[HELP] Windows 8 OEM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benkei123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-07-2023
Hallo, ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een ASUS S200E waarvan de HD aan het overlijden is (het werkt nog, maar onstabiel), Ik wil deze vervangen, maar kan niet achterhalen op internet hoe ik dit moet doen doordat dit een OEM versie is.

Ik ben momenteel aan het upgraden naar Windows 8.1, maar doordat ik net opnieuw heb geïnstalleerd is nog maar de vraag of ik die upgrade voor elkaar krijg door de brakke HD. De upgrade zou mij in staat moeten stellen om de "Create Media" voor Windows 8.1 te gebruiken om opnieuw te installeren nadat ik de HD vervangen heb. Klopt dat?

Ik heb al geprobeerd om via de Windows 8 update tool een installatiemedia te creeëren, maar dat mag niet met een OEM key van Windows.

Mocht de upgrade niet lukken (of mij sowieso niet helpen), hoor ik graag hoe ik een Windows 8 installatiemedia kan creeëren om alsnog Windows 8 op de nieuwe HD te zetten (of een verwijzing naar een how-to op internet). Ik kom er helaas niet uit.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Volgens mij kun je Windows 8 downloaden vanaf de MS site.

http://lifehacker.com/how...vd-or-usb-drive-505769939

[ Voor 45% gewijzigd door Da.Rock op 24-01-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:19
http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

Met dit tooltje kan je windows 8.1 instalatiemedia downloaden. Kies wel de juiste versie (heb je geen code voor windows 8 pro, download dan ook niet windows 8 pro) en je kan je windows 8.0 oem key bij install opgeven bij een windows 8.1 installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
En anders via 1 van de vele minder legale sites.. Uiteraard wel even de MD5 checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:03

AzzKickah

06-CENSORED

xFeverr schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:32:
http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

Met dit tooltje kan je windows 8.1 instalatiemedia downloaden. Kies wel de juiste versie (heb je geen code voor windows 8 pro, download dan ook niet windows 8 pro) en je kan je windows 8.0 oem key bij install opgeven bij een windows 8.1 installatie
Goh. Met dat tooltje gaat het zo ontzettend makkelijk en rechttoe rechtaan dat het aanvoelt als een warez appje :D Oh moet je Windows hebben? Hang on. En hups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benkei123
Hi Da.Rock, FYI: jouw optie werkt niet omdat hij dat niet doet met een OEM versie. Had ik al geprobeerd namelijk. :-)

XFeverr, zeker weten dat dat werkt? Ik maak me zorgen dat de windows 8.0 OEM key dus niet voldoende zou zijn. Zou top zijn, want die USB heb ik al af en hier liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Benkei123 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:37:
Hi Da.Rock, FYI: jouw optie werkt niet omdat hij dat niet doet met een OEM versie. Had ik al geprobeerd namelijk. :-)

XFeverr, zeker weten dat dat werkt? Ik maak me zorgen dat de windows 8.0 OEM key dus niet voldoende zou zijn. Zou top zijn, want die USB heb ik al af en hier liggen.
Als je met dit tooltje een usbtje heb gemaakt moet dat wel werken. Je kan het ook nu testen of het werkt? Het vragen om de productcode komt voor het vragen op welke partitie je wil installeren. En als hij er niet naar vraagt heeft hij het uitgelezen uit de bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
AzzKickah schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:36:
[...]

Goh. Met dat tooltje gaat het zo ontzettend makkelijk en rechttoe rechtaan dat het aanvoelt als een warez appje :D Oh moet je Windows hebben? Hang on. En hups.
Zoals het hoort dus :p en het is van microsoft, anders had ik het ook niet geloofd inderdaad. Maar dit tooltje werkt ook alleen als je windows 8.1 heb draaien en geactiveerd heb. Dus ze checken min of meer wel een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:18

FCC

Benkei123 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:37:

Dat tooltje van Xfeverr is alleen voor 8.1 hé? En ik begrijp uit jouw verhaal dat je een herstelmedium voor 8.0 wil hebben (toch?). Via het configuratiescherm, optie 'herstel' kan je een image maken van je huidige 8.0 systeem en een opstartschijf/stick. Hiermee kan je de boel op een nieuwe schijf weer installeren en dan de upgrade naar 8.1 doen. Let op: je hebt zowel de opstartschijf/stick als het image nodig!

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benkei123
FCC-gast, was ik idd bang voor dat het alleen werkte als je al 8.1 had... maarrrr, het werkte.

Misschien komt dat omdat ik die laptop ooit al op 8.1 had draaien en laatst opnieuw installeerde, waardoor hij terugging naar 8.0 maar dit toch ergens geregistreerd stond. Dat durf ik niet te zeggen.

Overigens, helaas pindakaas. De HD was idd stuk - als ik de hoek van de laptop veranderde, dan liep hij vast of als hij vast zat, ging hij dan juist weer lopen (bijv. bij afspelen films). Dat blijkt nu niet het enige probleem te zijn.

Nu blijkt hij er nog steeds uit te knallen. Ik ben bang dat er iets is met de elektriciteitstoevoer of iets dergelijks. :-(

[ Voor 3% gewijzigd door Benkei123 op 26-01-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 17:28

Fe®

Xblive: Fer Lets Rock

Ik had ook dit probleem , en nu weer windows draaien zonder opgave van key ( zat in de bios ) met hulp van xfeverr zijn oplossing ! Asus s400ce

Walking on the bright side of life

Pagina: 1