Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• abelprovily
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-06 11:08
Hallo, ik wil graag de Note 4 kopen, en zoals jullie weten is de officiele nederlandse versie de N910F. Nu heb ik via de pricewatch 2 nederlandse webshops gezien die ook de exynos variant verkopen, en het prijsverschil is minimaal. Ik heb veel zitten googelen over de verschillen tussen de 2 versies, en ik kom er maar niet uit, dus ik dacht laat ik maar zelf de vraag stellen. Sommigen zeggen dat de exynos 5433 een 32-bit chip is met Cortex A15 en A7 kernen, sommigen zeggen dat het een 64-bit chip is met cortex A57 en A53 kernen is, en sommigen zeggen dat het wel de laaste 2 kernen zijn, maar dat Samsung het 64bit gedeelte heeft uitgeschakeld, en dat we er niets van gaan merken als lollipop uit is. Wat is nu het geval?
In benchmarks scoort de exynos variant bijna constant beter, maar in de benchmarks worden alle 8 cores benut, iets wat ik niet snel zie geburen als ik gewoon whatsapp, facebook of chrome gebruik. In dat geval wordt er waarschijnlijk maar 1 core gebruikt, en de enkele cores van de snapdragon 805 lijken me sneller met 2.7 gigahertz dan de lager geklokte cores van de exynos? Welke zal dus in dagelijks gebruik sneller zijn?
Als laatste ben ik bezorgd om regio-lock. Ik heb de webshops al gevraagd of die erop zit bij de C variant, en of ik dan dus eerst een buitenlandse simkaart nodig heb om hem te kunnen gebruiken, maar heb nog geen antwoord gekregen. Weet iemand van jullie daar antwoord op?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Je vergeet nog het kopje garantie. Al ik het zo lees is er geen echte reden om niet de officiele variant hier te kopen, dus lekker daarvoor gaan, daarbij zal er meer mods te verwachten zijn voor de Snapdragon processor omdat de drivers daarvan wel gewoon beschikbaar zijn.

• abelprovily
De exynos is bij belsimpel te bestellen, en heb net een antwoord gehad, namelijk dat die gewoon met alle nederlandse simkaarten te gebruiken is. Als je het gewoon in Nederland bestelt, heb je er toch wettelijk garantie op?

Verwijderd

De exynos heeft in ieder geval een wolfson dac in tegenstelling tot de snapdragon.

Ook is de exynos altijd in zuid korea gemaakt. Terwijl sommige snapdragons ook China worden gemaakt. Dus als je om medewerkers welzijn denkt is de exynos ook meer ethisch verantwoord.

• abelprovily
2 punten die me nog meer voor de exynos laten kiezen. Ik hou erg van goede kwaliteit geluid en iedere verbetering is voor mij een pluspunt. Ook vind ik het een fijne gedachte dat er (minder) mensenrechten worden geschonden bij het produceren van de C.