All-round pc collega (600 euro)

Pagina: 1
Acties:

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:20
Het is inmiddels alweer een aantal jaren geleden dat ik mijn eigen pc samengesteld heb en nu werd mij gevraagd om een pc in elkaar te zetten voor een collega. Natuurlijk ben ik hiermee bereid, maar de complexiteit ligt het in dit geval in om een pc samen te stellen voor een bepaald bedrag.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij zal gebruikt worden voor all-round gebruik, zoals internetten, filmpjes kijken en soms een game. Het zijn personen die niet weten wat er in hun pc zit, maar het moet voor de periode dat ze de pc hebben gewoon goed werken. Zo is hij b.v. nu regelmatig bezig met counterstrike GO. Foto's bewerken voor prive gebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag 600 euro kosten. Maar gezien de selectie van componenten verwacht ik dat het met hun eisen een stuk minder kan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, het wordt een vervanger van een oude pc. Dit is een complete pc, maar de voeding is op dit moment kapot.
- HDD - pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB
- Case - Ik kan zo de kast niet online vinden, maar volgens mij is het een Enermax kast. Er past hier een Micro ATX board in. De voeding zal vervangen moeten worden. (http://imgur.com/Dk5Bupq)
- Wireless lan kaart (Sweex) pricewatch: Sweex LW057 Wireless LAN PCI Card 54 Mbps
- DVD-rom

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 171,-€ 171,-
1ASRock H81M-HDS€ 42,-€ 42,-
1Club3D Radeon R9 270 '14 Series€ 139,95€ 139,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 53,90€ 53,90
1Crucial MX100 128GB€ 61,01€ 61,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 534,81

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zelf zou ik wel een intel processor adviseren. Gezien dit prima in hun budget past ga ik voor een intel I5 ipv Intel i3. Wireless lan wouden ze op korte termijn vervangen voor bekabeld.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De moeilijkheidsgraad zit hem persoonlijk bij mij in het toekomstproof maken van de pc. Ik snap dat bij wijze van spreke deze pc straks geen farcry 6 op max settings gaat spelen, maar ze moeten wel even vooruit komen. Zo zie ik bij andere topics dat er b.v. een refurbished videokaart aangeraden wordt over een iets mindere nieuwe. Ik vraag me af of ze in dit geval hier de meerwaarde van zullen merken.

Ga je overklokken?
Nee, er wordt niet overgeclocked.

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Er past een R9 290 in dit budget: V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

Ik weet niet of ze 't nodig gaan hebben, maar het kan ;)

Voor de rest ziet het er netjes uit, die SSD kan wel beter. Een Crucial M550 256GB staat minder snel vol, is sneller en voordeliger dan een MX100 256GB. :)

¯\_(ツ)_/¯

• grote_oever
MasterPrutser schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:27:
Er past een R9 290 in dit budget: V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

Ik weet niet of ze 't nodig gaan hebben, maar het kan ;)

Voor de rest ziet het er netjes uit, die SSD kan wel beter. Een Crucial M550 256GB staat minder snel vol, is sneller en voordeliger dan een MX100 256GB. :)
Bedankt voor je reactie. Ik had dezelfde vraag ook eigenlijk in mijn openingspost.
Zo zie ik bij andere topics dat er b.v. een refurbished videokaart aangeraden wordt over een iets mindere nieuwe. Ik vraag me af of ze in dit geval hier de meerwaarde van zullen merken.
Ik zie veel vergelijkingen online mbt videokaarten, maar het is soms lastig in te schatten of het meerwaarde heeft voor een systeem.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-03 17:06
Hmmm voor de eisen van je collega zou ik er geen r9 290 ingooien maar eerder een wat grotere SSD ingooien. Voor 30 euro meer het dubbele aan opslagruimte. Die 128GBtjes lopen sneller vol dan je denkt.

Een r9 270 is ruim voldoende voor spellen als counterstrike. Of je collega moet serieus gaan gamen dan is het wel aan te raden om een wat stevigere videokaart te kopen.
Je zou ook kunnen gaan voor een hd 7950 van V&A. Dan heb je voor minder geld een nog wat krachtigere kaart.

V&A aangeboden: Club3D Radeon HD 7950

Erg fijn kaartje. Betrouwbare tweaker en nog garantie. Is een leuke deal. Een 7950 speelt alle huidige spellen op high/ultra.

Dan kun je met die 30 euro prijsverschil mooi dat 256GB SSDtje aanschaffen :)

• grote_oever
Baloes schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 15:31:
Hmmm voor de eisen van je collega zou ik er geen r9 290 ingooien maar eerder een wat grotere SSD ingooien. Voor 30 euro meer het dubbele aan opslagruimte. Die 128GBtjes lopen sneller vol dan je denkt.

Een r9 270 is ruim voldoende voor spellen als counterstrike. Of je collega moet serieus gaan gamen dan is het wel aan te raden om een wat stevigere videokaart te kopen.
Je zou ook kunnen gaan voor een hd 7950 van V&A. Dan heb je voor minder geld een nog wat krachtigere kaart.

V&A aangeboden: Club3D Radeon HD 7950

Erg fijn kaartje. Betrouwbare tweaker en nog garantie. Is een leuke deal. Een 7950 speelt alle huidige spellen op high/ultra.

Dan kun je met die 30 euro prijsverschil mooi dat 256GB SSDtje aanschaffen :)
Bedankt voor je reactie. Je suggestie is inderdaad een zeer goede. Ik zal er naar kijken.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 08:48
Ik zou voor deze kaart gaan:
V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X --- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

R9 290 is wat overkill. Als je deze R9 280X in dit systeem stopt kun je alle huidige games in 1080p op ultra/high draaien zonder problemen. En dus ook voorbereid op de toekomst.

• grote_oever
Xtuv schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 21:44:
Ik zou voor deze kaart gaan:
V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X --- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

R9 290 is wat overkill. Als je deze R9 280X in dit systeem stopt kun je alle huidige games in 1080p op ultra/high draaien zonder problemen. En dus ook voorbereid op de toekomst.
Bedankt, ik zie dat deze kaar 26 cm is. En dat is nu precies de ruimte die ik heb.. dus ik denk niet dat deze gaat passen, want volgens mij zitten de voedingsstekkers aan de achterkant. Zie ook dat de kaart die Baloes aanbied ook 26cm is.

[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 25-01-2015 13:22 ]

Pagina: 1