[UPC] Draadloos Coax

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:32
Beste Tweakers.

Ik zit met een probleemje, vandaag een nieuwe led hd-tv gekregen. super leuk allemaal op mijn studentenkamertje.

Nu zit het zo, ik ben in het bezit van een chromecast dus films kijken gaat al prima. maar ik zou toch graag ook live tv op m'n schempje willen hebben, We hebben een std tv/internet pakket van UPC (geen horizon). en de coax komt 2 kamers verderop binnen 15 meter en 2 dunne muren zitten er tussen waar niet doorheen geboord mag worden). door de gang oid is ook geen oplossing. nu is mijn vraag aan jullie.

Wat zijn jullie ervaringen met een Coax Transmitter/Reciever (zodat ik een upc hd decoder in mijn kamer kan zetten)
en/of wat voor mogelijkheden zien jullie om toch HD tv te kunnen bekijken op mijn nieuwe tv?

[ Voor 4% gewijzigd door LigeTRy op 24-01-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVB-T, dus Digitenne.

Of een setje van Marmitek http://www.marmitek.com/nl/producten/kijken/draadloos-tv.php

Maar daar heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
@fridgeman

Mijn voorkeur gaat uit naar HD. Digitenne ondersteunt dit niet omdat de bandbreedte niet toereikend is.

Dit setje van Marmitek ben ik al meerdere malen tegen gekomen. dit is een relatief dure (150 euro) oplossing, ik ben benieuwd wat andere tweakers in dit soort situaties hebben gedaan.

[ Voor 44% gewijzigd door LigeTRy op 24-01-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Niet boren maar met een hamer een gat meppen.

Of neem een slingbox oid zet die op een decoder een paar kamers verder en je kan over de hele wereld kijken.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, een akkoordje met de huurbaas dat TS in iedere kamer coax aanlegt is ook niet ideaal.

Voor een beetje leuke kabels + idem aansluitspul ben je zo €150 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:12
Niet moeilijk doen over 2 gaatjes, netjes opvullen met filler voordat je de woning verlaat en eventueel een likje verf er over. Nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
Het verbaast me dat geen enkele Nederlandse kabelaar/televisiemaatschappij dvb-t2 aanbiedt. Zit zou mijn probleem meteen oplossen. Na een avond prutsen op het internet lijkt me een coax toch het beste in mijn huidige situatie..
Jammer voor m'n huisbaas dan (ik hoop niet dat hij op tweeakters zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:32
wessel145 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 23:18:
Het verbaast me dat geen enkele Nederlandse kabelaar/televisiemaatschappij dvb-t2 aanbiedt. Zit zou mijn probleem meteen oplossen. Na een avond prutsen op het internet lijkt me een coax toch het beste in mijn huidige situatie..
Jammer voor m'n huisbaas dan (ik hoop niet dat hij op tweeakters zit)
beste oplossing. Gebruik wel goede coax, anders wordt die 15m een 15m lange antenne voor storingen.

Maar hoe wou je dan HD TV kijken? Het basispakket van UPC is onversleuteld, maar dat is op NED1/2/3 na SD.

HD pakketten zitten wel achter een smartcard. Tenzij het UPC abbo op jouw naam staat wordt het lastig om de benodigde CI+ module te krijgen....

Hoe doen de andere studenten het? Ga een middagje met zn allen die kabel leggen, dan heeft iedereen TV. En wat voor vloer ligt er? In groene laminaat onderplaten kun je prima een coax wegwerken, al helemaal langs de wanden. Gewoon plaat iets inkorten of gleuf maken, kabel erin, vloer weer erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
We hebben een UPC abbonement voor de tv in de woonkamer. voor 4 euro per maand heb je een 2e smartcard en een CI+ module.

Het gaat een karwij worden maar ik ga toch een Coax trekken. vele bochtjes gaan wel gemaakt moeten worden. wat raden jullie aan qua dikte van de kabel? ik hoorde dat dit nogal een groot verschil kan uitmaken voor de signaalsterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zeker wilt weten dat je goede coax neerlegt, koop je Hirschmann KOKA 9 TS. Die nog beter afscherming heeft dan KOKA 799. Ook duurder.

Voor de rest m.b.t. de boel goed aansluiten, zie http://hirschmann.org.uk/
Pagina: 1