Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

fonera 2.0 benaderen na aanpassing SSID naar universele SSID

Pagina: 1
Acties:

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11 12:22
Als Telenet klant heb ik bij andere Telenet klanten toegang tot hun HomeSpot.
Ik kom soms wel eens in Nl en aangezien roaming belachelijk duur is ben ik dan beperkt tot WiFi. Om wat meer toegangspunten te hebben heb ik ons acces point gewisseld met een Foner 2.On.

Ik heb deze aangesloten aan de modem en kunnen benaderen via
http://fonera
Via die weg heb ik de wizard doorlopen en daarna het SSID en paswoord aangepast. Het SSID heb ik aangepast naar het SSID dat de modem en een ander AP hebben.
Dat maakt dat ik nu niet meer kan inloggen op de fonera. Ik heb zelfs de fonera rechtstreeks aangesloten aan mijn PC, maar toch raak ik er niet meer in.

Iemand een idee hoe ik nu dit toestel kan benaderen om andere instellingen aan te passen?

Bedankt!!

• cadsite
Die link (IP adres) heb ik ook gebropeerd, maar krijg het zo ook niet. Dat is niet doormij aangepast, dus daar ligt het niet aan.

Nl: Nederland.

Bedankt om mee te denken, maar 't is nog niet opgelost.

Verwijderd

Heb je het IP adres van dat Fon kastje aangepast? Naar DHCP wellicht? Kan je het nieuwe IP adres v/d Fonera achterhalen in het DHCP lease overzicht v/h modem?

NI is geen Nederland, dat is NL.
Net zoals je België afkort als BE en niet als BI.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2015 18:55 ]

• cadsite
Ik heb het IP adres niet aangepast.

Nl/NL, Be/BE, we gaan niet vallen over zo'n details zeker?

Verwijderd

Wat gebeurt er als je pingt naar het IP adres v/d Fonera, dus 192.168.10.1 Krijg je replies of niks.

Wat is het IP adres v/d PC waarmee je de Fonera probeert te bereiken?

M.b.t. de land afkortingen, er zijn 2 manieren om het te doen;
- De goede manier, n.l. NL
- De foute manier, n.l. NI
Pagina: 1