Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Kaninho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-11 16:14
Beste tweakers,

Ik zoek een simpele sporthorloge zonder borstband die de volgende 2 opties moet hebben:
-calorienteller
-aangeven of ik vet verbrand of aan cardio doe.

Ik heb de polar ft7 gehad, en die werkte uitstekend, alleen de borstband irriteerde mij.

Nu heb ik zelf is gezocht, en kwam op de TomTom Runner Cardio uit, maar die is zeer duur.

Heeft iemand een mooie tip ?

greetings

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:35

g0tanks

Moderator CSA
Ik weet niet hoe het aantal verbrande calorieën berekend wordt, maar ik vermoed dat het gerelateerd is aan de gemeten hartslag. Ik lees vaak verhalen dat sporthorloges zonder borstband erg inaccuraat zijn, zie bijvoorbeeld deze test: http://www.cnet.com/news/...band-heart-rate-monitors/ Sporthorloges die werken d.m.v. optische meting aan je pols werkten niet of wijkten tot wel 50% af. Dat is dus wel iets waar je rekening mee moet houden.

edit: Wat irriteert je trouwens aan de borstband? Ik heb zelf ook een Polar FT7 en merk tijdens het sporten helemaal niet dat hij er zit.

[ Voor 14% gewijzigd door g0tanks op 24-01-2015 17:34 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-11 21:10
Idd, zoals 'g0tanks' hierboven al schrijft: optische hartslagmeting geeft momenteel nog geen al te accurate bepaling van het verbruikte aantal calorieën. Dit komt bij gebruik van hartslagmeterband, het algoritme dat die berekeningen doet (op de horloge), meestal gebaseerd is op "Heart Rate Variability" (HRV).

Deze techniek werkt voor zover ik weet (nog?) niet bij optische hartslagmeting (ook al kan deze tegenwoordig wel nauwkeurig de hartslag zelf meten). Een horloge als de TomTom Runner Cardio zal dan ook zijn calorieberekening doen op basis van andere parameters (zoals snelheid, afgelegde afstand,...). Misschien iets minder accuraat dan HRV-gebaseerde berekeningen, maar misschien dat het meestal wel volstaat?