ik snel die neiging zou hebben.

Of alleen de hoeveelheid goed reacties (>=2) die erbij zijn gekomen.

V1ncam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:16
We hebben heel even het label "Nieuw" gehad bij nieuwe posts sinds je laatste bezoek. Dat werkte op acceptatie als een trein. Op productie werkte het voor geen ene ruk gezien de stortvloed aan comments die je soms had :+. Toen hebben Crisp en ik besloten om het maar weer heel vlug van de site te halen. :p

Sindsdien zijn we daar niet echt meer mee bezig geweest, maar ik zou het zelf nog wel verwelkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vind het niet wenselijk om op de frontpage twee kolommen met aantallen bij een artikel te moeten weergeven. Met de tracker kun je volgen welke artikelen nieuwe reacties hebben. Helaas is dat beperkt nuttig omdat nieuwe reacties niet gemarkeerd worden. Het ontbreekt ook aan een handige manier om nieuwe reacties te vinden. Alleen visueel markeren is niet handig bij artikelen met veel reacties. Het zou makkelijker zijn als je met een linkje of keyboard shortcut naar de volgende reactie kan springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1ncam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-12-2021
Fair enough.

Dan zal ik het zonder moeten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik wil dit laten maken:

Reactiefilter

Als je op 'Nieuw' klikt dan is het idee dat hij alleen nieuwe reacties opengeklapt toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Femme schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:38:
Als je op 'Nieuw' klikt dan is het idee dat hij alleen nieuwe reacties opengeklapt toont.
Dan moeten we wel goed naar de definitie en het (reset)gedrag van 'nieuw' kijken. Je kan het in dit voorbeeld niet bij elke pageview resetten, want dan betekent simpelweg op de 'nieuw'-knop drukken al dat er geen nieuwe reacties meer zijn (iig niet die 26 die op dat moment nieuw waren)...

Nog suffer wordt het dan als je naar een volgende pagina zou moeten en het tussendoor werd gereset zodat die volgende pagina er dan niet meer is :P

Per sessie resetten betekent dan weer dat er bij herhaalde bezoeken wel reacties bij de nieuw-lijst bij komen, maar dat er niets afgaat.

En als je het per nieuwsbericht wilt bijhouden moet je alsnog ook een goede manier vinden om het per bericht bij te houden. Het lezen van de reacties kan vrij lang duren, dus automatische resets na X tijd moeten we ook mee oppassen. Als iemand 10 minuten nodig heeft om de reacties te lezen en dan ververst om te zien wat er bij gekomen is, dan is de nieuw-knop wel handig. Maar als ie eigenlijk naar de 2e pagina wilde gaan en nog niet zo nodig geinteresseerd was in wat er sinds zijn eerste ronde bij is gekomen... (doordat de sortering van reacties verandert is de 2e pagina sowieso onvoorspelbaarder geworden nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ACM, precies dat gedrag wat je beschrijft is ook een probleem op het forum. Ik heb de optie 'reset sessietijd' al zo lang mogelijk gezet en nog krijg ik een reset van nieuwe posts als ik een kwartier doe over een post. Dat is op het forum ongewenst (en blijkbaar niet helemaal goed werkt) maar op de FP dus ook geen optie. Echter lijkt 't mij wel de enige manier het te laten werken. Zou je een tweede pagina open hebben en die elke 2 minuten laat verversen, dan 'verloopt' je sessie niet en blijf je bij het punt wat er sinds het begin van die specifieke sessie of bezoek al nieuw was.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1