Nieuwe GamePC voor de komende jaren

Pagina: 1
Acties:

• Barrock
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-10-2023
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een game pc waar ik nog lange tijd op kan gamen, deze zal mijn 6-7 jaar oude pc vervangen.
Ik zal de pc voornamelijk voor gamen gebruiken en daarnaast ook nog op programmeren.
Ook is het mooi als de pc (redelijk) stil is zelfs als ik de pc overklok.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst onder de 2500 Euro inc. monitor

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een muis, toetsenbord die ik van mijn oude systeem mee neem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het onderstaande lijstje staat alles wat ik denk nodig te hebben.
Wel wil ik ruimte overhouden voor 2e videocard en 2e ssd

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt.

Ga je overklokken?
Ja, ik wil gaan voor maximale prestatie.

Wat heb je zelf al gevonden?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 317,95€ 317,95
1Asus Z97-PRO€ 167,95€ 167,95
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked€ 374,50€ 374,50
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 92,-€ 92,-
1Corsair Carbide 500R Black€ 109,90€ 109,90
1Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart€ 720,-€ 720,-
1Microsoft Windows 8.1 NL Retail€ 98,90€ 98,90
1Corsair Hydro H110€ 108,95€ 108,95
1Kingston HyperX Savage HX318C9SRK2/16€ 144,84€ 144,84
1Samsung SH-224BB Zwart€ 12,54€ 12,54
1Cooler Master V650 Semi-Modular€ 82,95€ 82,95
1Intel 730 240GB€ 164,90€ 164,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.395,38

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb met een vriend hier naar gekeken en alles bij elkaar gezocht, maar de laatste keer dan ik een PC samen gesteld heb is 6-7 jaar terug.
Dit topic is voornamelijk om er voor te zorgen dat ik niks over het hoofd gezien heb of domme dingen doe. :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom wil je overklokken, gezien dat behoorlijk nutteloos is voor 95% van de games? De i7 is ook nutteloos, maar dan voor 99% van de games.

Sowieso, mobo kan ook goedkoper als je wel wilt overklokken, de pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 is een erg goede plank. Voor niet overklokken is de pricewatch: Gigabyte GA-H97-D3H een erg goede keuze.

Waarom die wat prijzige GTX970? Prijs/prestatie gezien is die al niet best, maar die is wel erg duur.

Kast legt het behoorlijk af tegen de pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart die goedkoper is.

Dat scherm is imo misschien 270 euro waard, no way in hell 700 euro. Jaja, 1440p 144hz is leuk, maar, ik zou nu een leuk fullHD schermpje van nog geen 200 euro kopen, en straks als 144hz 1440p AHVA [of misschien wel AMVA] normaal is, zo'n ding kopen. Die Asus is en blijft een TN, met alle nadelen daarvan.

Waarom die dure Windows?

Waarom die dure en voor zijn prijs behoorlijk slechte waterkoeler?

Waarom dat dure RAM? Waarom 16GB?

Waarom nog een ODD?

Waarom een overkill voeding?

Waarom een 240GB SSD voor bijna de prijs van een 512GB SSD?

People as things, that’s where it starts.

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Met dit budget zou zelfs ik geld overhouden :9~

Die processor heb je niet nodig. Gewoon zonde van het geld. --> pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed
Luxe moederbord kan (hoeft niet): pricewatch: Asus Z97-DELUXE. Zitten wat leuke extraatjes op. Of als je zo hard mogelijk wil overklokken: pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5

Doe jezelf een lol en stop er twee R9 290's in. Heb je veel meer performance voor minder geld. --> V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED DUS ALS NIEUW
Heb je wel betere voeding nodig --> pricewatch: Seasonic M12II Evo 750W

Als je echt een snelle SSD wilt, neem dan een M.2 of PCI-e SSD. Die hebben geen last van de SATA-snelheidslimiet.

Als je een leuke kast wil: pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Window
Nog geschikt voor waterkoeling ook. (en dan bedoel ik vooral custom waterkoeling loops).

Er zit nogal wat overkill stuff in, waaronder die 16GB RAM. Niet nodig.

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

bespaar een beetje op alles en koop en 2de 970

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Een GTX 970 zou ik juist afraden, daar ik net over de perikelen lees met het vram.
Twee 290's is snel, maar verre van stil. TS kan beter ergens anders naar kijken, als hij serieus stilte wil.
Dan neem je ook niet die wc setup, die duur en vaak minder stil is dan een goede luchtkoeler+fan.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Pwuts

Pwuts

Tja, in een beetje kast hoor je veel minder van de "herrie" die de GPU('s) maken. En aangezien je zo'n enorm budget hebt is zo'n kast geen probleem lijkt me. :)

Een GTX970 lijkt me momenteel een slecht idee inderdaad. Eerst maar eens zien wat Nvidia hiermee doet.
Een GTX980 zou in het uiterst noodzakelijke geval nog een optie zijn, maar eigenlijk is dat nooit een goed idee. De GTX980 biedt namelijk te weinig extra performance t.o.v. de GTX970 om het prijsverschil van €200+ te rechtvaardigen. :(

[ Voor 54% gewijzigd door Pwuts op 25-01-2015 11:44 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-03 13:05
Een 970 zal net zo goed presteren als eergisteren, toen niemand nog over de veronderstelde bug gehoord had. Kijk dus naar de resultaten van gamebenchmarks en de prijs van de kaart en neem een besluit.

Er wordt door een aantal mensen gedaan alsof de kaart zou kunnen ontploffen of zo..........

[ Voor 19% gewijzigd door Philpend op 25-01-2015 11:49 ]

• Pwuts

Pwuts

Aangezien de prijs van een GTX970 twee keer zo hoog is als die van een refurbished R9 290 die bij FHD ongeveer even goed presteert (bij hogere resoluties zelfs beter) is een R9 290 dan de logische keus.

Ook al presteert 'ie net zo goed als eergisteren, dat maakt niet ongedaan dat er problemen mee zijn. Als die niet zijn te fixen met een BIOS- of driverupdate dan zou dat een behoorlijke slag voor Nvidia zijn. Maar ik denk wel dat het aan hunzelf te wijten is. Ze schakelen in de GTX970 namelijk SM's uit om een duurdere versie te maken waarop die SM's wel ingeschakeld zijn. Vervolgens moeten ze op de GTX970 iets veranderen in het ontwerp om te zorgen dat de "volle" 4GB alsnog kan worden benut. Dat zorgt er echter voor dat de prestaties zwaar teruglopen als er meer dan 3,5GB VRAM nodig is. Dat komt uiteindelijk dus door de 'geldzucht' van Nvidia. :/

Kortom: haal één of twee R9 290('s) of wacht op de volgende serie (390). Nvidia is wat mij betreft even uitgespeeld. :)

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1