Windows 7 opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-10 18:48
Hallo beste Tweakers,

De laptop van mij vriendin heeft zojuist het probleem na het installeren van een nieuwe update die ze gister heeft gedownload, dat hij niet meer wil opstarten, hij blijft hangen op het welkom scherm. Ik heb werkelijk geen idee wat het kan zijn, dus misschien weten jullie raad. Er staan namelijk wat belangrijke documenten voor school op die ze nodig heeft...

Wat er tot nu toe zich heeft voort gedaan:
- Blijft hangen in welkom scherm, hij startte wel een keer op in het tijdelijke profiel.
- Ik heb geprobeerd via systeem herstel de pc terug te zetten naar voordat ze de update heeft binnen gehaald, echter hij geeft aan dat er geen herstelpunten zijn gemaakt. Dit heb ik gedaan via de optie 'uw systeem herstellen' in het zwarte begin scherm als f8 wordt ingehouden bij opstart.
- Ik heb net niet in de veilige modus, hier bleef die ook laden in het welkom scherm.
- Hij heeft zich nu na 'uw systeem herstellen' weer opgestart in het tijdelijke profiel, er is dus iets mis met de persoonlijke instellingen?

Wat kunnen we nog doen om de school bestanden te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Hirens boot usb stick maken en daarvan opstarten om zo de nodige documenten veilig te stellen. Daarna de laptop met systeem partitie herstellen/opnieuw windows er op zetten.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
Thaanks voor de tip!
Maar hoe gaat die precies in zijn werk en wat doet het eigenlijk?
Ik kan ga het stappenplan volgen, maar hoe kan ik dan bestanden terug halen?

Sorry ik heb er niet zo veel verstand van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

Je start de laptop op van de usb stick (wel even opstartvolgorde veranderen in je bios) hierna kan je de harde schjjf benaderen, is dan je D: schijf ;)
Als het allemaal te ingewikkeld is zou ik maar een kennis zoeken die je verder kan helpen, de kans dat je alles wist is aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
Oke, het ziet er wel ingewikkeld uit, maar ik denk dat het best moet gaan lukken als ik gewoon de stappen volg. Dus als ik gewoon vanaf de usb boot, dan kom ik soort os waarbij ik dus de hardeschijf kan benaderen? Kan ik dan gewoon een externe harde schijf aansluiten en de gegevens overzetten?

Edit:
Op de een of andere manier zijn we toch gewoon fatsoenlijk in veilige modus gekomen, en de bestanden vanaf daar kunnen redden.

Toch bedankt voor de hulp!

[ Voor 22% gewijzigd door Bartoow op 24-01-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

Welkom in de wonderbaarlijke wereld van MS Windows ..... suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 13:56
Je kunt eventueel ook nog via hirens boot cd kijken welke updates geinstalleerd zijn. Je kunt ze dan ook verwijderen.
Misschien dat daarna de pc weer normaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooiweer16
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-09 20:24
Kan je in dat tijdelijke profiel naar configuratiescherm>Gebruikersaccounts en Ouderlijke toezicht>Gebruikersaccounts>Een ander account beheren.En dan daar een nieuw profiel aanmaken? (Met administrator rechten) zodat je (misschien) bij de bestanden kan.

Ik denk dat dit een beschadigt profiel is, ik had daar ooit een fix voor dan moest je wat in de regedit aanpassen. Ik ga proberen dat weer op te zoeken als dat zo is bewerk ik dit bericht wel.
^Gevonden You receive a "The User Profile Service failed the logon” error message gebruik methode 1 bij de sectie "Oplossing"

[ Voor 23% gewijzigd door Mooiweer16 op 26-01-2015 10:43 ]

Pagina: 1