Steam Big Picture game streaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tremon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-09 21:25
TL;DR: Werkt game streaming via Steam Big Picture via internet of local? Hoe zijn de ervaringen hiermee?

Ik wil al een tijdje een HTPC kopen, maar ik had het moeilijk in de keuze. Ik ben namelijk ook wel iemand die graag vanuit de zetel gamet, en het zou toch heerlijk zijn om dat te kunnen doen vanuit die HTPC die toch al sowieso op de TV is aangesloten in plaats van telkens met alles te slepen. Maar dan moet je al een behoorlijke HTPC bouwen om gamen ietwat mogelijk te maken.
Maar toen kwam ik toevallig Steam Big Picture tegen, waarmee het mogelijk is games te streamen van een krachtige game PC naar een minder krachtige HTPC bijvoorbeeld. Klinkt perfect!
Ik vroeg me alleen af hoe dit precies werkt: via internet of via LAN? Bij het eerste zou je namelijk de bottleneck hebben van je internetsnelheid en datalimiet ( jawel, dat bestaat hier nog :( ).
Zijn er ook tweakers met ervaringen met Big Picture streaming? Werkt dit echt vlot? Het klinkt namelijk bijna te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt in-home streaming? Dat gaat als het goed is gewoon via LAN. Je hebt tegenwoordig ook de 'stream een spel naar vrienden' optie, dat gebruikt wel gewoon internet.

Heb het een tijdje geleden uitgeprobeerd, Euro Truck Simulator 2 gespeeld op m'n vriendin d'r laptop, ging echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tremon
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-09 21:25
Ha, de juiste term is in-home streaming. Ik dacht dat dit onderdeel uitmaakte van de Big Picture mode. Nu vind ik er natuurlijk ook meer informatie over :)
Ik haal waarschijnlijk een Intel NUC met Intel Celeron N2820. Zou voldoende moeten zijn om aan in-home streaming te doen volgens een reviewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:35
Ik heb het ook geprobeerd via game pc naar laptop met lan kabel ertussen maar zat voor mijn gevoel toch wel wat delay in. Getest met Ducktales en Euro truck Simulator 2.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:55
Steam in-home streaming werkt perfect. Getest met o.a. Rift (mmo) en Lego Batman 2 DC heroes.

Het komt er op neer dat je normale pc alles rendered en vervolgens een x264 stream encode. Deze stream je vervolgens naar je andere pc. Op de andere pc worden de inputs opgevangen en doorgestuurd. Dit kan een muis/toetsenbord combo zijn maar ook een XBOX 360 controller om maar iets te noemen.

Ik heb dit getest op een AMD E-350 aangesloten via een powerline met de bandbreedte op 30Mbit (hoogste stand) ingesteld.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb er wisselende ervaringen mee. Heel soms gaat een signaal niet helemaal goed en kan je hebben dat bijvoorbeeld een muisbeweging blijft "hangen". Snelheid van decoden en coden is ook niet altijd even constant. Ik stream van een Windowsmachine naar m'n Linuxlaptop.

Het is wel een eitje om het aan de praat te krijgen overigen. Daar hoef je niet veel voor te doen.
En een ander leuk voordeel is dat je alle games kan streamen. Als je een niet-Steam-game toevoegt aan je Steam, dan kan je 'm streamen.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Alles staat en valt natuurlijk met de kwaliteit van je netwerk en je game pc... Je moet namelijk zowel de game kunnen draaien als een x264 encoder runnen. Maar met een i5 van 2011 of nieuwer is dat echt geen probleem.

De totale bandbreedte naar mijn HTPC zit via de powerline 21 MB/s (168 Mbit). Je kunt diagnostics aanzetten om te kijken waar het probleem zit. Daar kan ook slow encode of slow decode komen te staan.

Zie overigens dat er ondertussen een vinkje zit voor hardware encoding. Dat zou betekenen dat het via QuickSync en/of NVENC zou gaan lopen. Zal dat eens testen want ik heb wel NVENC (660 TI) maar geen QuickSync (P67 mobo).

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 30-01-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb het hier zojuist geprobeerd met een Core i5 NUC voorzien van Fedora Linux en mijn Core i7 met Win7 als game-host. Nadat ik de hardware encoding had ingeschakeld (vinkje zetten) werkte het goed en de vertraging is zeer klein. Voor een snelle shooter minder geschikt, maar voor veel andere games goed bruikbaar. Getest met Wolfenstein: A New Order, Supreme Commander: Forged Alliance, Faster Than Light, en FlatOut2 als Non-Steam game ging ook goed.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Overigens draai ik mijn htpc lekker op Windows 7. Je mist niks en maakt je leven een stuk makkelijker op gebied van beeld (dxva en silverlight voor netflix) en geluid.

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 30-01-2015 17:13 ]

Pagina: 1