Verwijderen poortjes van proprietary bordje van speakerdock

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:02

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik heb een speakerdock gekocht voor een leuke prijs die ik nu aan het verbouwen ben. De iPod dockconnector heb ik verwijderd en het stekkertje van het kabeltje van het hoofdbordje verwijderd. Nu zit er op dit bordje ook nog componentaansluiting, 3 keer tulp dus. Ik wil deze openingen eigenlijk voor wat anders gebruiken. Dus die moeten van het bordje af. Nu vroeg ik mij af of ik dat ongestraft kan doen. Ik denk het wel maar wil het graag voor de zekerheid weten. Die dockconnector kon ik straffeloos verwijderen, alles werkte daarna nog. En aangezien de poorten zonder ze aangesloten zijn geen gesloten circuit zijn en ik daar niks aan verwijder als ik de 2 aansluitingen per poort verwijder lijkt mij dat dit kan? Iemand een idee hierover?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 10:07

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Connectors doen van zichzelf meestal niets. Soms heb je een contactje wat opent of sluit als er een stekker in zit, zoals bij jackpluggen of van die ronde dc barrel pluggen. Bij tulpstekkers heb ik dat nog nooit gezien, dus die kun je waarschijnlijk ongestraft eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 22:10
Met bovenstaande ^^.

Vooral DC barrel jack connectoren (de bekende ronde stekkers voor een voedingsadapter) of audio jack connectoren hebben vaak een ingebouwde schakelaar, RCA zelden of nooit (zelf nog nooit gezien in elk geval).

Lijkt me dat deze er gewoon af kunnen.

Als je dit netjes doet, kan je het zelfs nog ongedaan maken mocht iets onverhoopt niet meer werken, maar dat kan ik me niet voorstellen in dit geval ;)

Veel plezier met modden :)