Ik ben voornemens een nieuwe pc aan te schaffen die de nodige jaren mee kan en welke ik kan gebruiken voor een eigen home lab (ESXi op vmware workstation), maar ook voor zaken als photoshop en uiteraard de alledaagse dingen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Homelab bouwen met vmware Workstation en ESXi. Meerdere vm's deployen en vCloud en NSX uitproberen. Verder wil ik mijn foto's af en toe kunnen bewerken met Adobe Photoshop en wil ik uiteraard de alledaagse dingen doen. Gamen doe ik in principe niet, daar heb ik een xbox voor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximumprijs in gedachten dus laat me nog even verrassen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik 2 SSD's nodig heb. 1 voor OS applicaties etc. en 1 voor vm's. Verder een HDD voor muziek etc. en evt. backup. Verder een hoop geheugen voor het draaien van allerlei vm's.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een stil systeem willen
Ga je overklokken?
Dat weet ik nog niet zeker maar wil de mogelijkheid wel hebben
Wat vinden jullie van het systeem. Volgens mij moet ik het zo kunnen redden met wat ik wil of hebben jullie nog andere nuttige tips.
Alvast bedankt voor de reacties.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Homelab bouwen met vmware Workstation en ESXi. Meerdere vm's deployen en vCloud en NSX uitproberen. Verder wil ik mijn foto's af en toe kunnen bewerken met Adobe Photoshop en wil ik uiteraard de alledaagse dingen doen. Gamen doe ik in principe niet, daar heb ik een xbox voor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximumprijs in gedachten dus laat me nog even verrassen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik 2 SSD's nodig heb. 1 voor OS applicaties etc. en 1 voor vm's. Verder een HDD voor muziek etc. en evt. backup. Verder een hoop geheugen voor het draaien van allerlei vm's.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 317,95 | € 317,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97-D3H | € 92,90 | € 92,90 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 207,95 | € 207,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 34,95 | € 34,95 |
| 2 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 127,95 | € 255,90 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 20,99 | € 20,99 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 74,95 | € 74,95 |
| 2 | Samsung 840 EVO 250GB | € 110,95 | € 221,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.423,39 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een stil systeem willen
Ga je overklokken?
Dat weet ik nog niet zeker maar wil de mogelijkheid wel hebben
Wat vinden jullie van het systeem. Volgens mij moet ik het zo kunnen redden met wat ik wil of hebben jullie nog andere nuttige tips.
Alvast bedankt voor de reacties.