data thermostaat beter weergeven op mobiel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:24

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Topicstarter
Ik heb een oude proliphix nte20 netwerk thermostaat. De interne website is gemaakt voor een pc en werkt dus erg omslachtig op mijn mobiel. Ik zou gewoon 2 grote knoppen willen met aan en uit en de temperatuur willen weergeven.

Nu had ik al gekeken of er apps zijn voor deze thermostaat, maar helaas is hij te oud en word hij niet ondersteunt.

Wel heb ik een http api van de thermostaat gevonden. Hiermee kan ik eigenlijk bereiken wat ik wil. Alleen wil ik het beter presenteren.

Met bijvoorbeeld het onderstaande request:

http://192.168.1.20:8081/get?OID4.1.13=

Krijg ik terug:

OID4.1.13=677&

Waarbij 677 67,6 fahrenheit is.

Wat ik dus zou willen is een webpagina die de return waarde 677 omrekend en weergeeft in celcius.

Ik heb wat basis kennis van html, maar daarmee ga ik het niet redden.

Zou iemand met een duw in de juiste richting willen geven over hoe dit aan te vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Javascript, met een AJAX-request en wat simpele stringfuncties.

[ Voor 31% gewijzigd door NMe op 24-01-2015 20:28 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sthomkop
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-05 11:18
Om een nog iets groter duwtje te geven: je zou bijvoorbeeld jQuery kunnen gebruiken, zodat je in feite bijna niets van JavaScript hoeft te weten en toch redelijk simpel kunt doen wat je wil doen. Zie dan bijvoorbeeld $.get en de voorbeelden daar.

Wat betreft het omrekenen. Om een getal uit de string te halen die je terugkrijgt, gebruik je parseInt. Het omrekenen van Fahrenheit naar Celsius zou dan redelijk simpel moeten zijn, net als de weergave op de pagina, als je toch al jQuery gebruikt.

Het kan uiteraard ook allemaal zonder jQuery, of met een ander framework, maar ik raad het in dit geval aan omdat het simpel is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-07 15:03

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Javascript zelf is óók simpel. Die maffe drang om frameworks te gebruiken voor simpele taken ook altijd... Niet lullig bedoeld, maar een framework gebruiken voor een probleem dat zonder misschien 20 regels code kost is een beetje hetzelfde als een spijker in de muur moeten slaan en daarvoor een duur stuk industrieel gereedschap gebruiken terwijl een hamer prima voldoet. ;)

[ Voor 55% gewijzigd door NMe op 26-01-2015 13:24 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Basis JavaScript is inderdaad net zo makkelijk als jQuery. Als je er nog helemaal niks van weet begin dan gewoon aan JavaScript :)