nog een topic over search

Pagina: 1
Acties:

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 00:51
Dat moet de 6000 nogwat'ste zijn. Zoeken met onze eigen search (nu even niet met onno aankomen) is nogal onhandig. Een paar ideeen om het wat te verbeteren:

• Zoeken met een restrictie van aantal reacties. Dit kan helpen als je voor 'snel een simpel antwoord op een simpele vraag' zoekt. Dan hoef je geen topics met meer dan 10 posts ofzo. Hetzelfde als je op zoek bent naar een al lang lopende interessante discussie waarvan je weet dat ie meer dan 100 posts heeft. Ik denk dat dit het zoeken dan een stuk makkelijker maakt.

• Zoeken met 3 letters, maar das al zo vaak terug gekomen..

• Zoeken met meerdere woorden. (misschien kan dat al, maar ik kan niet vinden hoe). Steeds als je meer dan 1 search woord intikt, krijg je resultaten van beiden. Dat helpt niet zo als je naar iets specifieks zoekt. Is het misschien mogelijk dat er een soort +/- systeem bij kan, zoals [insert your fav zoekmachine hier].

• Zoeken met datumrestricties. Voor als je op zoek bent naar een niet te oud topic (bv laatste maand).

• Aantal posts laten zien (ook al is dat een dag verouderd, het geeft toch een indicatie.. voor de oudere topics dan)

edit:
typo's +1tje meer

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Op donderdag 14 juni 2001 15:21 schreef SilentStorm het volgende:
Dat moet de 6000 nogwat'ste zijn. Zoeken met onze eigen search (nu even niet met onno aankomen) is nogal onhandig. Een paar ideeen om het wat te verbeteren:

• Zoeken met een restrictie van aantal reacties. Dit kan helpen als je voor 'snel een simpel antwoord op een simpele vraag' zoekt. Dan hoef je geen topics met meer dan 10 posts ofzo. Hetzelfde als je op zoek bent naar een al lang lopende interessante discussie waarvan je weet dat ie meer dan 100 posts heeft. Ik denk dat dit het zoeken dan een stuk makkelijker maakt.

• Zoeken met 3 letters, maar das al zo vaak terug gekomen..

• Zoeken met meerdere woorden. (misschien kan dat al, maar ik kan niet vinden hoe). Steeds als je meer dan 1 search woord intikt, krijg je resultaten van beiden. Dat helpt niet zo als je naar iets specafieks zoekt. Is het misschien mogelijk dat er een soort +/- systeem bij kan, zoals [insert your fav zoekmachine hier].

• Zoeken met datumrestricties. Voor als je op zoek bent naar een niet te oud topic (bv laatste maand).
Ik denk dat een dergelijk aantal functies ook meteen van invloed is op de load. Bij een zoekactie hoeft nl. niet meer door alle records gezocht te worden i.g.v. datum restrictie.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

wat ik graag zou willen zien is, dat ik OOK de SG kan doorzoeken met de search, als ik daar wel toegang tot heb. Nu word deze niet meer weergegeven in de list.

"You're only as good, as what you did last week."

• SilentStorm
ja, die is ook fijn.

en met andere search (t.net search that is), is het ook fijn als je op gebruikersnaam zou kunnen zoeken, om nog te kijken of iemand wat op jou uitspraken gereageerd heeft..

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 14 juni 2001 15:21 schreef SilentStorm het volgende:<li> Zoeken met 3 letters, maar das al zo vaak terug gekomen..
</li>
...en dat kan dus ook al een tijdje gewoon...
<li> Zoeken met meerdere woorden. (misschien kan dat al, maar ik kan niet vinden hoe). Steeds als je meer dan 1 search woord intikt, krijg je resultaten van beiden.
</li>
Uh.. volgens mij werkt de search hier nu met AND. En dat is, zo lang je zelf geen AND's en OR's kunt gebruiken, de beste oplossing.

