Toon posts:

Andere onderdelen in een oude pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Andere processor/videokaart

Wat is je budget?
300

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb al een aantal jaar een pc met de volgende onderdelen:
CPU: Intel Core i7 920 @ 2.67GHz
RAM: 6 GB DDR3 @ 533MHz
MB: Acer FX58M
Video: GTX 560 Ti

Nu merk ik dat de computer trager begint te worden. Mijn vraag is of het nog voordelig is om een andere processor/videokaart aan te schaffen voor 300? euro (hoeft niet nieuw). Of dat ik beter een nieuwe computer kan samenstellen voor 800 euro?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:11
[b]Sjoke91 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:15:
Nu merk ik dat de computer trager begint te worden.
Trager in wat?

Verwijderd

Topicstarter
Trager in alles, opstarten van computer, opstarten van programma's en gamen. Mijn idee was dat het door de processor kwam, maar ik heb er niet echt veel verstand van.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-02 19:18

dodo79

witte dikke tonnie

zet er eens een ssd in als bootschijf, dan vliegt deze bak weer.

omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
dodo79 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:30:
zet er eens een ssd in als bootschijf, dan vliegt deze bak weer.
Heb ik ook al aan gedacht, maar volgens mij kan op dit moederbord geen SSD. Ik heb dat een keer opgezocht en toen werd er op een forum gezegd dat dit niet mogelijk was.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tuurlijk kan er op dat moederbord een SSD. Dat kan op ieder bord van de afgelopen 15 jaar ofzo.

• NitroX infinity
  • Laatst online: 12:04
Is dit zo'n fabriekscomputer van Acer? Dan zou je misschien beter een geheel nieuwe PC kunnen kopen omdat de voeding een limiterende factor kan zijn en het moederbord een whitelist kan bevatten waardoor er alleen specifieke onderdelen op aangesloten kunnen worden.

En een moederbord voor socket 1366 is duur, zowel nieuw als tweedehands. Als je daar de prijs van voeding, ssd en videokaart bij optelt, kun je net zo goed een nieuw systeem samenstellen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-02 19:12
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:28:
[...]

Trager in alles, opstarten van computer, opstarten van programma's en gamen. Mijn idee was dat het door de processor kwam, maar ik heb er niet echt veel verstand van.
Windows opschonen wil nog wel eens helpen. Heb je een grote schoonmaak met bv ccleaner of een herinstallatie van windows al eens geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:56:
Is dit zo'n fabriekscomputer van Acer? Dan zou je misschien beter een geheel nieuwe PC kunnen kopen omdat de voeding een limiterende factor kan zijn en het moederbord een whitelist kan bevatten waardoor er alleen specifieke onderdelen op aangesloten kunnen worden.

En een moederbord voor socket 1366 is duur, zowel nieuw als tweedehands. Als je daar de prijs van voeding, ssd en videokaart bij optelt, kun je net zo goed een nieuw systeem samenstellen.
Ja deze heb ik ooit een keer bij de mediamarkt gekocht, de acer m7720. Maar ik heb er al een keer een andere voeding en videokaart in gezet. Volgens mij een 600watt voeding en de GTX 560 Ti.

En moet ik ook andere kabels kopen om een SSD aan te sluiten?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je geen SATAkabels meer hebt zul je die er eentje bij moeten halen.

• NitroX infinity
Welk merk en welk type voeding heb je?
Welke videokaart zat er voor die GTX 560 Ti in?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
ATI Radeon 4650 en de voeding is Corsair TX650

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dus geen 560Ti?

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:24

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

SSD kopen en je huidige schijf formatteren en hergebruiken als 2e disk of zelfs uit het systeem laten. Dit klinkt alsof je in ieder geval een frisse herinstall van windows nodig hebt, en dat dat al veel van 'klachten' oplost. Wil je ook nog meer gameperformance dan zal er een nieuwe GPU in moeten. Dan kom je nog wel een eindje met deze i7.

youtube.com/@hisrep

• NitroX infinity
Jawel, die Radeon was de vorige.

Gezien dit, denk ik niet dat een whitelist iets is om je zorgen over te maken.

SSD; pricewatch: Crucial M550 2,5" 256GB
GPU;
V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X --- REFURBISHED DUS ALS NIEUW
of
V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

En als je een nieuwe videokaart wilt van nVidia is een GTX 750 Ti al een stuk krachtiger dan die GTX 560 Ti. En een GTX 960 al helemaal.

[ Voor 8% gewijzigd door NitroX infinity op 24-01-2015 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:26:
[...]

