Toon posts:

help Pentium g3258 en Moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan een msi H97 gaming 3 te kopen samen met de g3258 lijkt me dit een goed setje. Ik heb de nieuwste update van de bios al op mijn laptop gedownload om te kijken hoe het moest.
bij de update zat een text document, hierin zeiden ze dat er support was voor de g3258. Betekent dit
dat ik mijn pc niet kan booten zonder eerst met een andere cpu de bios te updaten???.
Ik denk het haast niet maar ik wou het toch ff weten voordat ik er een koop. :?

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Als er in je moederbord een oudere bios zit dan zal die waarschijnlijk niet booten met de G3258. Je kan vragen of de webshop het kan zien of voor je willen updaten, kan zijn dat er dan kosten aan verbonden zitten.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Verwijderd

Topicstarter
kan ik ook niet in de bios komen dan??

UPDATE:
ik heb alle versies gedownload en er werdt bij de laatste pas wat gezecht over de g3258.
er stond ''Enhanced CPU G3258 compatibility'' bij.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2015 16:03 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ligt er een beetje aan. Soms lukt het wel, soms lukt het niet. Als alleen de juiste namestrings nog ontbreken in de bios dan maakt het allemaal niet zoveel uit, maar als er bepaalde instructies niet herkend worden, dan zal het systeem niet booten.
Je kunt de gok nemen, ander even iemand zoeken die een CPU heeft die het ding support en dan ermee booten.

Verwijderd

Topicstarter
wat een onzin eigenlijk koop je een 1150 moederbord en cpu en dan lukt het nog steeds niet

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Onzin?

Ben juist blij. Anders had je voor iedere CPU een nieuw socket gehad en als je dan eens wilt upgraden moet je weer een ander bord kopen, nu hoef je enkel de bios te upgraden (mocht je nog met een te oude versie zitten).

Verwijderd

Topicstarter
Zal het wel lukken met de Z97 GAMING 3???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2015 17:03 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

http://www.msi.com/support/mb/Z97-GAMING-3.html#support-cpu
Als je 9718v21 hebt wel. Maar dat is hetzelfde verhaal als bij de H97.

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Zou gewoon dit bordje kopen - is gemaakt voor die pentium cpu
pricewatch: ASRock Z97 Anniversary
Review bij de buren ;)
http://nl.hardware.info/r...deaal-voor-bij-de-pentium

[ Voor 26% gewijzigd door calsonic op 24-01-2015 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
calsonic dat bord is het lelijkste wat ik ooit heb gezien

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:11:
calsonic dat bord is het lelijkste wat ik ooit heb gezien
Dan heb je nog niet veel borden gezien...
Je wilt een bord dat out-of-the-box goed werkt met die cpu en dat doet deze ;)

[ Voor 24% gewijzigd door calsonic op 24-01-2015 21:25 ]

• Neuron Collider
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-11-2025
Veel te duur bord voor goedkoop cpu.
H81 van MSI of gigabyte. Zoek het op.
Als het mooi moet zijn zal het ook kosten... stop je dat bord niet in een kast of doos?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn case heeft een glazen zijpaneel
En ik probeer mijn PC zoveel zwart rood mogelijk te houden

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
En hoe vaak wordt er naar gekeken?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maakt dat uit? Niet iedereen stopt z'n PC weg en vind dat een grijze bak meer dan prima is. Er zijn genoeg mensen die een nette build met een mooie kleurstelling kunnen waarderen, sommige bouwen zelfs een complete case om een specifiek moederbord heen. Dus wat dat betreft kan ik de keuze best voorstellen.

Gelukkig is zwart/rood een kleurstelling die zowel MSI, als Gigabyte als Asus en ik geloof ook BioStar hebben. Dus dat geeft wel wat meer keuze.

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 14:57
TERW_DAN schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:04:
Maakt dat uit? Niet iedereen stopt z'n PC weg en vind dat een grijze bak meer dan prima is. Er zijn genoeg mensen die een nette build met een mooie kleurstelling kunnen waarderen, sommige bouwen zelfs een complete case om een specifiek moederbord heen. Dus wat dat betreft kan ik de keuze best voorstellen.
Het maakt idd niet uit, maar ik vroeg mij het mij gewoon af.

Een mooie of bijzondere PC kan ik ook best waarderen en in dat geval zou ik kiezen voor de Antec open air pc-behuizing. Dan heb je iets moois om naar te kijken. Die zet je absoluut niet onder een bureau weg of in een kast.

Wat het inwendige betreft; dat moet voor mij functioneel zijn. Dat wil niet zeggen dat ik dat van andere niet kan waarderen! Begrijp me goed. ;)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Aub, zwart met rood en uit de doos compatibel :-)
pricewatch: Asus H81-Gamer

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 23:25
Leuk en aardig deze pentium maar snel is die niet. Koop beter een i3 of meteen een i5.
Groot verschil. Zelfs met overclock.

Daarnaast is een H81 genoeg voor deze CPU. Een budget cpu met een budget moederbord..
Pagina: 1