• SilentStorm
met 3 letters: he verrek.. hoe lang is dat zo?

AND geprobeerd: ja zo kun je idd met meerdere search items komen. Het staat alleen nergens... NOT zou ook wel handig zijn in dit geval.

Wat bedoel je met: 'zolang je zelf geen AND's en OR's kunt gebruiken'?

• Onno
  • Niet online
Op donderdag 14 juni 2001 18:01 schreef SilentStorm het volgende:
Wat bedoel je met: 'zolang je zelf geen AND's en OR's kunt gebruiken'?
Je kunt zelf niet bepalen of je keywords wilt AND'en of OR'en. "(bla OR bla) AND bla" is niet iets wat hier mogelijk is. Alleen "bla bla bla", wat het resultaat van "bla AND bla AND bla" op moet leveren.

• SilentStorm
mm je moet hier wel met bla AND bla werken om op meerdere topics te zoeken (heb ik net geleerd :)) Maar als AND kan, kun je toch ook gemakkelijk OR en NOT implementeren? wat is daar het probleem bij (behalve stukkie scripten)?
En als dat kan, kun je toch ook + gebruiken ipv AND? +bla -> bla AND, -> bla AND NOT
met een beetje prutsen kun je daar wel wat van maken

edit:
Je kunt zelf niet bepalen of je keywords wilt AND'en of OR'en. "(bla OR bla) AND bla" is niet iets wat hier mogelijk is. Alleen "bla bla bla", wat het resultaat van "bla AND bla AND bla" op moet leveren.
Das toch bij je eigen search?

• Onno
  • Niet online
Op donderdag 14 juni 2001 18:09 schreef SilentStorm het volgende:
mm je moet hier wel met bla AND bla werken om op meerdere topics te zoeken
Uh? 'AND' doet hier niets hoor. Als jij op 'a AND b' wilt zoeken moet je 'a b' invullen.

• SilentStorm
als ik 'soundblaster live' intik krijg ik bijna 1200 resultaten.
als ik 'soundblaster and live' intik zijn dat er ongeveer 200 (125 om precies te zijn).

volgens mij doet ie het..

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op donderdag 14 juni 2001 18:20 schreef SilentStorm het volgende:
als ik 'soundblaster live' intik krijg ik bijna 1200 resultaten.
als ik 'soundblaster and live' intik zijn dat er ongeveer 200.

volgens mij doet ie het..
LOL :) Er zijn 1200 topics waar 'soundblaster' en 'live' in voorkomt en 200 topics waar voorgaande woorden EN 'and' in voorkomt.

• SilentStorm
blijft nog over:

• Zoeken met een restrictie van aantal reacties.
• Zoeken met datumrestricties.
• Aantal posts laten zien
• zoeken op gebruikersnaam bij t.net

en op meerdere termen zoeken kan dus makkelijker..

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Waarom zou je inhemelsnaam willen zoeken op een post met X aantal reacties. Ik zie daar het nut niet van in :?

Restrictie op datum kan ik misschien wel makkelijk ja.

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• SilentStorm
niet met X aantal reacties, maar met max of min aantal reacties. bovenin staat waarom. Het is errugh makkelijk om daarop het topic dat je zoekt te vinden, als je weet dat ie al X topics had toen je er de laatste keer was.

• SilentStorm
^^

• SilentStorm
nog even kijken of er nog interesse is..

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:12

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 22 juni 2001 14:01 schreef SilentStorm het volgende:
nog even kijken of er nog interesse is..
Die is er wel hoor, 't is nu alleen even afwachten of Topix de search gaat aanpassen. Ik heb uit 1 van die andere 1000 draadjes begrepen dat ze er mee bezig zijn, dus kunnen we beter even afwachten wat daar allemaal in geimplementeerd is...

Exact expert nodig?

• SilentStorm
ok.. geen linkje meer zeker?

Pagina: 1