Toon posts:

Kan Synology niet vinden in mijn nieuwe netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kan mijn Synology niet meer benaderen sinds ik een nieuwe Fritzbox 7490 heb. Via mijn oude Fritzbox kan ik Synology pingen op het oude IP adres. In het Network overzicht van mijn nieuw Fritzbox zie ik de Synology niet verschijnen.
Kan iemand mij verder helpen?

Bedankt,
Marcel

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Oude fritz aansluiten en kijken op welk ip de Syno zit.
Ding op dhcp zetten.
Uitschakelen.
Nieuwe fritz aansluiten
Kijken welk ip die krijgt.
Reservering maken zodat Syno altijd hetzelfde ip krijgt.

Abort, Retry, Quake ???

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Gokje, de 2 Fritz boxen werken in verschillende ip ranges?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Je kan ook een reset uitvoeren deze reset alle instellingen oa met betrekking tot netwerk. Je data blijft behouden. Je Nas zal wel een vast IP hebbbem gehad en je nieuwe router een nieuwe IP range.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Verwijderd

Topicstarter
Met de reset wilde ik even wachten. De 2 fritzboxen hebben inderdaad twee ipranges. Kan ik het oude ip adres ook configureren op de nieuwe fritzbox. En zo ja, hoe doe ik dat

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:57
Heb je ook http://find.synology.com/ geprobeerd?

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Als je hem aan je oude Fritzbox hangt dan zou je NAS gezien moeten worden, want dan houd die dat ip range aan, zodra je hem dan aanpast in DSM dan kun je de nieuwe ip range aangeven en dan opslaan dan word die niet meer gezien maar dan zou die wel weer gezien worden in je nieuwe Fritzbox. Je kan ook de NAS op DHCP zetten en dan laten detecteren in je nieuwe Fritzbox en dan weer static maken.

Dit is nog het makkelijst

https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/tutorials/493

[ Voor 10% gewijzigd door rikadoo op 24-01-2015 13:47 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• aZuL2001
En als je de Synology static maakt kun je het gezeur weer krijgen als je een andere fritz krijgt of overgaat naar een andere provider.
Met een dhcp reservering zal je nas altijd vindbaar zijn en krijgt hij toch altijd hetzelfde ip.

Enige "nadeel" is dat je handmatig de gewenste poortjes moet forwarden.
Maar imho is dat geen nadeel.

Abort, Retry, Quake ???

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-01 21:59
Waarom maak je geen gebruik van de synology assistent? Die scant namelijk binnen je netwerk naar je nas.

Verwijderd

Topicstarter
http://find.synology.com/ heb ik ook geprobeerd. Dit vindt geen Synology

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:56
Of je past je range van je nieuwe router aan naar je oude of je sluit de oude weer aan en dan pas je in DSM op de NAS het IP-adres aan naar automatisch zodat je NAS bij aansluiten van je nieuwe router een ip-adres krijgt in de nieuwe range.

Als je de NAS een vast ip-adres hebt gegeven in DSM kom je er echt niet bij als je bovenstaand niet aanpast.

De makkelijkste manier is inderdaad je nieuwe router instellen op de oude ip-range.
Je logt in op je router en dan even de schermen doorlopen en je ziet vrij snel waar je dit kunt instellen.
Meestal zie je het ip-adres die je voor je router gebruikt als staan en die pas je aan naar het oude ip-adres van je vorige router. Aanpassing bewaren en router herstarten. Daarna moet je meestal de overige hardware ook een keer herstarten zodat ze de nieuwe range gaan gebruiken als een apparaat niet bereikbaar is.

Dit is per merk anders en anders even de handleiding erbij pakken daar staat het zeker vermeld en daar zijn ze ook voor >:)

[ Voor 19% gewijzigd door MikeOO op 24-01-2015 15:25 ]

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-01 08:40
Meest eenvoudige is de reset, staat in de gebruiiksaanwijzing, ik meen de power knop een tel of 5 indrukken. Dan wordt dhcp weer ingeschakeld en wordt het admin account gereset (actief en met standaard passwrd). Find Synology doet de rest....

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost. Mijn Synology stond inderdaad ingesteld op een vast IP-adres. Ik kan me nog herinneren dat ik deze optie voorgeschoteld kreeg als recommend optie. Niet goed van Synology: zeker niet als je van router gaat veranderen!!!!
Ik heb de Synology verbonden met de oude Fritzbox. Via https:<dnsnaam>:5001 heb ik kunnen inloggen op de webinterface.Ik heb de setting gewijzigd naar "DHCP-server" zoals in deze thread voorgesteld werd. Daarna de Synology uitgezet en verbonden met de nieuwe Fritzbox.
Het resetten, zoals ook voorgesteld werd, zag ik niet zitten. Wellicht wel als andere opties geen uitkomst boden.
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Groet,
Marcel

• aZuL2001
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:29:
Mijn Synology stond inderdaad ingesteld op een vast IP-adres. Ik kan me nog herinneren dat ik deze optie voorgeschoteld kreeg als recommend optie. Niet goed van Synology: zeker niet als je van router gaat veranderen!!!!
Dat is in combinatie met de poorten openzet functionaliteit het makkelijkste (vanuit Synoloy bekeken).
Wizard stelt alles voor je in.

Maar daarmee begrijp je nog niet wat er gebeurd.
En dan loop je vast als er wat verandert zoals je dhcp range.

Abort, Retry, Quake ???

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-01 11:22
Tip van flip, maak ipv je NAS een statisch IP te geven een reservering op basis van MAC adres aan in je nieuwe modem, zo voorkom je dit als je weer eens een nieuw modem krijgt met een andere IP reeks

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• aZuL2001
Tip van ander flipje:
Lees het hele topic eens rustig door. Daar staat dat al diverse keren als tip.

;)

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1