Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc0
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-07-2018
hallo allemaal,

Ik bezit een computer die inelkaar is gezet wanneer ik hem heb gekocht, alles netjes afgewerkt kabels en al.

Ik heb een probleempje met mijn ventilator. Ik heb sinds kort ontdekt dat hij niet meer rond draait.
Zelf merk ik geen verschil in computer presetatie. Het is niet de ventilator die op mijn mobo zit maar de andere :p.

Wat ik zelf gedaan, ik heb me pc opengemaakt en ff stof verwijdert, gewoon met een stofzuiger geen hoge drukspuit. Ik heb de kabels nagelopen en zag er maar 1 die ik los en weer vast heb gemaakt.

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=15i2s1k&s=8 <--- dit is wat ik zie <--

Iemand nog ideeen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Volg het kabeltje van de ventilator gewoon tot aan het moederbord of waar het kabeltje dan ook zit ingeplugd. Als het kabeltje goed zit geplugd, maar de ventilator draait niet, dan is ie kapot.

Dan zou je contact op moeten nemen met de winkel waar je hem gekocht hebt voor de garantieprocedure.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc0
hmm de kabel kan ik volgen tot een bepaalde plek, vanaf daar gaat ie in me behuizing waar ik hem niet kan volgen.

omdat ik niet veel ervaring heb met dit soort dingen wil ik hem ook niet helemaal uit elkaar halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Maak eens een foto van de Ventilator, want ik snap niet helemaal om wat voor ventilator het gaat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

anc0 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:37:
hmm de kabel kan ik volgen tot een bepaalde plek, vanaf daar gaat ie in me behuizing waar ik hem niet kan volgen.

omdat ik niet veel ervaring heb met dit soort dingen wil ik hem ook niet helemaal uit elkaar halen
Je weet dat je van beide kanten de panelen eraf kan halen? Ik heb nog nooit meegemaakt dat je een kabel niet kan volgen.

Als je het zelf echt niet aandurft: Terugsturen voor garantie. Hetzelfde zou je ook doen als je TV het opeens niet meer doet toch?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 12:32

BLACKfm

o_O

Maar snel roepen dat het niet werkt omdat het geen werking toont wil niet zeggen dat het kapot is. Er kan maar goed een soort 'beveiliging' inzitten die de fan pas laat draaien als een bepaalde temperatuur is bereikt.

Als je het zeker wilt weten zou je een zware (voor je systeem) game moeten spelen en zorgen dat de temparatuur omhoog gaat. Een idle systeem hoeft niet per se warm genoeg te zijn.

Maar om voor een eventueel los kabeltje garantie te plegen is ook weer zoiets. Aan de andere kant kan natuurlijk ook geroepen worden dat je systeem defect is geraakt omdat je zelf in je systeem hebt zitten sleutelen. Als je het op zeker wilt spelen zou ik contact opnemen met je verkooppunt om te vragen in hoeverre je zelf wat mag doen zonder dat eventueel garantie vervalt.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc0
Daar zeg je me wat black, hoe hoog zou ik moete gaan kwa tempr? op dit moment heb ik geen echte zware games, fallout 3 op ultra? idk

http://nl.tinypic.com/r/15ribeb/8 sorry voor positie moet 90 gerade gedraait worde naar rechts ..
hoe hoog zou ik ongeveer moete in temp?

ps: de kabel die ik aanhet volgen was gaat aan de voorkant van mijn behuizing, als ik de voorkant los zou wille make moet ik alle kabels losmake van cd drive blue ray etc.

[ Voor 24% gewijzigd door anc0 op 24-01-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc0
Bump,

Mijn computer temperatuur loopt op tot 50 geraden wanneer ik fallout new vegas op highest speel,
behuizing ventilator werkt nog steeds niet :/

Windows 8.1
Intel(R) Core (TM) i5-4440 CPU @ 3.10GHz 3.10 GHz
8GB ram
64bit besturingssysteem, X64-processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:07
Ik zou de panel aan de andere kant er ook afhalen en kijken waar het kabeltje naar toe gaat. Deze fan hoort wel te draaien om de warme lucht uit de kast te zuigen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc0
Dit wil ik heel graag doen, maar verkloot ik dan mijn garantie? Heb een email verstuurt naar azerty, zo een service nummer aanvraag, maar krijg geen bevestiging >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
50 graden in game is alles behalve hoog, tenzij je een watercooling setup hebt ;) Dus met luchtkoelers is dat prima, meer dan prima zelfs, niks aan doen :)
Het zijpaneel kan je er gewoon vanaf halen, even achterop de twee schroefjes eruit en dan kan je het er zo van af schuiven en zie je een hoop kabels, volg de kabel van je ventilator en zie waar het heen gaat.
Zelfs als Azerty er een garantie stikkertje overheen plakt welke je moet scheuren om erin te komen mag Azerty daarmee niet de garantie verbreken, je mag onderdelen zoals de HDD's gewoon vervangen en daar moet de zijkant er ook voor af.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc0
opgelost, bedankt voor alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:07
Wat was het probleem nou?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc0
Probleem was een van de kabels was eruit gevlogen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:28
anc0 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:50:
Probleem was een van de kabels was eruit gevlogen. :(
Beter laat dan nooit d:)b

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc0
Hahaha zeker, nog bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1