Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Gisteren heb ik de Microsoft Lumia 535 telefoon gekocht. Is een prima telefoon, beter als ik gewend ben. Maar ik heb toch best wel een ernstig probleem waar ik niet uit kom, en anders gaat hij terug naar leverancier.

Punt is het volgende:

Geval zonder aansluiting op net stroom

Ik zet hem uit via de uitknop. Dan komt er een scherm naar voren dat ik naar beneden moet schuiven. Dan zegt hij tot ziens en is hij uit.

Geval met aansluiting op net stroom

Ik zet hem uit via de uitknop. Dan komt er een scherm naar voren dat ik naar beneden moet schuiven. Dan zegt hij tot ziens en gaat hij uit. Maar zodra de stroom stekker er in zit om hem op te laden gaat hij van zelf weer helemaal aan. Ook als ik hem uitschakel met de stroom stekker erin via boven genoemde omschrijving gaat de telefoon daarna gewoon weer direct aan en moet ik pincode invoeren.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat de telefoon gewoon uit blijft tijdens het opladen en niet aangezet moet worden?

Dit vind ik namelijk zeer irritant. Als dit niet kan, dan stuur ik hem terug. Gelukkig heb ik 14 dagen bedenktijd bij de Whekamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Dat gaat niet. Geen enkele Windows Phone blijft uit als je hem aan de oplader hangt. Dat is gewoon by design zo en als je het niet wilt zal je helaas op zoek moeten naar een telefoon met een ander OS er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:43
Dit is by design zo gemaakt. Je zou de flight modus kunnen gebruiken om alles signalen uit te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik vraag me overigens af wat de reden is om het echt uit te willen hebben. Op zich zijn alle telefoons met dit soort batterij wel gewoon aan. Of het OS ook boot is een tweede. In het geval van Windows Phones wel. Wellicht dat het bij Androids niet helemaal boot.

@onder:
DukeBox schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:49:
Alle android telefoons die ik in mijn handen heb gehad bleven gewoon uit.
Ergens staat een chip aan in dat ding die het opladen regelt. Dit zodat die niet continu aan het opladen en ontladen is. Dat het OS niet doorstart zou best kunnen. In het geval van Windows Phone wel.

Rest dus alleen nog de vraag, waarom is dit een dealbreaker? Het opladen duurt er iets van 1/20e langer door. Nauwelijks merkbaar op die 30min laadtijd ofzo.

[ Voor 51% gewijzigd door Caelorum op 23-01-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de vele en snelle reacties. Het is me duidelijk. Dit wist ik niet. Wat DukeBox zegt klopt helemaal, bij Android had je dat die volledig uit staat.

Ik zou hem dan in dit geval dus moeten laten staan tot de pincode invoeren dan kunnen ze me in de nacht in ieder geval niet lastig vallen.

In de nacht laad ik hem altijd op.

Volledig uit zetten is wel energie besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Is inderdaad energie besparen, maar scheelt uiteindelijk ook weer niet zoveel. Wat betreft niet storen, daar is dus de vliegstand voor ^^
Of Quiet Hours als je Cortana hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 23-01-2015 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die vliegstand klopt moet je hem iedere morgen weer vanaf halen vergeet ik zeker.
Dan laad ik hem staan tot het pincode scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regtur2
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 19:01
Zet de beltoon/trilstand op de telefoon uit voordat je gaat slapen. Vervolgens vergrendel je de telefoon en bij het ontgrendelen de volgende ochtend word je door het openstaande scherm herinnerd dat beltoon/trilstand weer aangezet moet.

Als je de telefoon op het pincode scherm laat staan, dan komen whatsapp en andere berichten wel gewoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:57:
Die vliegstand klopt moet je hem iedere morgen weer vanaf halen vergeet ik zeker.
Dan laad ik hem staan tot het pincode scherm.
En je vergeet niet hem weer aan te zetten dan ?
Weet niet hoe dat met windows phone zit, maar onder android kan je ook de 'vliegtuig stand' schedulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Telefoon op stil zetten lost het probleem toch op? Ik heb eigenlijk nooit mijn l930 uit staan en de enige keer dat hij een reboot kreeg was met de demin update(en paar DP updates).

Snachts gaat die van mij op quiete hours en kunnen alleen paar mensen van de inner circle mij bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Caelorum schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:56:
Is inderdaad energie besparen, maar scheelt uiteindelijk ook weer niet zoveel. Wat betreft niet storen, daar is dus de vliegstand voor ^^
Of Quiet Hours als je Cortana hebt.
Dit, blokkeert volgens mij ook alle andere notificaties, maar dat moet ik voor de grap eens uitproberen, gezien ik quiet hours alleen gebruik bij dingen waarbij ik echt niet gestoord mag worden door jan en alleman.

Moet je wel je telefoon voor op Amerikaans-Engels zetten, al moet ik zeggen dat ik dat sowieso prettiger vind werken, krijg je ervan als bijna al je software Engels is :+

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-08 10:24
Ik heb dit toestel ook op het oog, maar gisteren even kort getest bij de MM en ik werd helemaal gek
van de gevoeligheid van het touch screen.

Een nieuwe update zou dit oplosen, wat is jouw ervaring tot nu toe?

tks.

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Inmiddels een aantal dagen later, weet iemand of dat touchscreen gedoe is opgelost??
Ik wil hem namelijk erg graag halen maar dat touchscreen probleem is toch echt een dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:55
Avatar_Aang schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:12:
Inmiddels een aantal dagen later, weet iemand of dat touchscreen gedoe is opgelost??
Ik wil hem namelijk erg graag halen maar dat touchscreen probleem is toch echt een dealbreaker.
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Zit er (nog steeds) aan te denken om deze erbij te halen als dev toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
@InZane, ik heb de gok gewaagd en heb helemaal geen problemen met het touchscreen, trouwens is het een echte aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:55
Avatar_Aang schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:38:
@InZane, ik heb de gok gewaagd en heb helemaal geen problemen met het touchscreen, trouwens is het een echte aanrader!
Vanmiddag ook besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 08:29
DukeBox schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:49:
Klopt ook niet hoor. Alle Android die ik in mijn bezit had (HTC Desire, SG S3, Xperia M) booten weliswaar het OS niet maar als je het scherm aanzet dan krijg je toch een mooie charge icoon op je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Das toch echt iets anders dan aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 22:14
Ik zet elke nacht de vliegmodus aan, zie je snel genoeg staan de volgende ochtend gezien er niets anders bovenin beeld is dan een vliegtuigje. Het is imo een kwestie van even wennen :)
Pagina: 1