Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-08 14:46
Hallo allemaal,

Ik wil graag een barebone pc kopen: zotac zbox ci320 plus.
Ik wil met deze barebone graag gamen enz.

Mijn vraag is: is deze goed voor gamen of moet ik er nog componements bijkopen?

En ook: is hij upgradeable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, wat voor games is de vraag. Er valt hier bar weinig aan uit te breiden, en het is ook geen barebone PC, het is meer een embedded machine met een Atom (= niet de grootste game-krachtpatsers), eMMC-stijl flash geheugen (trager dan een SSD en HDD, maar snellere seek dan een HDD dus toch sneller voor veel dagelijkse taken zoals browsen), en een IGP.

Als je dit koppelt aan een remote machine en alleen via Steam Remote Play gaat spelen kan het nog aardig werken misschien. Browsergames zullen ook wel er op draaien. Maar meer? Naaah. Je kan er meer geheugen in stoppen, dat is alles.

Begin eens bij stap 1, en het template zoals dat op Nieuw: topic templates staat in te vullen.

* Wat zoek je (computer om spelletjes op te doen?
* Wat wil je doen (videobewerking met product X, spelletje Y, spelletje Z)
* Het moet (een sauna kunnen stoken, heel koel zijn, net zoveel geluid maken als een 747, 0db geluid maken)
* Dit budget
* Dit al gevonden (lijstje)

Voor tips/ideeën over GamePC builds, kijk hier eens: reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2015

En nogmaals: een browsergame/patience is wat anders dan World of Warcraft/Diablo 3/Starcraft 2 competetief of die knalspelletjes.

[ Voor 13% gewijzigd door Umbrah op 24-01-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Voor zo'n MSI barebone kan je ook net zo goed een Bitfenix Phenom nemen...

Edit: die Zotac, een Celeron + 2GB RAM, en dan gaming... :N

[ Voor 10% gewijzigd door MK_ op 24-01-2015 12:19 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Wat als ik een msi nightblade b85 koop, welke componements moet ik er dan nog bij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Sowieso een processor, werkgeheugen, harde schijf/ssd en eventueel een gpu.

Maar zo lang we niet weten wat je er mee wilt kunnen we er niet veel over zeggen.

edit:
wil je sowieso perse een dergelijk formaat kast?
Die MSI is imo aardig aan de prijs. 300 euro voor een kast, mobo en voeding. Dat kan voor de helft. als je gewoon een normaal formaat kast neemt bijvoorbeeld

edit2:
In zelfbouw kun je ook met dat formaat makkelijk goedkoper uitkomen

[ Voor 50% gewijzigd door timberleek op 24-01-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat is je doel met die barebones? Is een barebone een doel? Wil je iets kleins? Iets zuinigs? Iets goedkoops? En dan nog: wat wil je er mee doen? Je stelt alleen maar vragen, maar geeft geen antwoorden - zo kunnen we je niet helpen. Heb je al wat van mijn links geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypod13
Ik wil graag een barebone die ik kan upgraden voor gamen, en ik willen barebone vanwege voor op: lan-party's, op vakantie, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Dan zoek je niet perse een barebone, maar vooral een kleine pc.
Een barebone is een kast+moederbord+voeding die je zo koopt waar je enkel nog een processor, ram en een schijf aan toevoegt.

Maar je kan dus net zo goed zelf iets samenstellen. Die MSI barebones vind ik zelf aardig aan de prijs.

Maar dan weten we alsnog niet wat je ermee gaat doen.

Je wilt graag een kleine build ivm meenemen --> dan kom je uit op een mini-itx build. Dan krijg je zo'n soort build: reviews: Desktop Best Buy Guide: januari 2015

Je wilt duidelijk gaan gamen.
- Wat voor games?
- wat voor monitor (resolutie)
- Wat voor eisen heb je aan je games? Moet alles op ultra kunnen draaien, of is medium/high ook goed?

En ook heel belangrijk:
- Wat is je budget?

Zonder die info kunnen we niets zinnigs zeggen. Dan kunnen we builds bedenken die duizenden euro's kosten maar waarschijnlijk totaal niet aansluiten op jouw wensen (en budget).

[ Voor 33% gewijzigd door timberleek op 24-01-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 12:44

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

wil je echt een barebone of is een kleine PC ook voldoende? er zijn namelijk ook kleine PC-kasten, waarop je wel echt kunt gamen. anders moet je pricewatch: Gigabyte BRIX Gaming GB-BXA8G-8890 zoiets halen.

en wat denk je bij compact? denk je dan 15x15x5 (Lxbxh), of is 35x20x15 ook goed?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Lars,
welkom op het forum. Graag wijs ik je op de aanwijzingen van je forumgenoten hiervoor, zoals Umbrah en timberleek hiervoor. Het is nu totaal onduidelijk wat je precies wil, wat het mag kosten etc. Dit komt omdat je de standaard layout om onduidelijke redenen hebt verwijderd. Nu wordt het een vraag en antwoord topic. Dat is niet de bedoeling. Laat de standaardvragen staan, beantwoord ze zo uitgebreid mogelijk, dus "gamen" is te weinig, welke games, welke instellingen, welke resolutie. Waarom wil je een barebone? etc etc.

Kom vervolgens zelf met een voorzet, welke barebones heb je al gevonden, wat zijn de plus- en minpunten. Zijn er misschien alternatieven. Pas dan kan er zinnig advies worden gegeven.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.