Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Door een stroomstoring lijkt mijn TP-Link WA830RE gereset te zijn. Nu heeft iemand anders hem een keer voor mij ingesteld en dat leek niet zo heel makkelijk. Echter ben ik zelf aan de slag gegaan om het een en ander te doen. Verschillende tutorials gevonden maar ik kom er niet uit. Wie kan mij helpen/vertellen wat ik moet doen.

Wat ik heb gedaan:
- De range extender met een UTP kabel aan mijn pc gedaan en de quick setup uitgevoerd (anders kom ik niet op de extender). Hier heb ik mijn draadloos netwerk gekozen en wachtwoord voor ingevoerd. Daarna losgekopeld van mijn pc en aan de switch aangesloten en mijn vaste pc weer verbonden met internet. Nu vind mijn vaste pc ook geen internet meer en de range extender geeft aan dat hij geen netwerk heeft gevonden. Ik ben wat bezig geweest met instellen van gateways etc maar hier heb ik eigenlijk te weinig verstand. Getracht om de tutorials te volgen maar grote kans dat ik het verkeerd begreep.
Nu zag ik ook deze tutorial voorbij komen maar er wordt niet echt uitgelegd waarom je wat moet invullen dus geen idee of ik het dan juist doe (maar ga ik vanavond maar eens proberen)

Nu meen ik mij te herinneren dat hij bepaalde dingen heeft gedaan met static ipadressen, subnets, gateways en weet ik veel wat maar daar heb ik niet echt veel verstand van. Ook ivm een DHCP server die er wel of niet is etc.

Ik zag op mijn UPC modem geen WPS knop zitten waar een aantal mensen het over hadden om hem zo snel te verbinden. Die optie lijkt dus niet mogelijk?
Heb dus een switch. UPC modem --> TL-SG1005D switch --> 2 pc's + WA830RE op de switch.

Het idee is dus dat wanneer ik boven ben, waar de extender komt te staan, het signaal van dit apparaat gepakt wordt en mijn tablets/telefoons daar mee verbinden.

Wie kan mij in simpele bewoording uitleggen wat ik fout doe en wat ik moet doen (en welke gegevens jullie nog meer nodig hebben om dit te weten).

[ Voor 7% gewijzigd door thewizard2006 op 24-01-2015 10:54 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Iemand die een suggestie heeft wat ik moet doen om dit te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
Naar mijn idee wil je hem als accespoint laten fungeren en niet als range-extender aangezien je hem bekabeld aansluit op de switch

Aangezien je hem als accespoint wilt gebruiken moet je vermoedelijk niet de standaard handleiding volgen aangezien de standaard handleiding alleen de range-extender functionaliteit zal beschrijven

Mogelijk helpt die term je op weg, zelf heb ik geen WA830 staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ok dat zal ik eens proberen dan. Zijn er dan nog zaken waarmee ik rekening moet houden? Ip ranges? Subnet masks? etc.
Wat is dan eigenlijk het grote verschil tussen een range extender en een acces point? Ik was namelijk in de veronderstelling dat ik het bereid (range) van mijn wifi modem wilde vergroten (extenden). Dus dat ik daar dan de range extender voor zou gebruiken.