Hallo, ik zit al een dikke week dit forum, BBG en wat benchmark sites af te struinen, maar ik kom er nog niet echt uit... Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen :-)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
niet veel spannende dingen, dagelijks internetten (met heel veel tabs tegelijk open) en mailen, af en toe wat downloaden, en regelmatig adobe photoshop/illustrator. "echte" games speel ik niet. In de toekomst wil ik misschien nog kunnen streamen naar een tweede monitor of een tv
Wat mag het systeem gaan kosten?
puur de onderdelen rond de €450,-, goedkoper als dat mogelijk is. Wil alles zelf in elkaar zetten, weet nog niet zeker of ik dat aan durf..
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor LG 25UM65-P , huidige PC kan via de resolutie 2560x1080 niet aan via HDMI, opgelost met DVI
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn voorbeeld systemen... twijfel nog over nog kleinere systeempjes zoals een NUC, nadeel is dat daar geen extra HDD in past en in verhouding duurder is? Maar als jullie hiervoor een goed idee hebben dan hoor ik het graag!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil de pc op mijn bureau in de woonkamer plaatsen, klein en stil vind ik dus belangrijk, zo goedkoop mogelijk maar wil niet dom bezuinigen.
Ga je overklokken?
nee?
Hieronder heb ik 2 systeempjes samengesteld, een AMD en een Intel
1)
2)
Het lastige vind ik dus de combinatie CPU & moederbord, een videolaart heb ik niet nodig?
Gaat dit passen in de gekozen kast?
Ik hoop op goede suggesties en alvast bedankt voor het meedenken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
niet veel spannende dingen, dagelijks internetten (met heel veel tabs tegelijk open) en mailen, af en toe wat downloaden, en regelmatig adobe photoshop/illustrator. "echte" games speel ik niet. In de toekomst wil ik misschien nog kunnen streamen naar een tweede monitor of een tv
Wat mag het systeem gaan kosten?
puur de onderdelen rond de €450,-, goedkoper als dat mogelijk is. Wil alles zelf in elkaar zetten, weet nog niet zeker of ik dat aan durf..
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor LG 25UM65-P , huidige PC kan via de resolutie 2560x1080 niet aan via HDMI, opgelost met DVI
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie mijn voorbeeld systemen... twijfel nog over nog kleinere systeempjes zoals een NUC, nadeel is dat daar geen extra HDD in past en in verhouding duurder is? Maar als jullie hiervoor een goed idee hebben dan hoor ik het graag!
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil de pc op mijn bureau in de woonkamer plaatsen, klein en stil vind ik dus belangrijk, zo goedkoop mogelijk maar wil niet dom bezuinigen.
Ga je overklokken?
nee?
Hieronder heb ik 2 systeempjes samengesteld, een AMD en een Intel
1)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3258 Boxed | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Gigabyte GA-H81N | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 400W | € 44,- | € 44,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 97,95 | € 97,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 428,75 | |
2)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-6600K Boxed | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Gigabyte GA-F2A88XN-WIFI | € 87,- | € 87,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 400W | € 44,- | € 44,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 97,95 | € 97,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 463,75 | |
Het lastige vind ik dus de combinatie CPU & moederbord, een videolaart heb ik niet nodig?
Gaat dit passen in de gekozen kast?
Ik hoop op goede suggesties en alvast bedankt voor het meedenken!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2015 08:08 . Reden: 3e opstelling weggehaald ]