Gezien dit, denk ik niet dat een whitelist iets is om je zorgen over te maken.

SSD; pricewatch: Crucial M550 2,5" 256GB
GPU;
V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X --- REFURBISHED DUS ALS NIEUW
of
V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

En als je een nieuwe videokaart wilt van nVidia is een GTX 750 Ti al een stuk krachtiger dan die GTX 560 Ti. En een GTX 960 al helemaal.
Ik was vorige week assassins creed unity aan het proberen, maar deze liep helemaal niet. Zelfs niet op de laagste graphics en resolutie. Hij haperde heel erg en grafisch zag het er ook niet echt mooi uit. Hierdoor dacht ik dat de processor de boosdoener was.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

NitroX infinity schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:26:
[...]

Ah idd, ik had het verkeerd gezien.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 15:11:
[...]

Ik was vorige week assassins creed unity aan het proberen, maar deze liep helemaal niet. Zelfs niet op de laagste graphics en resolutie. Hij haperde heel erg en grafisch zag het er ook niet echt mooi uit. Hierdoor dacht ik dat de processor de boosdoener was.
Zo'n i7 920 is nog steeds een best aardige CPU hoor. Daarmee zou je op zich dit prima mee moeten kunnen draaien.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 15:41:
[...]

Ah idd, ik had het verkeerd gezien.

[...]

Zo'n i7 920 is nog steeds een best aardige CPU hoor. Daarmee zou je op zich dit prima mee moeten kunnen draaien.
Ik heb via can you run it even gecontroleerd, en bij AC Unity geeft hij al aan dat de cpu en videokaart voor het minimale te slecht zijn.

Maar mijn vraag is eigelijk: Een betere processor via marktplaats en een nieuwe videokaart en ssd, voor ongeveer 300 euro. Of kan ik beter investeren in een nieuwe pc?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wat ik zo snel kon vinden was dat er een 2500K nodig is om het te draaien. Dan lukt dat met een 920 ook wel.

• NitroX infinity
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 15:50:
[...]

Ik heb via can you run it even gecontroleerd, en bij AC Unity geeft hij al aan dat de cpu en videokaart voor het minimale te slecht zijn.

Maar mijn vraag is eigelijk: Een betere processor via marktplaats en een nieuwe videokaart en ssd, voor ongeveer 300 euro. Of kan ik beter investeren in een nieuwe pc?
Het is zonde om voor dit systeem een betere processor te kopen want zoveel beter zijn ze niet.

Als je ACU wilt spelen dan is een GTX 970 de betere optie (hoewel die geheugenproblemen heeft) of een R9 290.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:00:
Wat ik zo snel kon vinden was dat er een 2500K nodig is om het te draaien. Dan lukt dat met een 920 ook wel.
NitroX infinity schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:11:
[...]

Het is zonde om voor dit systeem een betere processor te kopen want zoveel beter zijn ze niet.

Als je ACU wilt spelen dan is een GTX 970 de betere optie (hoewel die geheugenproblemen heeft) of een R9 290.
Ik denk dat ik dan voor de ssd en de R9 290 ga. Als ik dan later toch een nieuw systeem ga kopen, kan ik die 2 daar ook voor gebruiken.

En ik zag een processor op marktplaats, vandaar dat ik het vroeg. Als je die processor voor een goede prijs kan overnemen, dan is het misschien de moeite wel waard? Deze processor is een i7 960 3,2GHz, ik weet niet of dat veel verschil zal maken met de cpu die er nu in zit?

• NitroX infinity
Dat is zo'n 500MHz verschil. Voor €25 misschien wel waard maar meer zou ik er niet voor betalen.

Kan jouw processor niet overgeklokt worden? 3GHz moet dan wel te doen zijn met goede koeling.

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:29:
Dat is zo'n 500MHz verschil. Voor €25 misschien wel waard maar meer zou ik er niet voor betalen.

Kan jouw processor niet overgeklokt worden? 3GHz moet dan wel te doen zijn met goede koeling.
Ik weet niet hoe overklokken werkt, is dit moeilijk? Dan moet ik wel de koeling vervangen, er zit nu alleen een standaard koeling in.

Hoe kom ik te weten of mijn processor overgeklokt kan worden?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De meeste moederborden hebben die opties wel in de bios zitten, maar bij de meeste OEMsystemen ontbreken deze. Als dat zo is dan ben je een stuk beperkter in wat je kunt doen.

Standaardkoeling van de i7 920 is redelijk, maar als je wilt gaan OCen moet je er echt wel iets fatsoenlijks opzetten.
Pagina: 1