Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS2110ful
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06-2021
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe computer te gaan bouwen, maar ik wil wel dezelfde windows gebruiken die ook op mijn huidige pc zit. Kan ik echter de code van de Windows die nu nog op mijn huidige pc zit gebruiken om op de toekomstige pc windows te installeren? Of kan ik beter gaan klonen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Clonen en op een nieuwe computer met andere hardware kun je vergeten. Windows op de nieuwe zetten ligt er aan wat voor versie je hebt ;) OEM in princiepe niet.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:13
Moet wel lukken. Kan zijn dat je hem niet geactiveerd krijgt, maar dan moet je even bellen met Microsoft. Dan krijg je vermoedelijk een computer aan de lijn en moet je je activatiekenmerk doorgeven. De computer genereert dan weer een nummer wat jij moet invoeren, en dan is je Windows geactiveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS2110ful
ThinkPadd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 10:42:
Moet wel lukken. Kan zijn dat je hem niet geactiveerd krijgt, maar dan moet je even bellen met Microsoft. Dan krijg je vermoedelijk een computer aan de lijn en moet je je activatiekenmerk doorgeven. De computer genereert dan weer een nummer wat jij moet invoeren, en dan is je Windows geactiveerd :)
Is je activatiekenmerk hetzelfde als je product-key?

[ Voor 80% gewijzigd door DS2110ful op 24-01-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:13
Nee.

Als je de productcode op teveel verschillende computers hebt gebruikt dan krijg je een melding dat Windows niet geactiveerd kan worden. Dan moet je dus even bellen en krijg je een code waarmee je hem alsnog kunt activeren.

[ Voor 97% gewijzigd door ThinkPad op 24-01-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS2110ful
Fijn voor alle snelle antwoorden, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24
Om het even binnen de regels te houden. Je zult je Windows licentie natuurlijk wel moeten verwijderen van die oude computer en zoals het al eerder is genoemd, als het gaat om een OEM licentie...dan mag je hem helaas niet verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruity1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-05-2023
Ik heb een oem versie nu sinds afgelopen weekend op mn fris nieuw gebouwde pc gezet en ook contact gehad met microsoft assistant
Werkt gewoon en is volkomen toegestaan volgens de microsoft medewerker
Deze originele windows 7 home premium heb ik 5 jaar geleden gekocht en op mijn pc gezet en nu na 5 jaar op de 2 e pc dus
Pagina: 1