Ik zoek een?
ik zoek een mobo voor mijn htpc dan wel voor mijn game pc
Wat is je budget?
50 euroi
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
sta voor alles open
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
HTPC:
GAME PC:
De voeding is eigenlijk een http://www.overclock3d.ne...e_ii_tg700-u33_700w_psu/1 alleen staat die niet in de pricewatch.(wil ik uiteindelijk ook wel vervangen)
Nu ben ik dus opzoek naar een extra moederboard. Momenteel heb ik alles in de htpc kast zitten. Met nog een losse 4gb ram en de 700w voeding met een celeron cpu. Maar helaas kan de r9 290 zijn warmte niet lekker kwijt(de tri-x word 90graden tijdens gamen)(zonder gpu zijn de temp prima met) dus gaat hij naar de meterkast verbannen worden. En komt er een hdmi kabel naar mijn receiver. Ik gebruik vrijwel alleen een xbox 360 controller. En anders voldoet een draadloos toetsenbord/muis.
Nu zit ik zelf tussen een aantal moederborden te twijfelen
V&A aangeboden: ASRock Z68 Extreme3 Gen3
V&A aangeboden: ASRock P67 Extreme4
pricewatch: Gigabyte GA-H61M-USB3H
Als ik 1 van de 2 2de hands zal neem zal die in de gamepc komen en de b75 pro-m in de htpc.
Als ik de gigabyte neem zal die in de htpc komen. Voordeel is wel deze beter met zijn pci-e lanes overweg kan(als ik dat mogelijk ooit een keer doe) dan de b75 pro3-m nadeel is wel dat er geen garantie meer op zit.
Nadeel van de gigabyte voor mijn htpc is dat hij 4 sata-300 heeft. En dus niet volledige snelheid zal halen van de ssd(heeft/kan openelec daar iets mee) maar heeft wel gewoon 2 jaar garantie.
tevens zal ik over ong 2 maanden een mx100 256ssd halen voor in de gamepc.
dus wat is wijsheid? zijn er nog andere alternatieven binnen dit kleine budget?
als er nog vragen zijn hoor ik het graag.
ik zoek een mobo voor mijn htpc dan wel voor mijn game pc
Wat is je budget?
50 euroi
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
sta voor alles open
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
HTPC:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G1620 Boxed | € 33,20 | € 33,20 |
| 1 | Silverstone Grandia GD10 | € 86,50 | € 86,50 |
| 1 | Kingston KVR13N9S8/4 | € 34,76 | € 34,76 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Samsung 830 series SSD 64GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 214,36 | |
GAME PC:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570 Boxed | € 204,56 | € 204,56 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 279,- | € 279,- |
| 1 | Kingston KVR13N9S8K2/8 | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Tagan TG700-U35, 700W (ATX, EPS12V) | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 605,46 | |
De voeding is eigenlijk een http://www.overclock3d.ne...e_ii_tg700-u33_700w_psu/1 alleen staat die niet in de pricewatch.(wil ik uiteindelijk ook wel vervangen)
Nu ben ik dus opzoek naar een extra moederboard. Momenteel heb ik alles in de htpc kast zitten. Met nog een losse 4gb ram en de 700w voeding met een celeron cpu. Maar helaas kan de r9 290 zijn warmte niet lekker kwijt(de tri-x word 90graden tijdens gamen)(zonder gpu zijn de temp prima met) dus gaat hij naar de meterkast verbannen worden. En komt er een hdmi kabel naar mijn receiver. Ik gebruik vrijwel alleen een xbox 360 controller. En anders voldoet een draadloos toetsenbord/muis.
Nu zit ik zelf tussen een aantal moederborden te twijfelen
V&A aangeboden: ASRock Z68 Extreme3 Gen3
V&A aangeboden: ASRock P67 Extreme4
pricewatch: Gigabyte GA-H61M-USB3H
Als ik 1 van de 2 2de hands zal neem zal die in de gamepc komen en de b75 pro-m in de htpc.
Als ik de gigabyte neem zal die in de htpc komen. Voordeel is wel deze beter met zijn pci-e lanes overweg kan(als ik dat mogelijk ooit een keer doe) dan de b75 pro3-m nadeel is wel dat er geen garantie meer op zit.
Nadeel van de gigabyte voor mijn htpc is dat hij 4 sata-300 heeft. En dus niet volledige snelheid zal halen van de ssd(heeft/kan openelec daar iets mee) maar heeft wel gewoon 2 jaar garantie.
tevens zal ik over ong 2 maanden een mx100 256ssd halen voor in de gamepc.
dus wat is wijsheid? zijn er nog andere alternatieven binnen dit kleine budget?
als er nog vragen zijn hoor ik het graag.